Za granicą nie jest niczym niezwykłym obecność w galerii handlowej biblioteki czy punktu obsługi interesantów urzędu miejskiego. Taki jest również strategiczny kierunek rozwoju Manhattanu.
Gdańskie Centrum Handlowe Manhattan w naturalny sposób kontynuuje dziś społeczne, kulturalne, centro- i miastotwórcze funkcje dawnego rynku Wrzeszcza. Jest tak ze względu na lokalizację, ale przede wszystkim przez nasze świadome odwołanie się do tożsamości miejsca, jego genius loci. Czujemy się odpowiedzialni za zachowanie i kontynuowanie bogatego dziedzictwa tej części Gdańska, pragniemy być autentycznym centrum wrzeszczańskiej społeczności. Dbamy o to, aby Manhattan spełniał rolę nie tylko handlową, ale by był także katalizatorem społecznej, kulturalnej, artystycznej, edukacyjnej czy gospodarczej aktywności mieszkańców naszej dzielnicy. Dlatego integralną częścią Manhattanu jest Centrum Sztuki i Rekreacji Manhattan. Mediateka Manhattan to już szósta instytucja, która wejdzie w jego skład.
Od trzech lat mieści się u nas Teatr Znak – jedyna taka instytucja kulturalna w centrum handlowym w Polsce. Jej korzenie sięgają Europejskiego Ośrodka Integracji Twórczej działającego w Stoczni Gdańskiej. Obok teatru działa również Gdańska Szkoła Artystyczna, która uczy gdańszczan w każdym wieku, jak się realizować i bawić sztuką, a także przygotowuje kandydatów na uczelnie artystyczne. GSA to sześć kierunków: Międzywydziałowa Szkoła Multimedialna, Studio Teatru, Studio Malarstwa i Rysunku, Studio Rzeźby i Ceramiki, Studio Tańca, Dziecięca Akademia Sztuki oraz galeria artystyczna Delikatesy Sztuki. W centrum znajdują się też: najpopularniejszy w Gdańsku klub fitness Tiger Gym oraz największa w Gdańsku, 14-torowa, kręgielnia MK Bowling z klubem muzycznym Kosmos. Manhattan jest również miejscem, w którym gdańskie środowiska artystyczne i kulturalne chętnie organizują wystawy i wernisaże. W centrum odbywały się spotkania autorskie z fotografikiem Maciejem Kosycarzem, jazzmanem Stanisławem Danielewiczem, podróżnikiem Romualdem Koperskim, wystawa prac Tadeusza Raczkiewicza, festiwale komiksowe, a także wiele specjalnych warsztatów edukacyjnych w ramach programu „Manhattan dla całej rodziny”: rodzinne warsztaty teatralne, ożywiania robotów czy budowania poduszkowców.
Mediateka będzie więc naturalnym uzupełnieniem oferty Centrum Sztuki i Rozrywki Manhattan. Wierzymy, iż dzięki niej Manhattan stanie się jednym z najważniejszych miejsc promocji czytelnictwa w Trójmieście. W najbliższym czasie w Manhattanie odbędą się m.in.: spotkanie pt. „Europejski Poeta Wolności” oraz Bałtycki Festiwal Komiksu. Z jednej strony organizowane przez Mediatekę warsztaty czy cykliczne spotkania literackie wzbogacą ofertę naszego centrum, z drugiej zaś czytelnicy Mediateki otrzymają dodatkowe korzyści wynikające z jej lokalizacji: będą mogli np. przy okazji zrobić codzienne zakupy czy wstąpić z wypożyczoną książką na kawę do jednej z naszych kawiarni. Manhattan posiada bogatą ofertę gastronomiczną, która pozwala miło spędzić czas: Starbucks, Grycan, Sphinx, Cafe Club, Venus Cafe oraz restauracja VNS z zielonym dachem i tarasem widokowym.
Centrum, jak pokazują badania, jest wygodnym miejscem zakupów przede wszystkim dla kobiet oraz rodzin z dziećmi. Oferta modowa to m.in takie marki, jak: H&M, C&A, KappAhl, Royal Collection, Promod, Charles Voegele, Solar, Próchnik, sklepy sportowe: Espina Sport, Ka-Sport, Adidas, Nike, Heavy Duty, salon „Empik”, winiarnia Centrum Wina, a także salon jubilerski YES. Ostatnio przeprowadzone badania mystery shopper pokazują, że sklepy w Manhattanie mają wysoką jakość obsługi. Wysokie pozycje w rankingu zdobyły m.in Mona Pro Moda, Starbucks, Triumph, Bikor oraz Ryłko. Z uznaniem klientów spotkała się także ostatnia akcja zakupów świątecznych z doradcą prezentowym.
Tagi: