Według tegorocznego raportu przygotowanego przez redakcję Galeriehandlowe.pl, w Galerii Wnętrz Domar przeważały wydarzenia o charakterze artystycznym. Dlaczego nacisk został położony na tego typu wydarzenia?
Charakter prowadzonych przez nas eventów od dłuższego czasu jest zdecydowanie skupiony na tematach związanych ze specyfiką naszego obiektu. Jesteśmy centrum handlowym sprofilowanym wokół wyposażenia wnętrz, stąd może Pani odczucie, że wydarzenia mają charakter artystyczny, gdyż to, co się wiąże z wnętrzami mieści się w owej kategorii właśnie. Postawienie na tego typu wydarzenia wiąże się z naszym długoletnim doświadczeniem związanym z działaniami w tej właśnie branży. Eventy sprawdzające się w niesprofilowanych ściśle centrach handlowych, o innej niż nasza specyfice, nie przynosiły nam oczekiwanego efektu. Nasi Klienci oczekiwali od nas działań innego typu, działań skupionych wokół clou naszego biznesu. Po latach poszukiwania formatów spełniających oczekiwania nasze, naszych najemców oraz naszych klientów wypracowaliśmy formaty, które owe oczekiwania spełniają.
Jaka jest Państwa recepta na sukces?
Są to wydarzenia związane z naszą branżą, skupione wokół wyposażania wnętrz, projektowania, promowania polskiego wzornictwa. Okazało się, iż tym sposobem znaleźliśmy swoją receptę na sukces, której siła tkwi właśnie w specjalizacji, a nie w powielaniu lub przenoszeniu na nasz grunt formatów, które sprawdzają się gdzie indziej.
Jaki elementy działań marketingowych gwarantuje sukces?
Najważniejsze jest dla nas szukanie własnej drogi, która powiązana jest z misją firmy oraz jej działalnością.
Jakie z wykorzystanych nośników reklamowych przy promocji wydarzeń odniosły największy sukces? Tradycyjne czy raczej Internet i social media?
Sukces w promowaniu wydarzenia jest składową wielu elementów i trudno jest określić, czy kampania oparta wyłącznie na jednym kanale komunikacji przyniosłaby oczekiwany efekt. Każdorazowo komunikacja naszych wydarzeń przebiega równolegle na różnych nośnikach i w różnych kanałach. Ludzie, do których chcemy dotrzeć, różnią się między sobą pod wieloma względami, między innymi pod tym, jakie komunikaty i gdzie ulokowane najbardziej do nich przemawiają. Stąd wybór zróżnicowanej komunikacji. Aczkolwiek obserwujemy trend przenoszenia się ludzi poszukujących informacji do Internetu, stąd coraz większy nacisk na obecność właśnie w tym medium.
Jak na przełomie ostatnich 5 lat oceniają Państwo marketing polskich centrów handlowych?
Jesteśmy sprofilowanym centrum handlowym, skupionym na wyposażaniu wnętrz. Nasza specyfika sprawia, iż nie odnosimy się do działań centrów handlowych w standardowym rozumieniu tego formatu.
Jak Państwo podsumowują 2013 rok?
Rok 2013 był dla nas kolejnym rokiem związanym ze specjalizowaniem naszych wydarzeń.
Na jakich działaniach skupiali Państwo uwagę?
Przede wszystkim odbyła się w nim 5 edycja formatu Design Udomowiony, która miała miejsce w czerwcu. Design udomowiony zdecydowanie wpisał się w strategię i misję Galerii Wnętrz Domar oraz cieszy się rosnącym z roku na rok zainteresowaniem uczestników, którzy aktywnie biorą w nim udział, o czym świadczy nieustająco rosnąca frekwencja. Tegoroczna edycja, oprócz Nocy z designem oraz wystaw prezentowanych na terenie Galerii składała się również z konferencji przeznaczonej dla branży pod nazwą „Design nie ma sensu”, design workshop’u „Przemyśleć przestrzeń” oraz spotkań związanych z projektowaniem ( nie tylko wnętrz).
Zależy nam, by formuła była interesująca merytorycznie, ciekawa dla różnych środowisk: naszych klientów, branży czy projektantów, stąd poszukiwanie dodatkowych rozwiązań.
Design Udomowiony wpisał się już na stałe w mapę działań związanych z promowaniem wzornictwa, nie tylko lokalnie, ale również ogólnopolsko.
Rok 2013 był również rokiem, w którym premierę miał nasz kolejny cykliczny format: spotkania „Projektanci o projektowaniu”, których ideą jest pokazywanie interesujących ludzi i ich projektów, pobudzanie dyskusji i, być może, doprowadzenie do zmiany w myśleniu o projektowaniu, wzornictwie, design’ie, myśleniu o naszym otoczeniu, o nas samych i naszej roli w jego kształtowaniu. Do udziału w spotkaniach zapraszamy wszystkich zainteresowanych dobrym projektowaniem, nie tylko tym związanym z meblami czy wnętrzami lecz również projektowaniem przestrzeni publicznej czy projektowaniem komunikacji.
Dodatkowym elementem, wspierającym sprzedaż u naszych najemców, są organizowane dwa razy do roku promocyjne weekendy, które zawsze cieszą się dużym zainteresowaniem klientów.
To tematyczne skupienie eventów na tematach związanych z naszą działalnością, działalnością naszych najemców, która obejmuje wyposażenie wnętrz, w naszym przypadku okazało się wyjątkowo korzystne. Jesteśmy centrum sprofilowanym wokół wyposażenia wnętrz i w tej tematyce chcemy budować naszą wartość.
Jakiego rodzaju wydarzenia będą dominować W 2014 roku?
Ważna jest dla nas kontynuacja wydarzeń, które cieszą się zainteresowaniem klientów, zatem nasze plany na przyszłość związane są głównie z rozwojem formatu Design’u Udomowionego. Cykliczność tego eventu jest ważna zarówno dla nas, jak i dla uczestników. Zależy nam na tym, by elementy składowe były interesujące dla różnych grup, a to wymaga skupienia na wielu, jakże różnorodnych, elementach.
Czy klienci mogą liczyć na nowe, oryginalne eventy?
W przyszłym roku czeka nas już 6 edycja i historia formatu oraz jego rosnąca waga zobowiązują nas do indywidualnego i priorytetowego traktowania każdej edycji. Zatem klienci mogą się spodziewać nowych, interesujących elementów w ramach tego wydarzenia. Będziemy również kontynuować spotkania „Projektanci o projektowaniu” zapraszając na nie ciekawych ludzi i zachęcając uczestników do popatrzenia na projektowanie innym okiem.
Tagi: