Katarzyna Rezler, Marilyn: Średnie koszty otwarcia stoiska w nowym CH to wydatek ok. 200 tys. zł

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-02-26 | 09:00
Zdaniem przedstawicieli marki Marilyn zdecydowanym plusem posiadania stoiska w centrum handlowym jest możliwość utrzymania szerszych relacji z klientem i łatwiejszy sposób jego pozyskania. Sieci handlowe wiedzą, że galerie gwarantują stały dopływ klientów, dlatego też decydują się na otwarcie w nich firmowych stoisk handlowych. O tym jakie są plusy i minusy prowadzenia takiego biznesu opowiada Katarzyna Rezler z firmy Marilyn.

Obecne tendencje na świecie pokazują, że żeby liczyć się na rynku sprzedaży detalicznej trzeba posiadać lokale w centrum handlowym. Klienci bowiem skupiają się wokół centrów, powodując często upadki mniejszych sklepów usytuowanych w ich pobliżu. Większość z nas nie ma już czasu by wybrać się na spacer połączony z zakupami, a centra handlowe umożliwiają klientowi szybki dostęp do wielu produktów i marek pod jednym dachem. A do takiego stoiska ulokowanego między sklepami klienci mogą podejść z każdej strony, dokładnie zapoznając się z ofertą. Biegnąc od sklepu do sklepu, przy okazji mogą zatrzymać się na chwilę, bo przypomnieli sobie o jeszcze jednym zakupie. Prezentacja marki w centrach handlowych – stworzenie sieci sprzedaży – świadczy o sile marki oraz buduje świadomość znajomości marki przez klientów.
Zdecydowanym plusem posiadania stoiska w centrum handlowym jest możliwość utrzymania szerszych relacji z klientem i łatwiejszy sposób jego pozyskania. Centrum handlowe zwykle poprzez działania marketingowe gwarantuje stały dopływ klientów. Paradoksalnie dzięki większej konkurencji i możliwości wyboru przez klienta w której firmie kupuje, udaje się nam stale zwiększać sprzedaż. Minusem są umowy długoterminowe i niemożliwość zamknięcia punktu jeżeli nie jest rentowny. Umowy z centrum handlowym podpisujemy najczęściej na 5 lat, ale zaznaczmy sobie możliwość renegocjowania warunków umowy najmu.
Ciężko jest określić konkretne koszty wynajmu – ceny czynszów wahają się w zależności od miast w których znajdują się galerie handlowe oraz od tego jak dobre i znane jest dane centrum handlowe. Warto jednak zauważyć, że nie zawsze znana i dobra galeria handlowa gwarantuje sukces – często jest tak, że niepozorne centrum handlowe z dużo niższymi czynszami jest lepszym miejscem do inwestowania.
Najmniejszy lokal jaki posiadamy ma 19 mkw. i znajduje się w Pasażu Grunwaldzkim, największy obecnie lokal znajduje się w Gdańsku w CH Przymorze. Średnia wielkość naszych salonów firmowych to 45 mkw. Wielkość wyspy kształtuje się od 12 do 15 mkw.
Zawsze starannie wybieramy nasze lokalizacje. Traktujemy centrum handlowe jako naszego partnera biznesowego i zwykle razem z osobami koordynującymi wynajem lokali po stronie centrum szukamy optymalnych dla naszej firmy rozwiązań. Warto zauważyć, że kryzys zmodyfikował stanowiska centrów handlowych wobec partnerów i znacząco poprawił współpracę oraz dostępność do lokali.
Średnie koszty otwarcia stoiska w nowym centrum handlowym to wydatek ok. 200 tys. zł. Największe nakłady to koszty prac budowlanych, pompy ciepła, witryny, oświetlania oraz mebli. Najlepiej jest otwierać stoiska w centrach już istniejących – po pierwsze można łatwiej zbadać popyt, po drugie koszty otwarcia obniżają się często znacząco, bo o ok. 40%. Dużo niższe nakłady są potrzebne do otwarcia wyspy – jest to średnio koszt ok. 40 tys. zł – zależy on w dużej mierze od jej wielkości. Po otwarciu stoiska lub wyspy największymi kosztami są koszty wynajmu, należy jednak zwrócić uwagę, że w czasie wynajmu modernizujemy nasze punkty oraz dbamy by coraz lepiej spełniały oczekiwania naszych klientów.
Tagi:
Oceń artykuł:

Katarzyna Rezler, Marilyn: Średnie koszty otwarcia stoiska w nowym CH to wydatek ok. 200 tys. zł

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.