Za nami I poł. 2014 roku. Jak Państwo podsumowują ten czas?
W I poł. 2014 roku odwiedziło nas prawie 4 miliony klientów, a od początku otwarcia galerii w 2011 r. - ponad 25 milionów. Od stycznia br. oferta handlowa centrum powiększyła się o 10 sklepów i punktów usługowych, takich jak salony z odzieżą damską - Molton i Quiosque, sklep z galanterią skórzaną Venezia czy sklep z artykułami dla zwierząt AquaelZOO. W marcu zobaczyliśmy także nową odsłonę sklepu z artykułami sportowymi - 4F, który powiększył swoją powierzchnię. W II połowie roku czekają nas kolejne otwarcia i ekspansje.
Jak kształtowały się wskaźniki odwiedzalności oraz przychodów?
Nasi najemcy stale odnotowują wzrost obrotów - rekordowy wyniósł 143% w okresie maj 2013 - maj 2014.
Nie zabrakło również ciekawych, oryginalnych wydarzeń, które jeszcze bardziej wzbogacają ofertę centrum. Jakiego typu akcje przeważały?
Postawiliśmy na organizację wydarzeń skierowanych do konkretnych grup. Kilka projektów powstało z inicjatywy naszych najemców - maturzyści mogą liczyć na atrakcje związane z przygotowaniem do studniówki. „Moje Wielkie Słoneczne Wesele” to event z inspiracjami dla młodych par i ich gości. Realizujemy także projekty z myślą o najmłodszych klientach galerii i ich rodzicach, takie jak tegoroczny Sportowy Dzień Dziecka i Wyścig Raczkujących Maluchów. W kalendarzu imprez nie brakuje akcji prosprzedażowych, typu loterie i noce zakupów. Uzupełnieniem są wydarzenia o charakterze PR-owym. Przykładem może być Słoneczny Bieg, mający na celu promowanie aktywnego stylu życia, w którym wzięło udział ponad 500 uczestników.
W jaki sposób dobierają Państwo najemców?
Galeria Słoneczna ma starannie dobraną ofertę, tak by zaspokoić potrzeby każdego - kobiet, mężczyzn i rodzin. Dążymy do stworzenia optymalnej oferty silnych, komplementarnych marek - zapewniających doskonałą obsługę i przystępne ceny. Mamy zarówno duże znane marki, takie jak Zara, H&M, C&A, TK Maxx, Reserved, jak i lokalne sklepy i restauracje, takie jak Café de Paris, restauracje Samira, Jack’s i Fondo czy sklep odzieżowy Bubba Gamp, cieszący się ogromną popularnością wśród modnych radomianek.
Oprócz świetnej organizacji, kreatywności i zaangażowania poszczególnych osób, sukcesu można upatrywać również w reklamie. Jakie formy dominują w przypadku Galerii Słonecznej?
Nie zapominamy o tradycyjnych formach promocji i reklamy, takich jak radio, prasa czy outdoor, jednakże w coraz większym stopniu, wraz ze wzrostem użytkowników Internetu, korzystamy z kanałów online. W ciągu 3 lat działalności do naszego fanpage’a na Facebooku dołączyło ponad 30 tysięcy fanów. Pracujemy nad uruchomieniem wersji www.galeriasloneczna.pl na urządzenia mobilne. Pojawią się także nowe internetowe narzędzia do promowania oferty Galerii Słonecznej. Jeszcze w najbliższym wakacyjnym okresie uruchomimy lifestylowy portal internetowy „Shine Club”. Po trzech latach, na tym etapie działalności - kiedy marka jest już znana, chcemy ukierunkować działania marketingowe na budowanie lojalności klientów i zwiększenie powtarzalności ich wizyt w galerii, np. poprzez email remarketing, oparty o profile behawioralne użytkowników.
Jakiego typu akcje mają Państwo w planach na II poł. 2014 roku?
Na drugą połowę tego roku zaplanowaliśmy między innymi uruchomienie już wspomnianego lifestylowego serwisu internetowego, pokazującego bieżące trendy w modzie, rozrywce i kulturze, gdzie czytelnicy znajdą inspiracje na temat aktywnego życia towarzyskiego i atrakcyjnego spędzania wolnego czasu. Będzie także 2. już edycja magazynu „Shine”, gdzie zaprezentujemy kolekcje na jesień i zimę 2014. Galeria Słoneczna będzie kontynuować również cykliczne działania, takie jak Słoneczna TV, „Nieoczekiwana Stylu Zmiana” (metamorfozy) czy konsultacje stylistki podczas zakupów. Jesteśmy także w trakcie zaawansowanych negocjacji z nowymi najemcami, którzy uzupełnią szeroką ofertę już istniejących sklepów i punktów usługowych. W IV kwartale tego roku do 16. innych restauracji i kawiarni działających w galerii dołączy restauracja McDonald’s. Wkrótce Big Star i Ryłko otworzą swoje powiększone salony. Jeszcze w lipcu planowane jest otwarcie sklepu z zabawkami dla dzieci - Toy Planet, a na przełomie września i października do salonów z odzieżą damską dołączy marka Pretty Girl.
A eventy? Czym zaskoczą Państwo klientów?
Nie zabraknie wydarzeń specjalnych. Planujemy działania związane z „Powrotem do szkoły”, wystawę - festiwal butów, podczas której będzie można m.in. zobaczyć buty znanych, światowych projektantów, czy jesienną noc zakupów. Po ubiegłorocznym sukcesie, zdecydowaliśmy się także na powtórkę eventu skierowanego do przyszłorocznych maturzystów. Oczywiście nie zabraknie atrakcji związanych ze świętami, które tak jak w poprzednich latach połączymy ze zbiórką funduszy na podarunki dla dzieci z radomskich rodzin.