Co tak naprawdę sprawia, że niektóre lokalizacje handlowe „żyją”, a inne
pustoszeją? Czy sposobem na wykreowanie ulicy handlowej jest dobór
odpowiednich kryteriów przetargu? Jak kształtować skład branżowy
najemców dla ulic handlowych? Wyjaśnia Katarzyna
Michnikowska, starszy analityk z działu doradztwa firmy Cushman &
Wakefield.
- Skład branżowy najemców może być projektowany na różne sposoby. Celem
jest stworzenie „masy krytycznej handlu, usług i gastronomii”, to jest
wystarczającej liczby sklepów, punktów usługowych, kawiarni i
restauracji dla zakupów porównawczych i impulsowych. A więc oferty na tyle interesującej i różnorodnej, aby przyciągnęła konsumentów - mówi Katarzyna
Michnikowska, starszy analityk z działu doradztwa firmy Cushman &
Wakefield.
- Innym sposobem jest zaplanowanie zróżnicowanego składu najemców ze wszystkich sektorów. Można budować również prestiżowe mikrolokalizacje handlowe w oparciu o poziom oferty cenowej, swoiste „oazy luksusu”. Po zaprojektowaniu składu branżowego prognozować można stawki czynszowe, które powinny być podstawą negocjacji z potencjalnymi najemcami, a ich wysokość odzwierciedla potencjał lokalizacji dla generowania obrotów.
Tagi: