Dlaczego zdecydowała się Pani na objęcie stanowiska dyrektora Galerii Jurajskiej?
Przede wszystkim lubię wyzwania. Galeria Jurajska to obiekt handlowy o dużym potencjale, dynamicznie rozwijający się, zyskujący na lokalnym rynku coraz większe uznanie. Cieszę się więc, że będę miała teraz swój udział w tym rozwoju. Przede mną stoi ogrom pracy związany z dalszym rozwojem m.in. portfolio najemców galerii, budową strategii umacniającej pozycję obiektu na regionalnym rynku.
Czy i w jaki sposób zamierza wykorzystać Pani na obecnym stanowisku swoje wcześniejsze doświadczenia zdobyte m.in. w M1 Kraków, Magnolii Park we Wrocławiu czy w M1 Bytom?
Moje poprzednie stanowiska były dla mnie doskonałą lekcją zarządzania. Dzięki nim poznałam z każdej strony mechanizmy rządzące centrum handlowym, jak i specyfikę samego rynku retail i relacji z najemcami w różnych miastach Polski. To doświadczenie z całą pewnością wykorzystam w pracy dla Galerii Jurajskiej.
Z branżą jest Pani związana od paru lat. Jak Pani zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat i w którym kierunku podąża?
Rynek galerii handlowych jest niesłychanie dynamiczny, nieustannie się rozwija, nieustannie także ewoluuje. Coraz częściej obserwujemy większą świadomość właścicieli galerii w dopasowywaniu ich do rynku lokalnego, do klienta który mieszka w jej sąsiedztwie i ma specyficzne oczekiwania i wymagania względem tego obiektu. Pod tym względem rynek staje się bardziej elastyczny, pyta klienta o to, co chce znaleźć pod dachem centrum handlowego. Dynamiczne zmiany widzimy także w strukturze tworzenia portfolio najemców . Kilka lat temu bazowały one prawie wyłącznie na znanych sieciach handlowych, dziś spory jego procent stanowią lokalni najemcy i marki nie tworzące sieci. Centra handlowe stały się także bardziej otwarte na ciekawe pomysły na biznes w galerii handlowej.
Jakie są Pani główne cele związane z zarządzaniem Galerią Jurajską?
Moim priorytetem będzie dalszy rozwój portfolio najemców Galerii Jurajskiej i dywersyfikacja listy najemców, tak aby odpowiadała ona potrzebom tutejszego klienta. Chcemy być konkurencyjni i chcemy konkurować ofertą.
Na jakie elementy zwróci Pani szczególną uwagę?
Istotna dla mnie będzie także budowa pozytywnych relacji z najemcami i wspieranie ich w osiąganiu zadowalających wyników ekonomicznych. Po drugie moim celem jest uatrakcyjnianie przestrzeni publicznej Galerii Jurajskiej, jako miejsca, w którym lubimy robić zakupy, ale także chcemy spędzać swój wolny czas.
Stanowisko dyrektora obejmuje Pani w ważnym dla obiektu momencie. Właśnie Galeria Jurajska świętuje 5 lat swojej działalności. To także dobry czas na podsumowania i zmiany. Czy zmianom ulegnie strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności, aby jeszcze bardziej zaznaczyć swoją obecność na rynku częstochowskim?
Te zmiany już zachodzą. Galeria Jurajska już dziś postrzegana jest jako obiekt konkurencyjny dla innych galerii w regionie, postrzega się nas przez pryzmat wciąż rozwijającej się oferty modowej. Taki też mamy cel jeśli chodzi o pozycjonowanie. Chcemy być widziani jako galeria handlowa, w której klient znajduje zarówno swoje ulubione marki sieciowe, jak i marki z wyższej półki. Wspierać nas w tym będzie pro aktywna kampania marketingowa, która realizowana jest od początku 2014 roku jak i kampania PR pozycjonująca nas jako lidera na lokalnym rynku. Wyzwaniem dla nas będzie natomiast nieznaczna zmiana filozofii miejsca. Chcemy stać się miejscem, w którym klient robi doskonałe zakupy, ale także miejscem, w którym chce się spędzać wolny czas.
Galeria Jurajska to obecnie centrum w którym wiele się dzieje. Przybywa nowych najemców, obecni przedłużają umowy. Bogaty w wydarzenia jest również kalendarz marketingowy. Czy w przypadku eventów planuje Pani jakieś zmiany?
Od początku 2014 roku staramy się aby organizowane przez nas wydarzenia, były nie tylko ciekawym spektaklem, ale żeby angażowały klientów w zabawę. Ten kierunek, który doskonale się przyjął będzie na pewno kontynuowany.
Czy zwiększy się ich intensywność lub charakter?
Właśnie pracujemy nad strategią marketingową na nowy rok; nie zabraknie w niej akcje promujących sprzedaż u najemców, ale również dostarczających rozrywki klientom w Częstochowy i okolic.
Jakie są Pani plany na najbliższy rok, 2015 związane z Galerią Jurajską?
Priorytetem jest stały wzrost liczby klientów i przyciągnięcie do galerii nowych, którzy do tej pory nie odkryli jeszcze potencjału tego miejsca. Wyzwaniem będzie ewolucja Galerii Jurajskiej w kierunku miejsca przyjaznego wszystkim, a tym samym takiego, w którym klienci oprócz zakupów będą spędzać także wolny czas. Szczególnie ważna w 2015 roku będzie współpraca z najemcami, mająca na celu zwiększenie ich zadowolenia z wynajmowanej powierzchni.
Tagi: