Katarzyna Korpak: Mój cel to rozwój portfolio najemców Galerii Jurajskiej i dywersyfikacja ich listy

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-10-03 | 08:00
Z początkiem września stanowisko Galerii Jurajskiej przejęła Pani Katarzyna Korpak, która swoim dotychczasowym doświadczeniem będzie chciała przede wszystkim wzmocnić pozycję centrum na lokalnym rynku. Zmiany i to tylko „kosmetyczne” będą również widoczne w portfolio najemców oraz w kalendarzu marketingowym. O szczegółach i rynku retail opowiedziała  dyrektor Galerii Jurajskiej, Katarzyna Korpak.

Dlaczego zdecydowała się Pani na objęcie stanowiska dyrektora Galerii Jurajskiej?
Przede wszystkim lubię wyzwania. Galeria Jurajska to obiekt handlowy o dużym potencjale, dynamicznie rozwijający się, zyskujący na lokalnym rynku coraz większe uznanie. Cieszę się więc, że będę miała teraz swój udział w tym rozwoju. Przede mną stoi ogrom pracy związany z dalszym rozwojem m.in. portfolio najemców galerii, budową strategii umacniającej pozycję obiektu na regionalnym rynku.
Czy i w jaki sposób zamierza wykorzystać Pani na obecnym stanowisku swoje wcześniejsze doświadczenia zdobyte m.in. w M1 Kraków, Magnolii Park we Wrocławiu czy w M1 Bytom?
Moje poprzednie stanowiska były dla mnie doskonałą lekcją zarządzania. Dzięki nim poznałam z każdej strony mechanizmy rządzące centrum handlowym, jak i specyfikę samego rynku retail i relacji z najemcami w różnych miastach Polski. To doświadczenie z całą pewnością wykorzystam w pracy dla Galerii Jurajskiej.
Z branżą jest Pani związana od paru lat. Jak Pani zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat i w którym kierunku podąża?
Rynek galerii handlowych jest niesłychanie dynamiczny, nieustannie się rozwija, nieustannie także ewoluuje. Coraz częściej obserwujemy większą świadomość właścicieli galerii w dopasowywaniu ich do rynku lokalnego, do klienta który mieszka w jej sąsiedztwie i ma specyficzne oczekiwania i wymagania względem tego obiektu. Pod tym względem rynek staje się bardziej elastyczny, pyta klienta o to, co chce znaleźć pod dachem centrum handlowego. Dynamiczne zmiany widzimy także w strukturze tworzenia portfolio najemców . Kilka lat temu bazowały one prawie wyłącznie na znanych sieciach handlowych, dziś spory jego procent stanowią lokalni najemcy i marki nie tworzące sieci. Centra handlowe stały się także bardziej otwarte na ciekawe pomysły na biznes w galerii handlowej.
Jakie są Pani główne cele związane z zarządzaniem Galerią Jurajską?
Moim priorytetem będzie dalszy rozwój portfolio najemców Galerii Jurajskiej i dywersyfikacja listy najemców, tak aby odpowiadała ona potrzebom tutejszego klienta. Chcemy być konkurencyjni i chcemy konkurować ofertą.
Na jakie elementy zwróci Pani szczególną uwagę?
Istotna dla mnie będzie także budowa pozytywnych relacji z najemcami i wspieranie ich w osiąganiu zadowalających wyników ekonomicznych. Po drugie moim celem jest uatrakcyjnianie przestrzeni publicznej Galerii Jurajskiej, jako miejsca, w którym lubimy robić zakupy, ale także chcemy spędzać swój wolny czas.
Stanowisko dyrektora obejmuje Pani w ważnym dla obiektu momencie. Właśnie Galeria Jurajska świętuje 5 lat swojej działalności. To także dobry czas na podsumowania i zmiany. Czy zmianom ulegnie strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności, aby jeszcze bardziej zaznaczyć swoją obecność na rynku częstochowskim?
Te zmiany już zachodzą. Galeria Jurajska już dziś postrzegana jest jako obiekt konkurencyjny dla innych galerii w regionie, postrzega się nas przez pryzmat wciąż rozwijającej się oferty modowej. Taki też mamy cel jeśli chodzi o pozycjonowanie. Chcemy być widziani jako galeria handlowa, w której klient znajduje zarówno swoje ulubione marki sieciowe, jak i marki z wyższej półki. Wspierać nas w tym będzie pro aktywna kampania marketingowa, która realizowana jest od początku 2014 roku jak i kampania PR pozycjonująca nas jako lidera na lokalnym rynku. Wyzwaniem dla nas będzie natomiast nieznaczna zmiana filozofii miejsca. Chcemy stać się miejscem, w którym klient robi doskonałe zakupy, ale także miejscem, w którym chce się spędzać wolny czas.
Galeria Jurajska to obecnie centrum w którym wiele się dzieje. Przybywa nowych najemców, obecni przedłużają umowy. Bogaty w wydarzenia jest również kalendarz marketingowy. Czy w przypadku eventów planuje Pani jakieś zmiany?
Od początku 2014 roku staramy się aby organizowane przez nas wydarzenia, były nie tylko ciekawym spektaklem, ale żeby angażowały klientów w zabawę. Ten kierunek, który doskonale się przyjął będzie na pewno kontynuowany.
Czy zwiększy się ich intensywność lub charakter?
Właśnie pracujemy nad strategią marketingową na nowy rok; nie zabraknie w niej akcje promujących sprzedaż u najemców, ale również dostarczających rozrywki klientom w Częstochowy i okolic.
Jakie są Pani plany na najbliższy rok, 2015 związane z Galerią Jurajską?
Priorytetem jest stały wzrost liczby klientów i przyciągnięcie do galerii nowych, którzy do tej pory nie odkryli jeszcze potencjału tego miejsca. Wyzwaniem będzie ewolucja Galerii Jurajskiej w kierunku miejsca przyjaznego wszystkim, a tym samym takiego, w którym klienci oprócz zakupów będą spędzać także wolny czas. Szczególnie ważna w 2015 roku będzie współpraca z najemcami, mająca na celu zwiększenie ich zadowolenia z wynajmowanej powierzchni.
Tagi:
Oceń artykuł:

Katarzyna Korpak: Mój cel to rozwój portfolio najemców Galerii Jurajskiej i dywersyfikacja ich listy

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.