50 style posiada sklepy zarówno w centrach handlowych, jak i przy głównych ulicach miast. O wadach i zaletach tych lokalizacji szczegółowo mówi Katarzyna Kamińska-Nobis, dyrektor departamentu administracji i najmu, Marketing Investment Group.
W większych miastach oraz tych miastach gdzie handel przeniósł się głównie do galerii, a oferta na głównych ulicach koncentruje się na innych branżach, decydujemy się na lokalizacje w galeriach handlowych. Są natomiast mniejsze miasta, gdzie nie ma jeszcze obiektów handlowych, a życie handlowe i rozrywkowe skupia się na ulicy, wówczas lokujemy sklepy w miejscach charakteryzujących się największym ruchem klienta w otoczeniu innych marek odzieżowo-obuwniczych.
W większości miast jak wiadomo handel przeniósł się z ulic do obiektów handlowych, dotyczy to nawet miast, które historycznie charakteryzowały się tym, że życie toczyło się w „centrum miasta”. W związku z tym, potencjał ulic handlowych jest coraz mniejszy, oczywiście poza miastami, gdzie nie ma zasadniczo galerii. Lokalizacje na ulicach miast w dużej mierze interesują nas głownie w sytuacji kiedy całe życie handlowe toczy się w tym miejscu, w innej sytuacji staramy się lokować w obiektach handlowych starając się negocjować atrakcyjne warunki najmu.
Plusy wynajmu w centrum handlowym to możliwość największej koncentracji ruchu klienta sfocusowanego na zakupy odzieżowo-obuwnicze, minusem oczywiście są w zdecydowanej większości przypadków wyższe warunki najmu aniżeli na ulicach handlowych, natomiast minusem wynajmu lokalu na ulicy handlowej jest mniejszy ruch klienta oraz częściej zakupy bardziej przy okazji aniżeli celowe.
Tagi: