Katarzyna Kaczmarek, CH Batory: Jesteśmy miejscem potrzebnym Gdyni i jej mieszkańcom

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-12-12 | 08:00
Dziś po 16 latach działalności Centrum Handlowe Batory jest obiektem, który podkreśla przede wszystkim miejsce w jakim jest zlokalizowane. Gdynia, która dotychczas żyła w cieniu Gdańska realizuje swój pomysł na siebie, tak samo zresztą jak samo gdyńskie centrum. Niedawno zakończony remont oraz liczne sukcesy są jedynie potwierdzeniem tej tezy. O szczegółach jednak opowiedziała, Katarzyna Kaczmarek, specjalista ds. marketingu Centrum Handlowego Batory.


Centrum Handlowe Batory ma już 16 lat. Jaki to był czas dla obiektu?
16 lat działalności to dla Batorego czas ciągłego rozwoju i wprowadzania zmian, które zauważalne były także w samej Gdyni – miejsce, które dotąd żyło w cieniu Gdańska stało się miastem, które konsekwentnie realizuje pomysł na siebie, podobnie jak Batory. Obiekt startował z pozycji pierwszego centrum handlowego usytuowanego w sercu Gdyni. Podczas kilkunastu lat funkcjonowania przeszedł wiele zmian. Od lat 90-tych wielokrotnie zmieniały się trendy w modzie, architekturze, zagospodarowaniu przestrzeni. Centrum przeobrażało się zgodnie z oczekiwaniami klientów, cały czas dopasowując się do ich potrzeb – zarówno pod względem oferty, jak i funkcjonalności. Lokalizacja obiektu zobowiązuje – Batory żyje miastem.
Co Państwo uważają za największy sukces?
W ostatnim 16-leciu nie zabrakło sukcesów. Stały wzrost odwiedzin klientów na przestrzeni lat ugruntował przekonanie, że takie miejsce jak Batory jest potrzebne mieszkańcom miasta. Najświeższym sukcesem jest zakończony w lipcu remont obiektu. Niewątpliwym sukcesem jest także stałe zacieśnianie więzi z Gdynią, jej mieszkańcami, instytucjami miejskimi i wspieranie prowadzonych przez nie inicjatyw.
A czy pojawiły się jakieś porażki?
Z pewnością nie uniknęliśmy mniejszych lub większych porażek, z których jednak zawsze wyciągaliśmy wnioski. Świadoma i systematyczna ocena podejmowanych aktywności pozwala nam na zaplanowanie bardziej efektywnych działań w przyszłości.
W jaki sposób dobierają Państwo najemców?
Oferta centrum dostosowana jest do potrzeb klienta mieszkającego, pracującego czy po prostu spędzającego czas w centrum miasta. Naszą filozofię doboru najemców doskonale charakteryzuje niedawno wprowadzony slogan - „Miejski Styl Zakupów”. Zdajemy sobie sprawę, że nasi klienci nie zawsze mają czas na duże zakupy – często potrzebują zrobić to „na szybko”. W Batorym bez problemu i w krótkim czasie dokonają zakupów mniejszych i większych. Obiekt kusi dopasowaną do potrzeb zapracowanych i zabieganych mieszkańców miasta powierzchnią i układem lokali – by znaleźć odpowiedni sklep czy punkt usługowy nie muszą przemierzać kilometrów.
Czym charakteryzuje się tenant mix obiektu?
Do kluczowych najemców należą m.in.:.: Reserved, Piotr i Paweł, CCC, Rossmann, Tchibo, Sphinx, Grey Wolf, home&you, ZOO Karina, Cukiernia Sowa czy Księgarnie Matras. Liczymy na to, że grono znanych i lubianych marek będzie się stale powiększać, zgodnie z pragnieniami klientów.
Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat i w którym kierunku podąża?
Ostatnie lata to dla rynku nieruchomości komercyjnych czas prężnego rozwoju. Rynek stał się „ciasny” i trudny, co doskonale widać na przykładzie Gdyni – 5 centrów handlowych oddalonych od siebie o zaledwie kilka kilometrów. Jednocześnie zauważamy rosnący popyt na lokale handlowo-usługowe usytuowane w dogodnych lokalizacjach – blisko miejsca pracy czy zamieszkania. Coraz więcej obiektów powstaje w ścisłych centrach miast, ale także na peryferiach – tak by zawsze być po drodze klientowi.
Jakie innowacyjne działania, w ciągu ostatnich 16 lat działalności centrum udało się wdrożyć?
Innowacyjne na skalę trójmiejską było zaprojektowanie zmian w zewnętrznym wyglądzie obiektu w porozumieniu z Plastykiem Miasta. Nie ulega wątpliwości, że w parze z atrakcyjną lokalizacją idzie także odpowiedzialność za estetykę otoczenia. Efektem ustaleń było wprowadzenie nowego porządku nośników reklamowych najemców na elewacji budynku. Zmiana okazała się znacząca i została dobrze odebrana zarówno przez naszych stałych klientów, jak i innych gdynian. Przykład Centrum Handlowego Batory może pomóc w kształtowaniu świadomości wyważonego zagospodarowania przestrzeni miejskiej w reklamy.
Innym nowatorskim rozwiązaniem było wzbogacenie dostępnych nośników reklamowych o wewnętrzny ekran LED. Wielość użytkowników obiektu ogranicza możliwości ekspozycji, a dodatkowy ekran o powierzchni 13m2 pozwala na emisję materiałów promocyjnych niemalże każdego z najemców. Zainteresowanie emisją jest bardzo duże, co utwierdza nas w przekonaniu, że inwestycja była uzasadniona i potrzebna.
Najbardziej spektakularną zmianą okazała się renowacja jednej ze ścian wewnętrznych zwanej „burtą”. Zrezygnowano z malowania ściany farbą na korzyść pokrycia jej specjalną napinaną powłoką zwaną barrisolem . Efekt przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania.
Czy Państwa centrum kusi multifunkcjonalnością?
Batory to nie tylko zakupy. Nasi klienci mogą spędzić swój czas aktywnie – w klubie fitness lub też wypoczywając przy kawie ze znajomymi. Funkcjonalność obiektu jest nieustannie ulepszana. Przez lata obecności na gdyńskim rynku nauczyliśmy się wsłuchiwać w potrzeby klientów i zawsze wnikliwie analizować ich uwagi. Obiekt przystosowany jest do swobodnego przepływu klientów w każdym wieku i o zróżnicowanych potrzebach - dzieci, osób starszych czy też mających trudności z poruszaniem się. Prowadzone cyklicznie badania marketingowe pozwalają nam na poznanie opinii o centrum oraz na ewaluację wprowadzanych zmian. Zeszłoroczny raport przekonał nas do wdrożenia nowych rozwiązań, między innymi zakupienia większej ilości ławek, stojaków rowerowych oraz udostępnienia bezpłatnego WIFI. Udogodnienia te zostały ciepło przyjęte przez naszych klientów i na co dzień uprzyjemniają im pobyt w Batorym.
Czym charakteryzują się eventy organizowane na terenie galerii?
Organizowane eventy dostosowane są do formatu obiektu i oczekiwań klientów. Duża popularnością cieszą się akcje prosprzedażowe oraz okolicznościowe, np. urodziny. Z uwagi na mniejszą niż w konkurencyjnych centrach powierzchnię eventową stawiamy na rozwiązania sprytnie wykorzystujące przestrzeń i angażujące klientów, na przykład gry miejskie.
Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?
Świadomość swoich atutów, ale także słabości nieustannie pcha nas do przodu. Wiemy jak chcemy pozycjonować się w świadomości naszych klientów. Osoby pracujące i mieszkające w nieustannie gnającym do przodu centrum miasta szukają miejsca, które pozwoli na zrealizowanie ich potrzeb bez konieczności rezygnowania z innych planów. Batory to synonim komfortowych codziennych zakupów, a przeciwieństwo czasochłonnych weekendowych wypadów do hipermarketów czy większych galerii handlowych. W ostatnich latach umocniliśmy nasz związek z miastem i lokalną społecznością. Świadomi faktu, że gdynianie to mieszkańcy bardzo dumni ze swojego miasta nadal chcemy doceniać i wspierać to co prawdziwie gdyńskie, m.in. drużynę mistrzów Polski Rugby Klub Arka Gdynia.
Jakie plany mają Państwo na kolejny rok?
Rok 2014 był dla centrum czasem znaczących zmian w komunikacji z klientami, a także tych wizerunkowych. Z końcem roku przyszła pora na wyciąganie wniosków i weryfikację planów. Nadchodzący rok 2015 będzie z pewnością spokojniejszy, ale niekoniecznie łatwiejszy – dbałość o lojalnych klientów wymaga bowiem stałego zaangażowania. Choć nie przewidujemy spektakularnych przemian w samym obiekcie, jednak już od początku stycznia w Batorym „będzie się działo”.
Tagi:
Oceń artykuł:

Katarzyna Kaczmarek, CH Batory: Jesteśmy miejscem potrzebnym Gdyni i jej mieszkańcom

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.