Do tej pory inwestowaliśmy głównie w mniejsze obiekty. CH Rywal w Białej Podlaskiej posiada powierzchnię 13,5 tyś. m.kw, CH Hermes po rozbudowie osiągnie powierzchnię 15 tyś. Galeria Kociewska to nasza największa inwestycja o łącznej powierzchni 26 tyś. m.kw. Wybudowanie galerii będącej łącznikiem dworca kolejowego, autobusowego, komunikacji miejskiej, podmiejskiej i dalekobieżnej było przemyślanym pomysłem a wybór odpowiednich najemców świetnie dopełnił całość oraz zapewnił miastu kompleksową ofertę. Wśród naszych klientów znaczną część stanowią klienci zagraniczni, dokonujący zakupów i korzystający z usług dostępnych w galerii, jednak obiekt został stworzony głównie z myślą o mieszkańcach Tczewa i szerokich okolic: Starogardu Gdańskiego, Malborka, Pelpina, Skarszewa, Swarożyna czy Pruszcza Gdańskiego. Uważam, że sukces naszej galerii tkwi zarówno w optymalnej, dobrze zaprojektowanej powierzchni obiektu, która umożliwia szybkie zakupy oraz dostępności najnowszych kolekcji stojących na równi z obiektami handlowymi w dużych miastach.
Naszym głównym założeniem przy planowaniu inwestycji w Tczewie była potrzeba wypełnienia luki w postaci wprowadzenia do miasta tych marek, dla których mieszkańcy do tej pory wyjeżdżali na zakupy do Trójmiasta. Debiutowały tu więc brandy długo wyczekiwanie w mieście, jak H&M, Empik, Reserved, Stradivarius, Mohito, Centro, Ziaja, Hebe, Martes Sport. Inne, nie wymienione wyżej sukcesywnie przenosiły się z innych części Tczewa, dostrzegając potencjał w nowo otwartym projekcie. Istotnym elementem jest kompleksowość oferty zapewnianej najemcy. Stąd ulokowanie również w galerii marketu spożywczego Stokrotka oraz salonu RTV Euro AGD. Mieszkańcy, z niecierpliwością oczekiwali również otwarcia czterosalowego kina Helios. W galerii można znaleźć ogólnopolskie popularne marki sieciowe ale nie brakuje tu również lokalnych przedsiębiorców, jak zegarmistrz, grawernictwo, salon optyczny, kantor, pralnia, cukiernia, herbaciarnia, zakłady mięsne. Oczywiście, galerie handlowe otwiera się głównie z myślą o globalnych markach, jednak jestem zdania, że lokalni przedsiębiorcy świetnie uzupełniają ofertę miejsca i są bardzo dobrze postrzegani przez mieszkańców miasta, bo traktowani jak swoich.
Galeria Kociewska usytuowana jest tuż przy węźle komunikacyjnym Tczewa - jednym z największych w Pomorskim. Już w fazie projektowania zdawaliśmy sobie sprawę, że obiekt musi spełniać zarówno funkcję handlową, jak i znacznie rozbudowaną część usługową, czy rozrywkową. Znaczna część naszych klientów chętnie wykorzystuje tu czas wolny w oczekiwaniu na transport np. z pracy do domu. Mogą tu zrobić zakupy, opłacić rachunki w banku, pójść do kina, czy dobrze zjeść. Galeria posiada zarówno restauracje, kawiarnie, lokal ze zdrowymi probiotycznymi jogurtami i deserami, jak i stoiska typu food court z kuchnią polską i światową. Każdy więc znajdzie tu coś dla siebie.
Galeria Kociewska to jedyny tak duży obiekt w mieście i okolicy. Organizując różnego rodzaju eventy zakładamy więc, że będą na tyle ciekawe i oryginalne, że wzbudzą zainteresowanie jak największej liczby mieszkańców. Część z nich ma charakter tematyczny i jest związana np. z obchodzonym właśnie świętem (np. walentynki, dzień dziecka, witaj szkoło). Jeszcze inne są echem kampanii ogólnopolskich. Tak było w przypadku organizowanego jesienią kontrowersyjnego happeningu „Zerwijmy łańcuchy”, której założeniem był protest przeciwko okrucieństwu, jakiemu poddawane są zwierzęta przykute do łańcuchów. Z kolei w okresie bożonarodzeniowym każdy mógł zaświecić lampki na choince stojącej przy galerii za pomocą siły własnych mięśni i roweru, który podczas pedałowania generował prąd. Dziś potrzeba innowacyjnych pomysłów, aby wzbudzić zainteresowanie klienta. Tym większa jednak satysfakcja, gdy wydarzenie spotka się z aprobatą i zainteresowaniem osób obecnych w galerii.
W grudniu otrzymaliśmy nominację do nagrody w konkursie "Retail Project of the Year", Annual EuropaProperty CEE Retail Real Estate Awards Gala & Retail Forum. W tym momencie projekt naszej galerii, wraz z innymi nominowanymi oceniany jest przez grono ekspertów z różnych części Europy. Bez względu na wynik, już dziś jesteśmy usatysfakcjonowani, że zostaliśmy dostrzeżeni przez czołowych specjalistów i możemy znaleźć się w gronie naprawdę ciekawych projektów.
Sukces Galerii Kociewskiej tkwi w atrakcyjnej lokalizacji, w przemyślanym połączeniu funkcji transportowej z handlową, w odpowiednim doborze najemców oraz zaangażowaniu całego zespołu BPF Inwestor, w którym każdy swoją pracą dołożył własną cegiełkę do ogólnego powodzenia całego przedsięwzięcia. Na pewno najtrudniej było przekonać te marki sieciowe, które do tej pory nie były obecne w mieście. Galeria Kociewska liczy 75 lokali. Za chwilę proces komercjalizacji zostanie całkowicie ukończony. Posiadamy jedynie kilka małych powierzchni, w sprawie których są już prowadzone rozmowy i negocjacje. Najważniejsza zawsze pozostanie dla nas satysfakcja najemców, którzy niejednokrotnie podkreślają swoje zadowolenie z obecności w Tczewie oraz klientów licznie odwiedzających galerie.
Tczew to miasto liczące 60 tyś. mieszkańców. Wybudowaliśmy galerię handlową o powierzchni 26 tyś. m.kw. Jesteśmy zdania, że na wiele lat wypełniliśmy lukę na tego typu obiekt w mieście i okolicy. Na chwilę obecną nie widzimy więc sensu w jej rozbudowie.
Tagi: