Sytuacja na świecie, tak polityczna jak i ekonomiczna, dynamicznie się zmienia, a wraz z nią szybko zmieniają się warunki działania w branży retail. Nowy Rok przynosi ze sobą nowe szanse i możliwości, ale także określone wyzwania. O tym czego możemy się spodziewać w 2015 opowiada Kat Eletskih, dyrektor BOC Global Events Group, organizatora konferencji Emerging Markets Retail Summit, której jednym z patronów medialnych jest Magazyn Galerie Handlowe.
Co Pani zdaniem będzie największym wyzwaniem dla branży retail w 2015 roku?
Największe wyzwanie dla branży retail to określenie przyszłościowych i przynoszących sukces strategii wzrostu oraz znalezienie optymalnych strategii rozwoju - bardziej na skalę lokalną niż krajową czy nawet regionalną.
A najważniejsze trendy w Nowym Roku?
Najważniejsze trendy tak w 2014 jak i w 2015 roku to konieczność szybkiej transformacji i kluczowych innowacji w przemyśle, prawdziwie kreatywne idee, wychodzące poza sztywne ramy, inicjatywy pozostawiające konkurencję w tyle. Obecne i przyszłe aspiracje liderów branży handlowej powinny opierać się w większej mierze na słuchaniu i analizowaniu uwag ze strony klientów, wdrażaniu inteligentnych rozwiązań mobilnych w celu pomocy konsumentom, przekształcaniu większości koncepcji biznesowych w taki sposób, aby zaspokajały one również potrzeby kulturalne, sprzedaż radykalnie transparentna – pozwalająca klientom znacznie lepiej poznać dany produkt, w tym dowiedzieć się gdzie i przez kogo został wyprodukowany, rozwijanie modelu biznesowego w taki sposób, aby stać się najlepszym przyjacielem klienta, utrzymywanie wartości marki przez wprowadzanie innowacyjności i kreatywności.
Które regiony świata wydają się być Pani najbardziej perspektywiczne?
Aby rozwijać się i dobrze prosperować w niepewnych dla branży czasach detaliści stale szukają nowych, rozwijających się rynków, daleko poza BRICS. Na liderów wyrastają kraje takie jak Korea Południowa, Indonezja, Meksyk, Turcja, Iran, Egipt, Filipiny, Nigeria, Pakistan, Bangladesz i Wietnam. 60% światowej populacji żyje w tych państwach, więc dla detalistów tworzy to ekscytujące możliwości, ale towarzyszy im jednocześnie ryzyko i niepewność związane z nowymi przedsięwzięciami i rozwojem poza tradycyjnymi, sprawdzonymi rynkami.
Tagi: