Jak Państwo podsumowują swoją dotychczasową działalność?
Nasze kosmetyki dostępne są przede wszystkim w tradycyjnym kanale dystrybucji. Zaopatrujemy około 1000 punktów sprzedaży na terenie całego kraju. Postanowiliśmy również rozwinąć własny kanał dystrybucji, czyli stoiska w galeriach handlowych. Własne punkty sprzedaży nie tylko budują świadomość marki, ale i wspierają jej wizerunek. Umożliwiają nam prezentację pełnego asortymentu Paese, co czasami jest trudne w tradycyjnych kanałach sprzedaży. Paese posiada w swym asortymencie ponad 100 kolorów lakierów do paznokci, ponad 80 rodzajów cieni do powiek, szeroki wybór podkładów czy pudrów. Personel na stoiskach Paese, cały czas szkolony, gwarantuje kompleksową obsługę na najwyższym poziomie: może przekazać pełną informację na temat naszych produktów, zaproponować porady makijażowe, dobrać kosmetyki dla danego typu urody. Własny kanał dystrybucji to również kopalnia wiedzy: bezpośredni kontakt z klientami daje nam pełny obraz potrzeb, trendów, sytuacji na rynku bez konieczności przeprowadzania dodatkowych badań.
Ile stoisk Paese Cosmetics działa na terenie centrów handlowych?
Aktualnie posiadamy 14 stoisk w galeriach w Krakowie, Katowicach, Sosnowcu, Tarnowie, Częstochowie, Piotrkowie Trybunalskim, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie, Bielsku-Białej i w Warszawie. Ostatnio otwarte stoisko znajduje się w Złotych Tarasach.
Dynamicznie rozwijamy również eksport. Kosmetyki Paese można znaleźć w standardowych kanałach dystrybucji - sklepach kosmetycznych, drogeriach, sprzedaży internetowej - m.in. w Hiszpanii, Anglii, Irlandii, Czechach, Słowacji, Holandii, Grecji, Kuwejcie i Omanie. Nasze stoiska firmowe znajdują się także w galeriach handlowych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Mamy tam 8 stoisk, m.in w największej galerii handlowej świata – Dubai Mall. Kolejne znajdują się na Ukrainie, a w tym miesiącu otwarte zostało pierwsze stoisko Paese na Białorusi w Mińsku. Już za miesiąc w nasze kosmetyki będą mogły zaopatrzyć się mieszkanki centralnej Rosji, ponieważ otwieramy się w Samarze i Togliatti.
Czy zamierzają Państwo w bieżącym roku otwierać nowe stoiska? Jeżeli tak, to gdzie i kiedy one powstaną?
Oczywiście. Cały czas pracujemy nad rozwojem tego kanału dystrybucji. Do końca roku planujemy otwarcie jeszcze czterech stoisk. Najbliższe to w Galerii Katowickiej, która ma być otwarta w połowie września.
Na czym Państwo skupiają swoją uwagę podczas wyboru lokalizacji dla Paese Cosmetics?
Pragniemy, aby stoiska Paese znalazły się we wszystkich największych miastach Polski. Dlatego też największy nacisk kładziemy na galerie w miastach, w których nie posiadamy jeszcze żadnego stoiska. Wybieramy galerie o największej odwiedzalności. Istotnym czynnikiem jest też lokalizacja samego stoiska. Dobrze, aby było usytuowane w ciągach komunikacyjnych w strategicznych miejscach o największym przepływie klientów.
Niedawno otworzyli Państwo stoisko w CHR Galaxy. Jak Państwo podsumowują tę współpracę?
Stoisko Paese w CHR Galaxy zostało otwarte na przełomie kwietnia i maja tego roku. Nasze stoisko ma powierzchnię 2,5 m x 3,5m. Jest ona wystarczająca, aby zaprezentować cały nasz asortyment. Bardzo chcieliśmy pokazać się w Szczecinie, ponieważ mamy tam już fanów naszych kosmetyków, sprzedawanych w tradycyjnych drogeriach. CHR Galaxy zapewniło nam atrakcyjną lokalizację. Centrum to prężnie działa pod względem marketingowym.
Czym wyróżnia się oferta marki Paese na tle konkurencji?
Kosmetyki Paese charakteryzują się bardzo dobrą relacją jakości do ceny. Wyróżniamy się wysoką jakością produktów, bardzo szeroką paletą kolorystyczną (oferujemy np. ponad 120 kolorów lakierów do paznokci), spójnym wizerunkiem marki. Nasze kosmetyki cieszą się uznaniem klientek detalicznych, jak i uznaniem branży kosmetyki profesjonalnej. Chcemy być innowacyjni zarówno pod względem produktowym, jak i w naszej komunikacji z klientem, projektach opakowań, wizerunku marki. Chcemy zdobywać zaufanie kolejnych klientów poprzez rzetelny, spójny i profesjonalny przekaz oraz obsługę.
Jakie działania podejmują Państwo, aby zachęcić kobiety do zakupów przy stoiskach Paese?
Formujemy wizerunek marki Paese poprzez budowanie wiedzy na temat makijażu i kosmetyków. Często urządzamy pokazy makijażowe (na własnych stoiskach, w sklepach partnerów handlowych, podczas imprez otwartych czy zamkniętych), podczas których prezentujemy nasze produkty, podpowiadamy klientkom, jak się malować, dobieramy dla nich odpowiednie palety kolorystyczne. Często pojawiamy się na sesjach zdjęciowych, na pokazach mody – szerzymy świadomości marki w grupach opiniotwórczych, czyli wśród profesjonalistów. Nasze kosmetyki pojawiają się na łamach najbardziej poczytnych magazynów kobiecych (często będąc wyróżnionymi podczas organizowanych testów czy konkursów). Zauważając rosnący trend poszukiwania informacji i opinii w internecie, wzmogliśmy naszą aktywność w tym medium, współpracując z różnymi portalami, blogami, prowadząc profil na Facebooku, etc. W budowaniu wizerunku nie do przecenienia jest również rola punktów detalicznych, dlatego wprowadzając nowości dbamy o atrakcyjną oprawę w postaci postaci mebli, szaf, lad, ekspozytorów, ulotek i innych materiałów POS. Oczywiście, mamy też programy skierowane do klienta ostatecznego, jak karty rabatowe, program lojalnościowy, comiesięczne promocje sprzedażowe, etc.
Jak według Państwa będzie wyglądać rynek kosmetyczny w Polsce za 5 lat?
Polski rynek kosmetyczny jest niezwykle ciekawy. Niewiele jest krajów z taką ilością rodzimych wytwórców kolorowych i pielęgnacyjnych kosmetyków, nie wspominając o wyjątkowo silnej reprezentacji marek zagranicznych. Polskie marki z każdym rokiem radzą sobie coraz lepiej. Ich produkty są coraz wyższej jakości. Wymagania prawa europejskiego podnoszą poprzeczkę co do bezpieczeństwa oraz najwyższej jakości produktu, procesów produkcyjnych, składników i tak dalej. Wiele firm zdobywa uznanie wśród odbiorców na nowych rynkach światowych, dzięki czemu mogą dynamicznie się rozwijać. Z drugiej strony dystrybucja kosmetyków charakteryzuje się dużą ilością podmiotów: od międzynarodowych sieci do małych sklepików kosmetycznych. Tutaj zauważalny jest trend do konsolidacji mniejszych podmiotów w sieci sprzedażowej, tak aby wspólnie mogli walczyć o swoją pozycję na rynku.
Tagi: