IKEA w 2000 roku połączyła siły z UNICEF, by stawić czoło problemom leżącym u podstaw pracy zarobkowej dzieci na obszarach produkcji dywanów w północnych Indiach. W efekcie tych działań, 80 500 dzieci zaczęło uczęszczać do szkoły.
W IKEA wierzymy, że dom jest najważniejszym miejscem na świecie, a dzieci są najważniejszymi ludźmi. To dlatego IKEA Foundation współpracuje z organizacjami UNICEF i Save the Children, by zmieniać życie milionów dzieci w potrzebie na całym świecie. Kampania "1 euro to majątek” ma na celu poprawę edukacji dzieci pokrzywdzonych przez los uznając, że stanowi ona jedną z najlepszych inwestycji dla ich przyszłości. W jej ramach przekazujemy pieniądze na wparcie projektów edukacyjnych prowadzonych przez UNICEF i Save the Children w Europie Wschodniej, Afryce i Azji.
UNICEF i Save the Children to rzetelne organizacje z długim doświadczeniem w tego rodzaju pracy. Wykorzystują niezawodne metody badania i oceny swoich projektów. Ufamy ich osądowi i postanowiliśmy z nimi współpracować, ponieważ są największymi organizacjami działającymi na rzecz praw dziecka na świecie
Wszystkie darowizny przekazywane na rzecz UNICEF będą wspierać inicjatywę Szkoły dla Afryki. Jest to program adresowany do milionów dzieci w Afryce subsaharyjskiej. Model Szkoły Przyjaznej Dzieciom wykorzystywany w Szkołach dla Afryki opiera się na prostym założeniu: szkoły powinny działać w najlepszym interesie dziecka. Ta inicjatywa otrzymała/otrzyma wsparcie finansowe z kampanii „1 euro to majątek” w latach 2009, 2010 i 2011.
Projekty Save the Children, które otrzymają wsparcie kampanii „1 euro to majątek” koncentrują się na dwóch grupach: dzieciach niepełnosprawnych i dzieciach z grup mniejszościowych. Zebrane środki są dzielone między Save the Children i UNICEF. Pieniądze są przekazywane na wsparcie projektów, które koncentrują się na zapewnianiu dzieciom w Europie Wschodniej, Afryce i Azji dostępu do edukacji na wysokim poziomie. Dzięki tej kampanii, np. w Afryce, Europie Środkowej i Wschodniej oraz niektórych krajach w Azji realizowane są projekty, których celem jest uczynienie ze szkół miejsc bardziej przyjaznych dzieciom. Nacisk kładzie się na zapewnianie lepszej edukacji, na przykład poprzez zapewnianie materiałów edukacyjnych, szkolenia nauczycieli w technikach nauczania przyjaznych dzieciom, poprawę dostępu do edukacji dzieci z grup mniejszościowych oraz zapewnianie lepszych toalet i sanitariatów w szkołach.
Począwszy od 2003 roku, wsparcie otrzymało prawie 95 projektów w 45 krajach. Od kampanii 2011, darowizny będą przekazywane na wsparcie projektów w 17 krajach.
Kampania „1 euro to majątek” prowadzona jest co roku od 2003 roku. Korzystają z niej miliony dzieci w Azji, Afryce, Europie Środkowej i Wschodniej. Do 2005 roku środki uzyskane ze sprzedaży pluszowego misia PS Brum były przekazywane na projekty prowadzone przez UNICEF. Od 2005 roku, kampania obejmuje pełen asortyment zabawek pluszowych, niektóre książeczki dla dzieci, a od 2010 roku również menu dziecięce w restauracji. To akcja, która zakłada długofalową pomoc i działanie i dlatego będzie w podobnej formie prowadzona także w przyszłości.
W Polsce od trzech lat można przekazać pluszaki dzieciom pozostającym pod opieka lokalnych organizacji pomocowych, szpitali, szkół itp. wrzucając je do specjalnych pojemników za kasami w sklepach IKEA. W ten sposób sprawiamy dzieciom w Polsce radość, a jednocześnie 1 euro z każdej pluszowej zabawki trafia do IKEA Foundation na projekty UNICEF.
W IKEA wierzymy, że dom jest najważniejszym miejscem na świecie, a dzieci są najważniejszymi ludźmi. Kampania "1 euro to majątek” ma na celu poprawę edukacji dzieci pokrzywdzonych przez los uznając, że stanowi ona jedną z najlepszych inwestycji w przyszłość dzieci. Edukacja umożliwia dzieciom przejęcie kontroli nad własną przyszłością, dając szansę na wyjście z biedy i dokonanie głębokich zmian w społeczeństwie, w którym żyją. Robiąc niewielki, skoncentrowany wysiłek, możemy wspierać coś, co będzie miało ogromny i trwały wpływ na świat. Tworzenie lepszych warunków życia na co dzień dla wielu ludzi - to idea IKEA.
IKEA Foundation działa na rzecz poprawy warunków życia rodzin w krajach rozwijających się, poprzez finansowanie programów wspierających podstawowe potrzeby dzieci i kobiet – posiadanie domu, zdrowie i bezpieczeństwo, edukację oraz możliwość uzyskiwania dochodów. Pozwala to rozwijać narzędzia umożliwiające kobietom przejęcie kontroli nad własną przyszłością i wyjście z kręgu ubóstwa.
IKEA Foundation inwestuje w długofalowe projekty, które mogą mieć znaczący i trwały wpływ na sytuację dzieci. Szacuje się, że z projektów, które zakończą się w 2015 roku skorzysta 100 milionów dzieci.
Tagi: