Karol Obrębski, PrawoDlaKażdego.pl: Kancelaria w Galerii wpłynie na świadomość prawną Polaków

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-05-09 | 08:00
Korzystanie z usług prawników nie jest jeszcze w Polsce tak rozpowszechnione jak na Zachodzie. Przyczyn tego upatrywać można w wysokich cenach usług prawniczych, a co za tym idzie - przekonaniu, że prawnik jest tylko dla dużych firm. Być może zmieni to projekt Kancelarii w Galerii - ponad rok temu pierwsze kancelarie prawne powstały na terenie krakowskich centrów handlowych, a zainteresowanie ich usługami systematycznie wzrasta. O idei projektu, jego zaletach i planach na przyszłość opowiada Karol Obrębski, prezes zarządu PrawoDlaKażdego.pl.

Jak zrodził się nietypowy pomysł uruchomienia punktów porad prawnych na terenie centrów handlowych?
Pomysł powstał z prostej potrzeby rynkowej, a więc wyjścia z usługą prawną do klienta, a częściowo zainspirowany został brytyjskim Tesco Law. Ideą i zarazem misją Kancelarii w Galerii jest upowszechnienie usług prawniczych w Polsce, pokazanie klientowi, że prawnik jest dostępny, jest blisko – „przy ludziach”, że można zwrócić się do niego z każdym problem, a cena takiej usługi nie jest wygórowana. W naszym kraju istnieje przekonanie, że prawnik jest drogi a przez to dostępny jedynie dla najbogatszych Polaków czy dużych firm. Kancelarie w Galerii chcą zaprzeczyć tej tezie i pokazać, że prawo naprawdę jest dla każdego.
Czy Państwa punkty różnią się zatem w jakiś sposób od tradycyjnych kancelarii?
Nasze punkty w niczym nie różnią się od „tradycyjnych” kancelarii, poza lokalizacją. Chcąc przełamać stereotypy o których wspomniałem wcześniej, zlokalizowaliśmy nasze kancelarie nie na najwyższych piętrach biurowców lub w zabytkowych kamienicach, a właśnie w galeriach handlowych, gdzie toczy się duża część życia statystycznego Polaka. Pragnę tutaj dodać, iż w Kancelarii w Galerii pracują tylko prawnicy, doktoranci lub aplikanci, a całość prac zawsze jest koordynowana przez radców prawnych. Wszyscy prawnicy zobowiązani są do przestrzegania Kodeksu Dobrych Praktyk oraz surowych standardów i procedur wewnętrznych. Powyższe pozwala osiągnąć nam najwyższą jakość usług, a w konsekwencji zadowolenie i sukces naszych klientów.
Klienci po poradę do prawnika udają się często z bardzo osobistymi i dyskretnymi problemami. Czy w tym kontekście głośne i zatłoczone centra handlowe to odpowiednie miejsce do świadczenia tego typu usług?
W centrach handlowych istnieją banki, co wcześniej także wywoływało „poruszenie”. Dzisiaj to standard. Co więcej, w galeriach coraz częściej powstają punkty obsługi mieszkańców, w których załatwić można sprawy urzędowe związane na przykład z dowodem osobistym, prawem jazdy, rejestracją pojazdów czy działalnością gospodarczą. Dlaczego więc nie jest to odpowiednie miejsce dla prawnika? Prawnik jest dla ludzi, nie na odwrót, dlatego powinien być tam, gdzie oni.
W lutym Kancelaria w Galerii obchodziła rok istnienia. Jak mogą Państwo podsumować ten pierwszy rok działalności?
Tak, w lutym ubiegłego roku spółka otworzyła swoją pierwszą, można powiedzieć pilotażową Kancelarię w Galerii. Pomogliśmy w tym czasie setkom klientów, zarówno w prostych, jak i w tych bardziej skomplikowanych sprawach. Okres ten najlepiej podsumowują właśnie nasi klienci, którzy nie tylko do nas wracają, ale i polecają nasze usługi rodzinie i znajomym. Zauważamy także ciągły wzrost liczby klientów, który waha się od kilku do nawet kilkunastu osób dziennie.
Jednym z czynników zniechęcających klientów do skorzystania z pomocy kancelarii radcowskich czy adwokackich jest cena usług prawniczych. Na jakim poziomie kształtują się ceny w Państwa punktach?
Każda sprawa wymaga indywidualnego podejścia i analizy, dlatego trudno jest konkretnie wskazać poziom naszych cen. Można jednak średnio przyjąć, iż cena ustnej porady prawnej kształtuje się pomiędzy 9 a 100 złotych. Pragnę dodać, iż w Kancelarii w Galerii kierujemy się prostą zasadą: „pytanie – wycena – odpowiedź”. W praktyce polega ona na tym, że klient najpierw opisuje swój problem a następnie uzyskuje wycenę. Oznacza to, że nie jest on zaskoczony ceną podaną dopiero po rozwiązaniu lub wyjaśnieniu problemu, a jeżeli wyceny nie akceptuje – może po prostu zrezygnować z usługi.
Do tej pory Państwa punkty działają w trzech centrach handlowych na terenie Krakowa. Czy planowane jest uruchamianie kolejnych tego typu punktów w obiektach handlowych? A może także poza nimi?
Tak, spółka planuje otwarcie minimum 2-3 własnych Kancelarii w Galerii jeszcze w tym roku. Jeśli natomiast chodzi o inne lokalizacje, np. ulice handlowe, jest to kolejny cel spółki, który realizowany będzie prawdopodobnie pod inną marką.
Czy w Pana ocenie ten nietypowy projekt może wpłynąć na poziom świadomości prawnej naszego społeczeństwa?
Jestem przekonany, że Kancelaria w Galerii wpłynie na świadomość prawną Polaków, a przez to także na rynek usług prawniczych, tylko pozytywnie. Pokazujemy bowiem, że usługa prawna dostępna jest dla każdego, nie musi kosztować astronomicznych pieniędzy oraz, a właściwie przede wszystkim, że jest po prostu każdemu potrzebna! Życzę nie tylko sobie, ale także wszystkim prawnikom, żeby w Polsce wytworzyła się swoista „moda” na korzystanie z usługi prawnej. A po cichu liczę na to, że Kancelaria w Galerii PrawoDlaKazdego.pl w znacznym stopniu przyczyni się do realizacji tego celu.
Tagi:
Oceń artykuł:

Karol Obrębski, PrawoDlaKażdego.pl: Kancelaria w Galerii wpłynie na świadomość prawną Polaków

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.