Karol Kalicki, Galeria Jastrzębie: Nasza strategia marketingowa oparta jest w ścisły sposób na lokalności

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-04-14 | 08:22
Od otwarcia Galerii Jastrzębia minęło 4 lata. W tym czasie sukcesywnie wzrasta footfall centrum. To jeden z wielu sukcesów. Strategia marketingowa oparta w ścisły sposób na lokalności pozwala na współpracę z miejscowymi stowarzyszeniami, fundacjami itp. O szczegółach działalności oraz planach na przyszłość opowiedział Karol Kalicki, prezes Upside Property Management.


Ile klientów w ciągu czterech lat działalności odwiedziło Państwa centrum? Czy odwiedzają Państwa goście zza granicy?
Galeria Jastrzębie notuje coraz wyższe wyniki odwiedzalności. Analizując czteroletni okres jej istnienia sukcesywnie, rok do roku obserwujemy wzrosty footfallu. Miasto Jastrzębie Zdrój liczy sobie ok. 90 tys. mieszkańców, a naszą galerię odwiedziło w ciągu ostatnich czterech lat aż 9 000 000 klientów.
Jaki jest zasięg oddziaływania centrum?
Przy czym podkreślam footfall cały czas rośnie. Catchment area galerii galerii to miasto Jastrzębie Zdrój oraz okolice w promieniu 20 km., a także, co wynika z naszych obserwacji, duża ilość klientów z terenów przygranicznych, odwiedzają nas Czesi i Słowacy.
Czym charakteryzuje się tenant mix Galerii Jastrzębie?
W Galerii Jastrzębie mamy połączenie najbardziej rozpoznawalnych i najlepszych marek sieciowych w Polsce.
W jaki sposób dobierają Państwo najemców?
Wychodzimy naprzeciw klientowi, który chce załatwić większość spraw w jednym miejscu, stąd szeroki zakres dobrych marek z różnych branż. Mamy sklep z artykułam RTV i AGD, dobrego operatora spożywczego, bank, aptekę, drogerię, wszelkie usługi. Niedawno otworzyliśmy sklep z artykułami wyposażenia wnętrz Home & You. Jednak najmocniejszy akcent kładziemy na branżę fashion. Jako jedni z pierwszych otworzyliśmy w galerii sklep Sinsay, mamy Reserved, Orsay, Mohito, Cropp, CCC, Deichman i wiele innych.
Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 10 lat i w którym kierunku podąża?
Dynamika zmian na rynku handlowych nieruchomości komercyjnych jest bardzo duża. Lata 90 i 2000 były okresem ogólnego entuzjazmu i optymizmu. Recesja, jaka po nich nadeszła jest potwierdzeniem cyklu gospodarczego, który na rynkach nieruchomości na Zachodzie jest dobrze znany, w Polsce pewnych mechanizmów dopiero się uczymy. Wbrew pozorom jest to okazja na pozyskanie zasobów doświadczenia i kompetencji dla wszystkich uczestników rynku, najemców, zarządców jak i klientów centrów handlowych. Wiele sieci handlowych weryfikowało w ostatnich latach swoje działania rozwojowe, redefiniowało lokalizacje, w których chcą się pojawiać, zmieniało wielkość i typ swoich modeli handlowych. Klienci coraz częściej wybierają asortyment dyskontowy, co powoduje zarówno wśród najemców, jak i centów handlowych weryfikację dotychczasowej oferty i modelu działania. Jest to szczególnie widoczne w miastach średniej wielkości. Obserwując te zmiany i tendencje staramy się dopasować wszystkie zarządzane przez nas obiekty do klientów robiących zakupy w naszych galeriach.
Co Państwo uważają za największy sukces?
Galeria Jastrzębie jest naszym wielkim sukcesem, od początku jej powstania aż po dzień dzisiejszy. Jak już wcześniej wspomniałem cieszy się ciągłym wzrostem popularności wśród mieszkańców Jastrzębia Zdrój i okolic, ale także bardzo dużym zainteresowaniem wśród najemców. Aktualnie centrum handlowe jest wynajęte w niemalże 100 procentach. W 2015 roku minie 5 lat od otwarcia galerii a można powiedzieć, że proces rekomercjalizacji już się rozpoczął, a nasi dotychczasowi najemcy przystępują do rozmów dotyczących przedłużeń okresów najmu.
Jakie innowacyjne działania, w ciągu czterech lat działalności centrum udało się wdrożyć?
Wszystkie nasze centra handlowe starannie dopasowujemy do potrzeb klientów. Jest tak także w przypadku Galerii Jastrzębie. W 2012 roku zauważyliśmy, że dla klientów ważniejsza jest szeroka i zróżnicowana oferta handlowa niż rozbudowany foodcourt. Postanowiliśmy zatem zmniejszyć strefę gastronomiczną, a w to miejsce poszerzyć centrum o kolejne lubiane przez klientów marki sieci LPP- Sinsay, Cropp i Mohito, oraz home&you. Okazało się to świetną decyzją, gdyż w wyniku tej przebudowy Galeria Jastrzębie zanotowała wzrosty footfallu sięgające w skali niektórych miesięcy do 10-13% a także oferta i wizerunek samej galerii zyskały na atrakcyjności.
Czym charakteryzują się eventy organizowane na terenie galerii? Czy stawiają Państwo na wydarzenia modowe, edukacyjne, promujące zdrowie czy inne?
Nasza strategia marketingowa oparta jest w ścisły sposób na lokalności, bliskości centrum miasta. W związku z tym staramy się wyjść naprzeciw lokalnej społeczności Jastrzębia Zdrój przy organizacji wydarzeń na terenie galerii i przyległego do niej dużego, zewnętrznego parkingu. Współpracujemy z miejscowymi stowarzyszeniami, fundacjami, a także z Urzędem Miasta, Strażą Miejską, Straży Pożarną i Policją. Organizujemy różnego typu eventy skierowane do całych rodzin, a w szczególności dzieci. Ważnym aspektem działań marketingowych jest dla nas współpraca z najemcami. Praktycznie żadne z wydarzeń nie obejdzie się bez aktywnego uczestnictwa naszych najemców, organizujemy specjalnie dla nich pokazy mody, które wciąż cieszą się dużą popularnością, na ile to możliwe wspieramy marketingowo nowe otwarcia.
Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?
Wartością wszystkich naszych galerii jest to, że znajdują się one w ścisłych centrach miast. Tak, jest też w przypadku Galerii Jastrzębie, chcemy aby była ona centrum śródmiejskiego życia, lifestylowym miejscem dla klientów, gdzie mogą oprócz zakupów odpocząć, spędzić przyjemnie czas, skorzystać z usług restauracji, kawiarni itp.
Jak w kilku zdaniach mogą Państwo podsumować 2013 rok?
2013 rok był dla nas bardzo udany. Pomyślnie przebiegła przebudowa strefy gastronomicznej, otwarcia czterech nowych sklepów sieci LPP, przedłużenia umów z istniejącym najemcami, kolejne duże wzrosty foofallu, w 2013 r. mieliśmy wszystko, czego może sobie życzyć każdy właściciel nieruchomości komercyjnej.
Jakie plany mają Państwo na kolejny rok? Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w 2014 roku?
2014 rok rozpoczęliśmy od bardzo udanych czwartych urodzin galerii, gdzie gościem specjalnym była nowa gwiazda Honorata Honey Skarbek, której koncert okazał się wielkim sukcesem, pomimo pogody zgromadziła tłum słuchaczy. Mamy nadzieję, że będzie to pierwsze udane z wielu planowanych działań marketingowych. Mamy także w planach zmianę operatora delikatesowego na supermarket. W związku z tym część dotychczasowej powierzchni zostanie udostępniona nowemu najemcy z innej branży, co mamy nadzieję jeszcze bardziej zwiększy atrakcyjność Galerii Jastrzębie i przyciągnie kolejnych zadowolonych klientów.
Tagi:
Oceń artykuł:

Karol Kalicki, Galeria Jastrzębie: Nasza strategia marketingowa oparta jest w ścisły sposób na lokalności

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.