100% poziom komercjalizacji, unikalna oferta na tle lokalnej konkurencji, licznie organizowane akcje prosprzedażowe, ale przede wszystkim skoncentrowanie się na potrzebach klientów i stworzenie dla nich miejsca, które zaspokoi ich wszystkie potrzeby. Tak w wielkim skrócie można podsumować ostatnie 5 lat działalności Galerii Jastrzębie. O jej szczegółach oraz planach na przyszłość opowiedział Karol Kalicki, prezes Upside Property Management.
Mija 5 lata od otwarcia Galerii Jastrzębie. Jaki to był czas dla obiektu?
Galeria Jastrzębie to obiekt doskonale funkcjonujący na lokalnym rynku. Podejmowanie działań w celu optymalizacji stanu komercjalizacji obiektu było dla nas od początku priorytetowe. Dziś, po 5 latach działalności obiektu, możemy z pewnością stwierdzić, że indywidualna strategia starannie dobrana pod tą nieruchomość przyniosła satysfakcjonujący efekt. Możemy pochwalić się w 100 procentach skomercjalizowaną Galerią Jastrzębie.
W jaki sposób dobierają Państwo najemców?
Przede wszystkim mając na uwadze istniejącą już w mieście ofertę oraz siłę nabywczą mieszkańców staramy się jak najlepiej dopasować profil galerii i wyróżnić ją spośród innych obiektów. Dzięki tym działaniom w chwili obecnej Galeria Jastrzębie może pochwalić się unikalną ofertą na tle lokalnej konkurencji.
Czym charakteryzuje się tenant mix Galerii Jastrzębie?
Oprócz licznych sklepów odzieżowych jak należace do grupy LPP Reserved, Mohito czy Sinsay, z powodzeniem funkcjonują w galerii najemcy mniejsi, butikowi. Operatorem spożywczym jest ceniona przez klientów Stokrotka, natomiast dopełnieniem oferty modowej są usługi w postaci pralni, kantoru, kwiaciarni, biura podróży czy oddziału Banku Zachodniego WBK.
Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat i w którym kierunku podąża?
Rynek zmienia się bardzo dynamicznie. Przez ostatnie lata obserwowaliśmy intensyfikację prób unowocześniania oferty centrów handlowych. Rynek e-commerce już teraz w olbrzymi sposób wpływa na rynek handlu tradycyjnego. Jest kwestią czasu, kiedy w Polsce pojawią się nowe koncepty procesu sprzedaży, jak m.in "click and collect", czyli opcja zamówienia w sklepie internetowym, następnie odbiór w sklepie na terenie centrum handlowego, jak również koncepcje salonów wystawowych. To poważna zmiana, która z pewnością będzie miała wpływ na nasz rynek i musi zostać zauważona przez zarządców, deweloperów.
Jakie innowacyjne działania, w ciągu ostatnich 3 lat działalności centrum udało się wdrożyć?
By wyjść naprzeciw potrzebom klientów dwa lata temu zweryfikowaliśmy wcześniejszy zakres strefy gastronomicznej i zdecydowaliśmy się na rozszerzenie oferty handlowej. Wprowadziliśmy do galerii nowe marki modowe t.j. Sinsay, Cropp, Mohito, a także ofertę wyposażenia wnętrz home&you. Na poziomie +1 pozostały lokale gastronomiczne DaGrasso oraz serwujący kuchnię azjatycką Guty, natomiast kawiarnia Grycan przeniesiona została na poziom o. Dzięki wprowadzonym w obiekcie zmianom ponad 1000 m kw. powierzchni zostało zaadoptowane pod nowe sklepy.
W jaki sposób klienci mogą spędzić wolny czas w galerii?
Jako galeria śródmiejska staramy się zapewnić klientom jak najbardziej komfortowe warunki towarzyszące zakupom. Zależy nam by czuli się zrelaksowani i chcieli w galerii spędzać swój wolny czas. Chcemy także być jak najbliżej mieszkańców, lokalnej społeczności.
Czym charakteryzują się eventy organizowane na terenie galerii?
Cyklicznie nagradzamy naszych klientów podczas różnorodnych akcji prosprzedażowych. Podczas wydarzeń takich jak np. urodziny centrum odwiedzający mają możliwość obcowania z gwiazdami, osobistościami świata mediów, polskiej sceny muzycznej. Pamiętamy także o najmłodszych i z myślą o nich w obiekcie organizowane są również eventy dla dzieci.
Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?
Przede wszystkim staramy się koncentrować na potrzebach naszych klientów, stworzyć dla nich miejsce, które w 100% zaspokoi ich potrzeby. Oprócz zakupów, załatwienia najważniejszych spraw dnia codziennego Galeria Jastrzębie oferuje klientom strefę gastronomiczną, w której znajdują się m.in. restauracja Da Grasso czy kawiarnia Grycan, a także interesujące wydarzenia rozrywkowo – kulturalne.
Jakie plany mają Państwo na kolejny rok?
Każdego kolejnego roku funkcjonowania Galerii Jastrzębie wzbogacamy jej ofertę, dokonujemy zmian dopasowując ją do aktualnych potrzeb dominujących na rynku.
Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w 2015 roku?
Oczywiście nie możemy zdradzić szczegółów, ale ten rok z pewnością będzie wyjątkowy i niejednokrotnie pozytywnie zaskoczymy naszych klientów.
Tagi: