Polski rynek odzieżowy to bardzo konkurencyjna branża, w której odnajdują się tylko najlepsi. W jaki sposób wyróżnić się wśród konkurencji? Coraz częściej firmy decydują się na działalność multibrandową, oferując kolekcje starannie wyselekcjonowanych marek. Tym samym na rynku przybywa nowych formatów sprzedaży, tzw. concept store’ów, czyli butików, które stawiają przede wszystkim na wysoką jakość obsługi. Jednym z nich, właśnie debiutującym, jest May Way Concept Store, o którym w wywiadzie dla redakcji portalu Galeriehandlowe.pl mówi Justyna Półtorak, prezes firmy.
Dlaczego zdecydowali się Państwo na otwarcie swoich salonów w centrach i galeriach handlowych?
Zdecydowaliśmy się na otwarcie salonów w centrach i galeriach handlowych, gdyż stały się one nie tylko miejscem handlu, ale również pełnią rolę kompleksową, czyli taką, w których całe rodziny spędzają czas wolny. Restauracje, place zabaw dla dzieci, kino, siłownia, usługi bankowe, urzędy miasta, poczta – galerie stają się „drugim domem” współczesnego człowieka. Chociaż Polska jest krajem, gdzie nasycenie galeriami jest największe w Europie, to wciąż istnieją punkty chętnie odwiedzane i cieszące się dobrą opinią. Przewagą galerii handlowych jest to, że możemy załatwić wiele spraw i cieszyć się wieloma rozrywkami "pod jednym dachem".
Jak oceniają Państwo dotychczasową współpracę z zarządcami centrów i galerii handlowych?
Jak do tej pory spotkaliśmy się z przychylnością ze strony galerii. W punktach, które funkcjonują dobrze nie ma potrzeby kontaktowania się z zarządcami. Na dzień dzisiejszy współpraca ogranicza się do działu marketingu i działu technicznego. W biznesie trzeba zakładać każdy scenariusz, więc zabezpieczając się umowy przygotowujemy na gorsze czasy, które jak na razie nas omijają. Myślę, że miarodajnie współpracę można ocenić dopiero wtedy, gdy trzeba zmierzyć się z jakimś problemem.
Jak widzą Państwo aktualną sytuację na rynku odzieżowym? Czy zauważalny jest wzrost/spadek klientów dokonujących zakupy?
Sytuacja na rynku odzieżowym nie jest łatwa. Jednak jeżeli chodzi o nasz Concept zauważamy wzrost klientów robiących zakupy. Również pozytywną dla nas tendencją jest dokonywanie zakupów kompleksowych, czyli kupowanie przez naszych klientów całych stylizacji, a nie tylko pojedynczych elementów garderoby.
Ile salonów firmowych May Way zostało uruchomionych dotychczas? Jakie są Państwa plany rozwoju na kolejny lata?
Dotychczas otworzyliśmy dwa salony wielko powierzchniowe - pierwszy w rzeszowskim centrum kulturalno – usługowym na poziomie 0, oraz drugi w krakowskiej galerii na poziomie 1. W najbliższej przyszłości skupimy się na kanale sprzedaży internetowej. Jednak z całą pewnością salony MayWay Concept Store sukcesywnie będą otwierać się w największych miastach w Polsce.
Rynek odzieży w Polsce przybiera coraz większych rozmiarów. Jaki czynnik konkurencyjności Państwa zdaniem odgrywa w tym segmencie największe znaczenie?
Rynek odzieżowy, który reprezentuje MayWay Concept Store składa się przede wszystkim z marek premium, dlatego wyniki sprzedaży są uzależnione od wysokiego poziomu obsługi, który reprezentujemy w naszych salonach. Indywidualne podejście, różnorodność towaru, zamawianie rozmiarów na potrzeby klienta, stylizowanie całej sylwetki wraz z uwzględnieniem akcesoriów i dodatków oraz świetna jakość to naszym zdaniem podstawa sukcesu. Nie bez znaczenia dla klientów jest design naszych salonów, który jest funkcjonalny, ale zarazem niebanalny i sprzyja dobrej atmosferze zakupów. Duży nacisk kładziemy również na ekspozycję towaru oraz wiedzę na temat trendów wśród naszych sprzedawców. W większości sklepów z odzieżą wiele proponowanych produktów to towary typu basic uzupełniane modelami fashion, u nas jest odwrotnie – skupiamy się na modowych produktach, oryginalnych wzorach i „perełkach”, które warto mieć w swojej garderobie. Badamy potrzeby klienta i chcemy wychodzić im naprzeciw. Tworząc brand mix oraz wybierając kolekcje działamy regionalnie, to znaczy że przygotowujemy oferty skierowane pod konkretne miasto i jego mieszkańców. Wbrew pozorom gusta, rozmiary i potrzeby danego regionu kraju, często bywają rożne, a każdy zasługuje na to by czuć się wyjątkowo. Naszą maksymą, która towarzyszy nam na co dzień jest dbanie o to, aby nasi klienci przede wszystkim miło spędzili u nas czas, gdyż zakupy to ma być przyjemność.
Tagi: