Z jakich powodów zdecydowano się na rekomercjalizację obiektu?
Podobnie jak w każdym sektorze, także galeria handlowa jako produkt ma swój cykl życia. Zwykle jest to ok. 5-7 lat funkcjonowania z określonym mix’em najemców. Okazją do przeprowadzenia procesu rekomercjalizacji są kończące się w tym roku umowy najmu na część lokali. Dodatkowo, po kilku latach funkcjonowania każdy obiekt wymaga odświeżenia i wprowadzenia, przynajmniej w części, nowej oferty.
Jak długo potrwa ten proces?
Proces rekomercjalizacji Galerii Rembielińskiej trwa od wiosny tego roku i zakończy się na przełomie roku.
W wyniku rekomercjalizacji pojawi się ok. 30% nowych najemców – z jakimi
markami podpisano już umowy? Jakie brandy znikną z oferty Galerii
Rembielińskiej?
Poszerzanie oferty sektorowej o nowe marki, które weszły do Galerii, to
przykładowo klasyczna moda męska (Próchnik, Pawo), oferta dziecięca -
obok marki 5.10.15. pojawiły się Cocodrillo a także zabawki (Toy Planet),
oferta dla młodych i aktywnych – obok oferty Cropp czy House dostępne
są kolekcje Yups!, Moodo czy bielizna Atlantic. Obecnie pracujemy nad
wprowadzeniem popularnych marek restauracyjnych oraz kawiarni, co
pozwoli stworzyć nam kameralny food-court na parterze centrum. Wymiany
nastąpiły np. w usługach – wkrótce rusza nowy salon kosmetyczno -
fryzjerski. Od czerwca działa także w Galerii oddział Banku PKO BP.
Jakie są oczekiwania Klientów Galerii Rembielińskiej?
Skupiamy się obecnie na tym, czego najbardziej poszukują i oczekują nasi klienci – czyli np. poszerzeniu oferty danego sektora: produkty dla matki i dziecka, czy mody dla młodych kobiet, a także wprowadzeniu oferty gastronomicznej i stworzeniu food-courtu.
Na czym polegają prace restylingowe prowadzone w Galerii Rembielińskiej?
Cykl życia produktu wymaga nie tylko odświeżenia oferty handlowej ale i samych wnętrz. Jesienią tego roku chcemy Galerię przedstawić naszemu klientowi nie tylko z nową ofertą, ale i w nowej odsłonie wizualnej. Na razie nie zdradzamy szczegółów.
W jakich firmach zdobywała Pani doświadczenie?
Ukończyłam studia na warszawskiej AWF, a następnie studia podyplomowe na
wydziale zarządzania nieruchomościami w Wyższej Szkole Gospodarki
Nieruchomościami w Warszawie. Mam ponad 7-letnie doświadczenie na rynku najmu nieruchomości
komercyjnych, zdobyte w Polimeni International, gdzie byłam odpowiedzialna za najem Galerii Słupsk, Galerii Rumia oraz Galerii Jastrzębie. Od
2009 r. w Inter IKEA Centre Group zajmowałam się rekomercjalizacją m.in.
Centrum Franowo w Poznaniu, CH Port Łódź w Łodzi, Parku Handlowego Matarnia w Gdańsku.
Jakie jeszcze wyzwania stawia przed Panią nowe stanowisko?
NAP Invest Group planuje dostarczyć w najbliższych dwóch latach na rynek polski kilkadziesiąt tysięcy metrów kwadratowych nowoczesnej powierzchni handlowej, w tym centrów pod marką Centrum Zakupów. To koncept convenience center, który wprowadza nowoczesny handel do miejsc o dużym potencjale zakupowym, w których nowoczesnej powierzchni handlowej brakuje, a najemcom sieciowym daje możliwości lepszego spenetrowania rynku w mniejszych miastach – do 50 tys. mieszkańców. Dalszy dynamiczny rozwój konceptu niewątpliwie wymaga szerszego dotarcia do polskich i międzynarodowych sieci.
Tagi: