Najbardziej popularny metraż dla butiku odzieżowego to 80-120 mkw. Powierzchnia lokalu zależy głównie od szerokości asortymentu i profilu sklepu, może mieć wielkość od kilkudziesięciu do kilku tysięcy metrów kwadratowych. Na decyzję o doborze lokalizacji dla sklepu odzieżowego składa się wiele czynników, m.in.: profil sklepu, do kogo jest adresowana oferta, półka cenowa, renoma firmy, jakość wykończenia wnętrza sklepu, przyjęta strategia wynajmu, układ lokali w obrębie galerii, sposób towarowania etc.
Lokalizacja jest najczęściej wybierana na podstawie dyskusji pomiędzy najemcą, a wynajmującym i jest determinowana przez wzajemne oczekiwania stron. Mówiąc bardzo ogólnie, jest funkcją przyjętej strategii komercjalizacji dla danego obiektu i jednocześnie strategii ekspansji i pozycjonowania danej marki na rynku.
Wysokość stawek czynszu zależy od wielu parametrów wynajmowanej powierzchni m.in.: od wielkości miasta, siły nabywczej, nasycenia rynku powierzchnią handlową, jakości, atrakcyjności obiektu i stopnia jego skomercjalizowania, a także od usytuowania lokalu w obrębie galerii, wielkości i kształtu lokalu, szerokości witryny, unikatowości i siły danej marki etc. Najwyższe czynsze w najlepszych centrach handlowych w Warszawie kształtują się średnio na poziomie 75-83€/mkw. miesięcznie, a za najbardziej atrakcyjne lokale stawki mogą przekraczać 100€/mkw. W pozostałych aglomeracjach średni czynsz to 35-39€/mkw., w miastach o średniej wielkości to średnio 23-27€/mkw. miesięcznie.
Czy najemca indywidualnie prowadzący sklep odzieżowy jest mniej interesującym najemcą niż sieć znanej marki? Autorskie butiki odzieżowe jak najbardziej mają duże szanse na sukces, są doskonałym dopełnieniem dla popularnych sklepów sieciowych, stanowią wyróżnik dla galerii, nierzadko stają się destynacją zakupową. Konsumenci lubią mieć duży wybór, coraz częściej poszukują wyjątkowych, wyróżniających się produktów. Warunkiem powodzenia jest przede wszystkim dobre zatowarowanie sklepu, odpowiednie wyeksponowanie oferty oraz profesjonalna obsługa i komunikacja z klientem.
Tagi: