Jonathan Yabut, AirAsia: W Azji branża retail ma się tak dobrze, że można nawet mówić o "mall manii"

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-11-02 | 09:31
Przez długi czas trendy w światowym handlu wyznaczały Stany Zjednoczone. Dzisiaj coraz więcej do powiedzenia mają kraje azjatyckie, stawiające na nowe, innowacyjne technologie. Nowoczesne rozwiązania w obszarze handlu cieszą się sporą popularnością, a klienci otwarci są na nowinki techniczne. Wciąż jest jednak sporo do zrobienia w tym obszarze, o czym opowiada Jonathan Yabut, Chief of Staff, AirAsia.

Na jakim etapie rozwoju jest obecnie branża retail w Azji?
Branża retail ma się dobrze, widocznym trendem jest jej rozwój w kierunku technologii cyfrowych i mobilnych. Firmy czerpią korzyści z niższych kosztów sprzedaży detalicznej za pośrednictwem e-commerce, ale również szukają kreatywnych sposobów na pokonywanie trudności w systemie płatności on-line (np. brak karty kredytowej czy PayPal). Osobiście uważam, że jest to największa bariera stojąca na drodze do tego, aby e-commerce stał się w pełni dojrzały.
Czy to oznacza, że sprzedaż w tradycyjnych punktach sprzedaży traci na znaczeniu?
Nie. Myślę, że fizyczna sprzedaż detaliczna również nie będzie zwalniać. Rynek powierzchni handlowych w Azji Południowo-Wschodniej i Indiach kwitnie. Można nawet mówić o „mall manii”, wspieranej przez rosnącą grupę średnią.
Państwa firma, AirAsia, również rozszerza swoją działalność o sprzedaż.
Tak, szukamy nowych szans wzrostu. Odnosi się do możliwości sprzedaży różnych produktów pasażerom, niezależnie od trasy ich przelotu: żywności, pamiątek, różnych gadżetów, dodatkowych usług takich jak wifi na pokładzie samolotu. To dodatkowa szansa rozwoju, którą należy wykorzystać. Linie lotnicze zaczęły patrzeć na pasażerów jak na konsumentów, którzy znaleźli się 37 tys. stóp nad ziemią, ale którzy nadal potrzebują konkretnych produktów za odpowiednią cenę.
Na jakich wyzwaniach się Państwo obecnie koncentrują?
Chcemy celować w wielokanałowy marketing i sprzedaż. W tym zakresie wciąż jest sporo do zrobienia. Sprzedaż internetowa jest korzystniejsza dla naszych kosztów, ale fizyczne sklepy są również ważne, zwłaszcza w przyciąganiu klientów będących tradycjonalistami. AirAsia to firma związana również z wieloma firmami siostrzanymi, dlatego musimy pracować nad tym, jak kreatywnie i wygodnie rozwijać cross marketing.
Poza tym, jak już wspomniałem wcześniej, branża musi rozwijać nowe technologie, ułatwiające sprzedaż w internecie. W prace nad alternatywnymi mechanizmami płatności powinny się włączyć również banki.
Tagi:
Oceń artykuł:

Jonathan Yabut, AirAsia: W Azji branża retail ma się tak dobrze, że można nawet mówić o "mall manii"

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.