Jolanta Raczyk, Idunn Naturals: Kosmetyki naturalne są wciąż na topie

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-09-17 | 08:00
Idunn jest boginią wiosny w mitologii skandynawskiej, a dosłowne tłumaczenie jej imienia to odnawiająca, odmładzająca. To również inspiracja dla właścicielek drogerii Idunn Naturals, która - jak można się łatwo domyśleć - specjalizuje się w produkcji kosmetyków naturalnych. Po tegorocznym debiucie marki na rynku, Jolanta Raczyk, współwłaścicielka konceptu, zapowiada dalszy rozwój sieci sprzedaży.

Idunn Naturals to nowy koncept na rynku. Właśnie otworzyli Państwo pierwszą drogerię we wrocławskim centrum handlowym.
Tak, a na początku czerwca otwarty został kolejny sklep w Opolu. W tej chwili prowadzimy rozmowy z kolejnymi partnerami franczyzowymi, ale póki co są one w początkowej fazie rozmów, więc za wcześnie, aby mówić o szczegółach. Kierunek rozwoju to powstanie nowych sklepów franczyzowych w największych miastach na terenie Polski.
Na czym głównie opierają się składy kosmetyków Idunn Naturals?
Staramy się wprowadzać produkty o prostym składzie, które zawierają surowce naturalne, takie jak masła i oleje roślinne, ale które również są bezpieczne poprzez zastosowanie surowców stabilizujących (przeciwutleniaczy), chroniących produkt przed zepsuciem. Każdy produkt przed wprowadzeniem na rynek testujemy na sobie i nie wprowadzimy niczego, co nie spełnia naszych oczekiwań.
Skąd pozyskują Państwo potrzebne składniki?
Na rynku jest wiele firm oferujących surowce kosmetyczne i obecnie nie ma większego problemu z pozyskaniem ciekawych i wyjątkowych surowców. Przez lata w branży zetknęłam się z wieloma firmami, z niektórymi współpracuję do dziś.
Czy wzorują się Państwo na jakiejś konkretnej marce?
Koncept naszych mydlarni nie jest wzorowany na konkretnej marce, ponieważ mydlarnie w Polsce oraz soap shops na całym świecie działają na podobnej zasadzie. Oferuje się w nich oczywiście mydła, produkty do kąpieli oraz produkty pielęgnacyjne.
Czym zatem wyróżnia się Idunn Naturals?
W Idunn Naturals zwracamy szczególną uwagę na jakość naszych produktów, ciekawe wzornictwo mydeł i dbałość o każdy detal. Oferujemy produkty o prostym składzie, kompleksowym działaniu i wyjątkowych aromatach.
Czy każdy znajdzie w Państwa ofercie coś dla siebie?
Z pewnością. W przypadku mydeł oraz kul kąpielowych mamy ogromy wybór aromatów i wzorów. Produkty pielęgnacyjne do ciała o szerokim zastosowaniu również w wyjątkowych perfumeryjnych zapachach, bezzapachowe produkty do pielęgnacji twarzy. Cały czas wzbogacamy nasz asortyment.
Jak prezentuje się kondycja rynku kosmetyków naturalnych w naszym kraju? Czy Polki poznały już zalety tego rodzaju produktów?
Obecnie kosmetyki naturalne są wciąż na topie. Klienci są jeszcze bardziej świadomi co jest naturalne, co jest szkodliwe. Wciąż powstają „czarne listy” surowców kosmetycznych. Klienci widzą również różnicę w stosowaniu produktu naturalnego oraz tradycyjnego, widzą w jaki sposób zachowuje się skóra oraz, że produkty naturalne są bardziej wydajne.
Kosmetyki naturalne kojarzą się jednak przede wszystkim z wysoka ceną. Czy zawsze musi tak być?
Kosmetyki naturalne zwykle będą miały wyższą cenę od swoich tradycyjnych odpowiedników ze względu na jakość i rodzaj użytych surowców. Kosmetyki, które tworzymy są bardzo wydajne, szczególnie kremy do ciała i peelingi. Jeśli porównamy cenę jednego opakowania z ilością opakowań tradycyjnych kosmetyków o podobnym działaniu, które zużyjemy w tym samym czasie, to cena wyjdzie zbliżona.
 
Jakie w związku z tym rozwiązania proponują Państwo swoim klientom?
Wprowadziliśmy do swojej oferty produkty w mini słoikach (50 ml), dzięki czemu klient nie musi od razu kupować dużego opakowania, co wiąże się z wydaniem większej kwoty. Najpierw może wypróbować konkretny produkt i wtedy zdecydować się na zakup większego opakowania.
Liczy Pani na rosnący popyt na kosmetyki naturalne w Polsce?
Ciężko powiedzieć jaki będzie kierunek rozwoju rynku kosmetycznego za parę lat, ale wydaje mi się, że nadal będzie wzrastała świadomość klientów w pielęgnacji swojej skóry i trzeba będzie jeszcze bardziej starać się, aby pozyskać nowych klientów.
A gdzie widzi Pani swoją firmę za 10 lat?
Mam nadzieję, że za 10 lat firma Idunn Naturals będzie miała ugruntowaną pozycję na rynku produktów kosmetycznych. Uda nam się rozbudować sieć sklepów franczyzowych w większych miastach.
Sądzi Pani, że to najlepszy format sprzedaży na początku działalności? Zazwyczaj firmy decydują się na franczyzę po ugruntowaniu swojej pozycji rynkowej. Państwo są na początku tej drogi.
Myślę, że właśnie na początku działalności firmy jest to dobry sposób na rozpowszechnienie marki. Oczywiście wszystko zależy od branży, natomiast format soap shops sprawdza się na całym świecie, więc partner franczyzowy ma bardzo dużą szansę na szybki zwrot inwestycji w otwarcie sklepu.
Tagi:
Oceń artykuł:

Jolanta Raczyk, Idunn Naturals: Kosmetyki naturalne są wciąż na topie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.