Mija 7 lat od otwarcia Alfy Centrum Białystok. Jaki to był czas dla obiektu?
Przez 7 lat funkcjonowania Alfa Centrum podejmowaliśmy intensywne działania w zakresie promowania centrum oraz jego oferty. Obserwowaliśmy naszych klientów i ich zwyczaje zakupowe a także badaliśmy ich potrzeby, by w efekcie jak najlepiej dostosować ofertę centrum właśnie do ich potrzeb. W wyniku tego w 2011 roku na poziomie +1 powstała strefa food court, którą rozbudowaliśmy dwa lata później rozszerzając jej ofertę o nowe lokale na piętrze +2. Stale też wzbogacaliśmy tenant mix o nowe na lokalnym rynku, ale znane i lubiane marki taki jak np. Massimo Dutti, Mohito, Zara Home czy iDream Apple Premium Reseller. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom klientów i rynku zaprosiliśmy do współpracy klub fitness Pure Jatomi Fitness, rozszerzając tym samym ofertę sportowo – rozrywkową.
Prócz oferty handlowej otworzyliśmy też powierzchnię biurową, na którą było zapotrzebowanie w Białymstoku. Budynek z 1911 roku zamieniliśmy w komfortowe powierzchnie biurowe utrzymując jednocześnie klimat historycznego miejsca. Nasi najemcy wraz z umowami najmu otrzymali nie tylko nowoczesne biura, ale też atmosferę miejsca oraz dodatkowe atuty wynikające z lokalizacji w centrum handlowym, takie jak bogata oferta lunchowa czy możliwość zrobienia szybkich zakupów w przerwie w pracy.
Co Państwo uważają za największy sukces?
W ciągu tych 7 lat zbudowaliśmy i utrzymaliśmy silną pozycję Alfa Centrum na lokalnym runku czyniąc je jednym z najlepiej rozpoznawalnych i lubianych centrów w mieście, co uważam za nasz sukces.
Czym charakteryzuje się tenant mix Alfy Centrum Białystok?
Tenant mix Alfa Centrum charakteryzuje się przede wszystkim unikatową ofertą na rynku nie tylko białostockim, ale również w całym województwie podlaskim. Jako jedyne centrum oferujemy naszym klientom dostęp do wszystkich marek z grupy Inditex dostępnych na rynku polskim (Zara, Stradivarius, Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti, Oysho, Zara Home) oraz wszystkich marek grupy LPP (Reserved, Mohito, Cropp, House, Sinsay). Jako jedyne dysponujemy również ofertą marek wysoko pozycjonowanych, takich jak np. Max Mara, Marella, Deni Cler, Hexeline czy Patrizia Aryton, a część naszych najemców multibrandowych wprowadziło na lokalny rynek takie marki jak Pepe Jeans, Guess, Luisa Cerano, Digel czy Strellson.
Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat i w którym kierunku podąża?
W ciągu ostatnich 5 lat białostocki rynek centrów handlowych stał się bardziej nasycony i konkurencyjny, co jest wynikiem otwarcia kilku nowych obiektów, w tym nowego formatu na lokalnym rynku, czyli centrów typu outlet. W ostatni weekend października otwarty został kolejny obiekt, i jak na razie ostatni, a kilka funkcjonujących centrów planuje rozbudowy powierzchni. Wciąż jednak to Alfa Centrum jest największym centrum handlowym w mieście z najszerszą ofertą handlowo – rozrywkową.
W jaki sposób klienci mogą spędzić wolny czas w galerii?
Nasi klienci bardzo lubią spędzać tutaj swój czas wolny. Wybierają Alfa Centrum nie tylko z uwagi na szeroką ofertę zakupową, ale również ze względu na ofertę gastronomii i rozrywki. Osoby zainteresowane sportem mogą skorzystać z klubu fitness lub zmierzyć swoje siły na ściance wspinaczkowej. Miłośnicy kina mają do dyspozycji 7-salowe kino Helios z bogatą ofertą filmowych premier, ale też tematycznymi cyklami jak Kino Kobiet czy Kino Konesera. Dzieci mogą spędzić cały dzień w sali zabaw Kinderplaneta. Prócz tego regularnie organizujemy różnego rodzaju akcje i wydarzenia skierowane do różnych grup wiekowych oraz systematycznie rozbudowujemy ofertę gastronomiczną – we wrześniu otwarty został na terenie centrum bar sałatkowy Salad & Coffee, a na przyszły rok zaplanowane mamy otwarcia kolejnych lokali.
Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?
W przyszłym roku planujemy kilka stałych i cyklicznych akcji, które mamy nadzieję zainteresują naszych klientów i zgromadzą grono stałych uczestników. W ciągu 7 lat funkcjonowania udało nam się nawiązać współpracę z instytucjami kultury czy ciekawymi osobowościami z regionu, która zaowocowała wspólnymi działaniami takimi jak warsztaty tematyczne czy wystawy. Ta współpraca będzie kontynuowana również w kolejnych latach. Wspieramy też ciekawe lokalne inicjatywy i twórców a ich promocję przyjmujemy za naszą misję. Śmiało mogę powiedzieć, że jesteśmy centrum któremu udało się zbudować najsilniejszą więź z lokalną społecznością opartą przede wszystkim na współpracy.
Czym zaskoczą Państwo swoich klientów w ostatnim Q 2015 roku?
Cały czas przyglądamy się trendom na rynku oraz badamy potrzeby naszych klientów i w tym kierunku podążają planowane zmiany.
Jakie plany mają Państwo na kolejny rok?
W 2016 roku w Alfa Centrum pojawi się kilka nowych marek oraz rozszerzona zostanie oferta restauracyjno – kawiarniana. Klienci będą też mieli dostęp do szybkiego i bezpłatnego Internetu (Wi-Fi). W najbliższym czasie na terenie centrum pojawi się kilka stref wypoczynku z wygodnymi sofami, na których można będzie przysiąść w przerwie między zakupami. Planujmy również odświeżenie galerii, które mamy nadzieję pozytywnie zaskoczy naszych klientów.
Tagi: