Joanna Zboch: Salon firmowy Bobbi Brown umożliwia nam efektywniejsze budowanie świadomości marki

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-12-02 | 08:00
Kiedy w 1991 roku Bobbi Brown zadebiutowała na rynku ze swoim pierwszym kosmetykiem, spodziewała się sprzedać 100 sztuk pomadek w pierwszym miesiącu działalności. Sprzedała 100 sztuk już pierwszego dnia. Od tego momentu marka Bobbi Brown systematycznie zdobywa sobie sympatię i uznanie ze strony kobiet na całym świecie. Od 2009 roku produkty sygnowane nazwiskiem popularnej wizażystki dostępne są również w Polsce. O przepisie na sukces, dobrych relacjach z klientami i dynamicznie zmieniającym się rynku kosmetyków do makijażu opowiada Joanna Zboch, dyrektor generalna polskiego oddziału firmy Estée Lauder Companies, właściciela marki Bobbi Brown.

Bobbi Brown, znana na całym świecie wizażystka, swoją własną markę stworzyła w 1991 roku. Od tego momentu jej kosmetyki systematycznie podbijają serca kobiet na całym świecie. Co Pani zdaniem leży u podstaw tego sukcesu?
Bobbi Brown to marka bardzo autentyczna ze względu na osobę swojej założycielki, która jak mówi sama „rozumie kobiety, ponieważ jest jedną z nich”. Kosmetyki, które oferuje marka, Bobbi sprawdza w swojej codziennej pracy. U podstaw sukcesu leży przekonanie Bobbi Brown, że każda kobieta jest piękna i przy pomocy właściwych kosmetyków i narzędzi może wyglądać pięknie i czuć się pewną siebie. Zgodnie z filozofią Bobbi Brown, nasze wizażystki, poprzez lekcje makijażu dostępne na każdym stoisku, uczą kobiety jak wykonać prosty makijaż, który daje niezwykły efekt. Prostota i naturalność połączona z wysoką jakością naszych produktów oraz wysokim poziomem obsługi sprawia, że grono naszych wiernych klientek stale rośnie.
A jak marka została przyjęta w Polsce?
Bobbi Brown została wprowadzona na polski rynek jesienią 2009 r., wyłącznie do perfumerii Douglas. Ponieważ była mało znana w Polsce, konieczne było zbudowanie świadomości marki poprzez działania PR i profesjonalną obsługę na stoiskach. Nasi świetnie wyszkoleni wizażyści są wizytówką Bobbi Brown. To oni, poprzez lekcje makijażu, przekonali klientki do filozofii i produktów marki. Dziś kobiety kochają Bobbi Brown.
Bobbi Brown zadebiutowała na polskim rynku w formie stoisk w perfumeriach Douglas i model ten dobrze się sprawdzał. Zdecydowali się jednak Państwo otworzyć samodzielny salon, dedykowany wyłącznie tej marce. Dlaczego?
Zdecydowaliśmy się otworzyć jeden, flagowy salon firmowy Bobbi Brown, by mieć możliwość oferowania i promowania wszystkich usług stworzonych przez markę dla naszych klientek. To również miejsce, w którym możemy przeprowadzać szkolenia, pokazy makijażu i organizować konferencje PR-owe. Salon firmowy umożliwia nam efektywniejsze budowanie świadomości marki poprzez rozszerzoną gamę produktów oraz usług, a także monobrandowe środowisko. Salon firmowy w pełni odzwierciedla filozofię marki.
Chętnie korzystają Państwo z różnych form kontaktu z klientkami. Gdzie można szukać aktualnych informacji na temat oferty Bobbi Brown?
Jesteśmy bardzo aktywni na Facebooku. Nasz fan page Bobbi Brown Polska ma ponad 87 tys. fanów. Za pośrednictwem fan page’a klientki mogą nam zadawać pytania, prosić o porady i komunikować się z innymi fanami marki. Postujemy codziennie na temat nowości, ofert, aktualnych trendów w makijażu i pielęgnacji oraz przedstawiamy filozofię Bobbi Brown. Na stronie internetowej klientki znajdą informacje o naszej marce oraz nowych produktach, a także listę punktów sprzedaży. Przez stronę można się z nami skontaktować drogą mailową – nasz dział obsługi klienta z przyjemnością odpowie na każde z pytań. Zachęcamy także do subskrypcji naszego newslettera.
Czym Państwa zdaniem kierują się w dzisiejszych czasach klienci? Ceną, jakością czy może reklamą?
Klientki dzisiaj kierują się każdym z wymienionych elementów, gdyż w procesie komunikacji z odbiorcami wszystko odgrywa dużą rolę: cena, jakość, reklama. Jeśli produkt ma wyższą cenę musi być to uzasadnione jego jakością i odpowiednim wizerunkiem marki. Ważne są też działania PR, jak i wspomniany wcześniej najwyższy poziom usług, który w przypadku marki Bobbi Brown jest nierozerwanie związany ze zdolnymi i profesjonalnymi makijażystami pracującymi na co dzień w salonie i na stoiskach Bobbi Brown w perfumeriach Douglas.
Pierwszy salon firmowy Bobbi Brown otwarty został w jednym z warszawskich centrów handlowych. A jakie są dalsze plany rozwoju marki w Polsce?
Salon firmowy w Warszawie jest naszym pierwszym i w chwili obecnej skupiamy się na doskonaleniu jego oferty i świadczeniu usług na najwyższym możliwym poziomie. Marka cały czas się rozwija. Planowane są otwarcia kolejnych stoisk Bobbi Brown w perfumeriach Douglas.
Czy w Państwa ocenie od 2009 roku, od momentu kiedy marka Bobbi Brown zadebiutowała w Polsce, nasz rodzimy rynek znacząco ewoluował?  
Od 2009 roku rynek makijażu zdecydowanie urósł, klienci są bardziej świadomi swoich potrzeb jeśli chodzi o kosmetyki do makijażu, szukają nowości i przywiązują coraz większą uwagę do usług i jakości serwisu. Od tego czasu pojawiło się na rynku wiele nowych marek, zarówno rodzimych jak i tych światowych.
Tagi:
Oceń artykuł:

Joanna Zboch: Salon firmowy Bobbi Brown umożliwia nam efektywniejsze budowanie świadomości marki

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.