Od dawna zastanawialiśmy się nad stworzeniem konceptu z obuwiem typu smart casual dla klientów, którzy chcą czegoś więcej, niż tylko zakupów w eleganckim butiku. Chcieliśmy także zmniejszyć uczucie dyskomfortu, związane z zakupami. Wtedy pojawił się pomysł „udomowienia” salonu Symbiosis. Projektanci wprowadzili więc sofę, fotele (zamiast tradycyjnych puf do przymierzania), stolik z gazetami, lampę podłogową – czyli elementy przypominające salon lub pokój wypoczynkowy, rodem z naszego M. Dzięki temu klienci poczują się jak u siebie w domu. Centralnym punktem salonu jest zdekonstruowana szafa, która stanowi innowacyjny ekspozytor na produkty. To także wyjątkowy element dekoracyjny, który będzie wyróżnikiem dla konceptu Symbiosis. Symbiosis to także pierwszy salon obuwniczy w Polsce, w którym doradcy serwują klientom pyszną, świeżo zmieloną kawę. To naprawdę innowacyjny koncept, pierwszy tego typu w Polsce.
Symbiosis to na razie dwie lokalizacje – w CH Atrium w Koszalinie oraz w Galerii Wisła w Płocku. Salon koszaliński funkcjonuje jeszcze na starych zasadach – czyli shop in shop. W nowej stylistyce od niedzieli, 26 marca 2012 roku funkcjonuje Symbiosis w Płocku.
Z kolekcji butów Lacoste, Timberland, Tommy Hilfiger oraz Ecco nasi styliści wybrali takie modele, które pasują do stylu smart casual. Takie, które z powodzeniem można ubrać do pracy jak i elegancki piknik lub miejski spacer. W salonie Symbiosis będzie dostępne obuwie damskie i męskie. Marketing Investment Group jest wyłącznym dystrybutorem marki Timberland oraz linii obuwniczej Lacoste w Polsce. W sieci Sizeer współpracujemy z marką Ecco. Do tego portfolio postanowiliśmy włączyć buty Tommy Hilfiger, ponieważ modele tej marki pasują do konceptu Symbiosis. To elegancki multibrand, ze stylowym obuwiem, które zainteresuje klientów ceniących jakoś, wygodę oraz wysoką pozycję danej marki na rynku.
Gdy ustaliliśmy wszystkie założenia konceptu Symbiosis, rozpoczęliśmy poszukiwania miejsca do sesji zdjęciowej. Chcieliśmy stworzyć własne materiały (katalog, strona internetowa, wersja strony na Ipada), żeby komunikacja każdej z marek w obrębie Symbiosis była spójna. W związku z klimatem udomowienia przeglądaliśmy oferty salonów meblowych, zastanawialiśmy się nad wynajęciem mieszkania. Potem nasza stylistka wskazała nam Bo Concept. Niby salon meblowy, ale jednak to coś więcej niż domowy design. Stylizacje, dodatki, książki, kawa – Bo Concept to niemal odwzorowanie idei, które przyświecały nam podczas tworzenia konceptu Symbiosis, tylko w innej branży. Do takich wniosków doszliśmy już podczas pierwszego spotkania z Adrianem Rabskim, prezesem Bo Concept w Krakowie. Przygotowania do sesji trwały 2 tygodnie. W dniu sesji udało nam się przygotować 24 stylizacje i je profesjonalnie sfotografować. Efekty podobają się zarówno nam, jak i w Bo Concept, dlatego zgadzamy się, że to nie koniec naszej współpracy. Bo Concept stanowi idealne tło dla prezentacji nowych kolekcji, które będą dostępne w Symbiosis. Sesję zdjęciową podglądała kamera internetowego reality show Kraina OS. Odcinek „Sesja w zawrotnym tempie” jest już dostępna w sieci.
Zdjęcia z sesji posłużyły nam do produkcji wizerunkowych katalogów Symbiosis, które będą dystrybuowane w obrębie salonów jak i na terenie Płocka oraz Koszalina.
Ponadto podczas tworzenia lookbookowej strony internetowej od razu zabraliśmy się za przygotowanie jej wersji na Ipada. Klienci otrzymali też zaproszenia na otwarcie tego zupełnie innego niż wszystkie butiku z butami. Oczywiście – będziemy chcieli rozwijać sieć i koncept Symbiosis – przede wszystkim w dużych miastach. Negocjacje z deweloperami trwają.
Tagi: