Joanna Turlejska, VM Studio: Witryna sklepowa odgrywa ogromną rolę w świątecznym visual merchandisingu

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-12-19 | 09:50
Świąteczny visual merchandising to element wystroju, który staje się coraz bardziej popularny w centrach handlowych. Dekoracje świąteczne największych sieci handlowych powstają już kilka miesięcy wcześniej, a ich koszt zależy przede wszystkim od inwencji projektanta. I choć nie istnieją reguły, których należy się sztywno trzymać, to zdaniem ekspertów w galeriach najbardziej widoczne są nadal dekoracje klasyczne. O tym jakie są aktualnie trendy w świątecznym Visual Merchandisingu, na co należy zwrócić szczególną uwagę i kiedy rozpocząć przygotowania projektu przyszłorocznej witryny sklepowej opowiada Joanna Turlejska, współwłaścicielka VM Studio.

Jeśli mówimy o świętach Bożego Narodzenia to choć co rok pojawiają się jakieś nowości, to najbardziej widoczne są i tak dekoracje klasyczne. Centra handlowe przystrajane są w zielone gałęzie choinek, które dekoruje się kilkoma najbardziej charakterystycznymi zestawami kolorystycznymi. Tu króluje: złoto, srebro, bordo, szafir no i oczywiście czerwień. Ostatnio modne stają się dekoracje rustykalne i ekologiczne zarazem. Wykorzystuje się takie elementy jak słoma, filc, papier itp.
Jeśli chodzi o kolory, bądź elementy, które powinny być zastosowane w związku ze świątecznym VM, to nie istnieje jedna reguła, według której należy się kierować. Warto jednak zastanowić się nad tym, co pasuje do naszego sklepu. Kto jest naszym klientem i co z tego wynika? Inne dekoracje będą odpowiednie dla sklepu z zabawkami, a inne dla salonu klasycznej mody damskiej. Nie chodzi tu o sam kolor, ale o jego zestawienie, formę dekoracji i ogólny efekt który to daje. Wiadomo, że dzieci lubią zestawy kolorowe, krzykliwe, ocierające się wręcz o kicz. I nic nie stoi na przeszkodzie, by tak udekorować sklep dla dzieci. Nie radziłabym jednak takich rozwiązań dla sklepu, którego kolekcja adresowana jest do dojrzałego i szukającego elegancji klienta. Dekoracje muszą współgrać z wizją sklepu.
Ogromną rolę w Visual Merchandisingu odgrywa witryna sklepowa. I nie różni się to szczególnie w okresie świątecznym. Można tylko powiedzieć, że skoro okres przedświąteczny jest dla handlowców czasem szczególnym, to witryna jest wtedy wybitnie istotna. Uwagę klientów przyciąga to co inne. Warto zatem szukać rozwiązań wyróżniających się z otoczenia. Z drugiej strony trzeba uważać żeby nie przesadzić i nie być innym kosztem śmieszności. Ogólne zasady związane z VM świątecznym są takie same dla wszystkich. Różnice powinny być konsekwencją tego do jakiej grupy docelowej adresowany jest sklep.
Dekoracje świąteczne pojawiają się w CH wkrótce po 1 listopada i są z nami najczęściej do wyprzedaży zimowej. Koszt realizacji takiego wystroju zależy od inwencji projektanta, co nie znaczy że tanio = źle. Znam sklepy, które wydają na dekoracje świąteczne 300 zł i wyglądają ekstra, są też takie które przeznaczają na to kilka razy więcej.
Duże sieci pracują nad projektami dekoracji świątecznych z wyprzedzeniem kilku miesięcznym. To jest zapas czasu, który pozwala na wykonanie kilku projektów, zastanowienie się, a potem na wykonanie prototypów i ich weryfikację. Jeśli wszystkie etapy przebiegną pomyślnie, to dopiero wtedy zleca się produkcję odpowiedniej ilości elementów dekoracyjnych potrzebnych dla całej sieci. My zazwyczaj nie mamy takiego komfortu pracy. Podejmujemy się zleceń, które przychodzą do nas w październiku. Jeśli jednak ktoś zgłasza się w drugiej połowie listopada z pytaniem: Czy przygotują nam Państwo projekt dekoracji na Święta? - to na usta ciśnie mi się pytanie – Na które? Przecież w drugiej połowie listopada większość sklepów ma już wystrój świąteczny przynajmniej od 2 tygodni...
Jaki najbardziej oryginalny projekt zagranicznej witryny sklepowej zwrócił moją uwagę? Lubię koncepcje przełamujące konwencję i nietradycyjne. Podobała mi się wystawa ekskluzywnych delikatesów w Tel Avivie, na których ktoś skonstruował kilka choinek z krążków parmezanu. Choinki te udekorowane były światełkami. Podobny koncept widziałam kiedyś na zdjęciu z księgarni z tym, że choinka została skonstruowana z książek.
Tagi:
Oceń artykuł:

Joanna Turlejska, VM Studio: Witryna sklepowa odgrywa ogromną rolę w świątecznym visual merchandisingu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.