Joanna Pintal: Do 2015 roku będziemy najbardziej odpowiedzialną społecznie siecią sprzedaży detalicznej

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2011-05-13 | 08:00
Marks & Spencer to jedna z czołowych sieci sprzedaży datalicznej w Polsce, która właściwie w każdym swoim projekcie podejmuje mnóstwo działań na rzecz ochrony środowiska. Nie ważne czy jest to kolekcja ubrań, opakowania produktów czy też kampania marketingowa. W każdym aspekcie swojej działalności Marks & Spencer kieruje się przede wszystkim ekologią. Postanowiliśmy zapytać Joannę Pintal, Regional Marketing Manager PL Baltics Marks & Spencer o szczegóły tej niezwykle ważnej idei.

Jak ważna dla Marks & Spencer jest działalność proekologiczna?
Bardzo ważna. Od stycznia 2007 roku Marks & Spencer realizuje PLAN A, globalny program, w ramach którego podejmuje mnóstwo działań na rzecz ochrony środowiska. Każdego roku publikujemy raport szczegółowo informujący o naszych dokonaniach w tym zakresie (w ujęciu globalnym). Informujemy w nim na przykład o tym, o ile udało nam się zmniejszyć emisję CO2 do atmosfery, o ile ton zmniejszyliśmy produkcję odpadów, jak zmieniło się nasze zużycie energii, o ile zmniejszyliśmy zużycie naturalnych surowców na rzecz tych pochodzących z recyklingu. Ale PLAN A, to nie tylko ekologia, to także promocja zdrowego trybu życia i Fairtrade (Sprawiedliwego Handlu). Mamy ambicje by do 2015 roku stać się najbardziej odpowiedzialną społecznie siecią sprzedaży detalicznej.  
Jakie są główne założenia Planu A?
W ramach PLANU A, nasza firma podejmuje szereg działań przeciwdziałających: zmianom klimatu, rosnącej produkcji odpadów, nadmiernej eksploatacji naturalnych zasobów ziemi, zbyt dużej emisji dwutlenku węgla do atmosfery czy olbrzymiemu zużyciu energii, pochodzącej ze źródeł nieodnawialnych. Tak jak wspomniałam, PLAN A to także promocja zdrowego odżywiania się, zdrowego stylu życia, etycznego biznesu i zasad Fairtrade. W praktyce działania te przekładają się na takie rozwiązania jak: ekologiczna fabryka bielizny na Sri Lance (zachowująca równowagę pomiędzy emisją a zużyciem dwutlenku węgla), jednorazowe torby na zakupy zrobione wyłącznie z wtórnie przetworzonych surowców, czy produkty spożywcze wolne od konserwantów, sztucznych barwników i chemicznych polepszaczy smaku. Pełną listę założeń PLANU A a także raport podsumowujący nasze dokonania w tym zakresie - można znaleźć na angielskiej stronie: www.marksandspencer.com
W kwietniu, w sklepach Marks & Spencer pojawiła się kolekcja Indigo Green. Jakie ekologiczne elementy możemy znaleźć w tej linii? Czy oprócz ekologicznych materiałów, ubrania zostały również wyprodukowane z myślą o środowisku?
Do produkcji tej kolekcji użyto organicznej bawełny, uprawianej w sposób bezpieczny dla środowiska naturalnego, a więc przy zastosowaniu tradycyjnych technik rolniczych, w tym ręcznego plewienia (!), oraz naturalnych nawozów. W Indigo Green natrafimy też na ubrania z logo Fairtrade, czyli pochodzące ze Sprawiedliwego Handlu.
Jednym z ostatnich pomysłów Marks & Spencer na ekologię w praktyce są znikające i kwitnące opakowania czekoladek. Czy idea ta zrodziła się w Polsce? Jak powstał ten pomysł? Jakie inne ekologiczne rozwiązania mogą znaleźć klienci marki?
Idea zrodziła się w Anglii. Nasi specjaliści nieustannie pracują nad wprowadzaniem nowych ekologicznych rozwiązań takich jak na przykład ostatnia kolekcja bielizny „carbon neutral”. Na każdym etapie produkcji tej kolekcji starano się jak najmniej zaszkodzić środowisku. Wyprodukowano ją w ekologicznej fabryce na Sri Lance, która korzysta z odnawialnych źródeł energii (baterie słoneczne, elektrownie wodne), a ponadto, by zniwelować powstały w czasie produkcji dwutlenek węgla, razem z rolnikami ze Sri Lanki będziemy tam sadzić każdego roku ok. 6 tysięcy nowych drzew – głównie gatunków lokalnych (ochrona tamtejszego ekosystemu, rozwinięcie zrównoważonego rolnictwa).
Dosyć popularne stają się ostatnio również ekoplakaty, czyli ekologiczne materiały ekspozycyjne. Czy Marks & Spencer korzysta z tej formy reklamy?
Od wielu lat, do produkcji zarówno materiałów reklamowych jak i naszych papierowych wyrobów (kalendarze, pocztówki, książki kucharskie, lampiony ect) używamy papieru  z międzynarodowym certyfikatem FSC (Forest Stewardship Council). Daje on gwarancję, że surowce wykorzystane do produkcji papieru pochodzą z lasów zarządzanych zgodnie z dobrem przyrody, a także dobrem żyjących na jego terenie społeczności. Rozważamy także przeprowadzenie kampanii z użyciem ekoplakatów.
(EM)
Tagi:
Oceń artykuł:

Joanna Pintal: Do 2015 roku będziemy najbardziej odpowiedzialną społecznie siecią sprzedaży detalicznej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.