Ostatnie lata przyniosły intensywny i szybki rozwój aplikacji mobilnych z których skorzystają dziś już prawie wszyscy, również przedstawiciele centrów i sieci handlowych. Odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku, jest powstała w czerwcu 2013 roku aplikacja Mally, o której szczegółach opowiedziała Joanna Hodera, dyrektor artystyczny z firmy Soho Factory.
Ostatnio sporo mówi się o aplikacjach mobilnych, największe galerie już je wprowadzają dla mniejszych barierą jest cena. Czym wyróżnia się Mally na tle konkurencji?
Mally to aplikacja inna niż wszystkie, której potrzebują nawet te centra handlowe które aplikacje już mają.
Dobrze przygotowaliśmy się do stworzenia Mally. Odbyliśmy setki spotkań z markami i centrami handlowymi w związku z projektem mobilnych kuponów jaki prowadziliśmy. Już w połowie tamtego roku zrozumieliśmy, że wydawanie pieniędzy na standardowe aplikacje mobilne przez galerie handlowe i marki jest bez sensu. To wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Odważne słowa.. zwłaszcza, że sami sprzedajecie Aplikacje Mobilne….
Mam w swoim telefonie większość aplikacji mobilnych CH w Polsce i wszystkie oceniam jako ładnie, nawet bardzo ładnie zrobione aplikacje z małą ilością użytkowników. Dlaczego zagląda tam tak mało osób? Nie jest to wina promocji tych aplikacji przez CH - po prostu nie ma tam nic oprócz standardowych informacji: godzin otwarcia, listy salonów, nowości z życia centrum i promocji ogólnodostępnych. Te aplikacje mają ok 2 tyś użytkowników - wg nas to bardzo mało w stosunku do wysokiej ceny jaka zapłaciły za nią centra handlowe. Użytkownicy nie mają powodu żeby do tej aplikacji wracać. Oprócz informacji o tym gdzie zostawili swoje auto nie ma tam nic co mogłoby być dla nich użyteczne, czego nie znajdą na stronie internetowej.
Czytamy pisma branżowe skierowane do zarządców, GH i najemców. Na spotkaniach często słyszeliśmy o walce o klienta i ciągle rosnącej liczbie Galerii w miastach. Konkurencji boją się zwłaszcza mniejsze galerie z małymi parkingami i gorszą lokalizacją. Jak odróżnić swoją galerie od innej i sprawić żeby klienci nie odchodzili do większej konkurencji? Jak utrzymać klienta kiedy bliżej niego otwiera się galeria z podobną lista salonów?
Mally jest odpowiedzią na te pytania?
To pierwszy w Polsce mobilny program lojalnościowy dla GH i wszystkich najemców. Mally to Asystent Zakupów umożliwiający poruszanie się w CH i korzystanie z ofert ogólnodostępnych i tych dostępnych tylko dla zarejestrowanych użytkowników.
Użytkownik dostaje punkty od galerii i od najemców za odwiedzanie sklepów i konkretnej galerii. Nasza aplikacja omija problem integracji z kasami w CH ,chociaż wszystko odbywa się wyłącznie w telefonie . Użytkownik widzi swoje konto, punkty i promocje jakie maja dla niego ulubione sklepy. Aplikacja pomaga mu przejść przez wszystko co go interesuje, zdobyć największą liczbę punktów i pochwalić się tym przed znajomymi.
Znając niechęć najemców do ujawniania wysokości transakcji ominęliśmy również ta przeszkodę. Galerie często wspominały, że najemcy nie chcą brać udziału w organizowanych przez nie pokazach mody, nocach zakupów i innych atrakcjach z powodu dużej ilości promocji zniżek i prezentów jakie muszą na nie dawać. Tu również znaleźliśmy rozwiązanie które rozwiązuje te problemy. Najemcy sami będą chcieli dołączyć do programu, ale nawet bez nich program lojalnościowy może doskonale działać.
Do aplikacji dodaliśmy elementy mocno powiązane z najpopularniejszymi portalami społecznościowymi, dodaliśmy liczne elementy grywalizacji . Wspólnie z galeria wciągamy użytkownika w niekończącą się zabawę w zbieranie punktów i zakupy kierowane przez aplikacje do najlepszych promocji niedostępnych dla niego nigdzie indziej.
Jaka jest rola CH w aplikacji Mally?
Najważniejsza - chociaż tak bardzo prosta. Galeria sama zarządza panelem aplikacji, który jest bardzo prosty, ale zawiera wszystko to co potrzebne.
Pomyśleliśmy o zbieraniu i aktywnym wykorzystaniu bazy danych, automatycznym nagradzaniu najlepszych klientów. Mally pozwala również ograniczyć wydatki- kontakt z klientem odbywa się na poziomie powiadomień push i radaru. CH ma pewność że wysyła swoje informacje tym , których to naprawdę interesuje i którzy na tą informacje czekają. Galeria zarządza również swoim programem lojalnościowym oraz punktami i nagrodami za punkty, które w Mally są voucherami z krótkim terminem ważności. Najważniejszy jest jednak mobilny innowacyjny program lojalnościowy z funkcją asystenta zakupów w całości zarządzany przez galerie.
Czy Mally jest konkurencyjna pod względem cenowym?
Mally kosztuje blisko połowę mniej niż aplikacje dostępne na rynku. Klient płaci dodatkowo koszty utrzymania, które sprawiedliwie rosną wraz ze wzrostem aktywnych użytkowników aplikacji. Nie boimy się takiego rozwiązania tak bardzo jesteśmy pewni popularności Mally.
Mally to rozwiązanie dla CH czy pomyśleliście również o najemcach czyli markach i usługach?
Oczywiście. Właśnie kończymy prace nad BRANDY – aplikacją dla marek i usług. Tu również pokażemy innowacyjne podejście do aplikacji mobilnej i wykorzystamy Asystenta Zakupów. Dla jednej z wiodącej marek w odzieży męskiej przygotowujemy aplikacje Asystenta połączoną z jego stanami magazynowymi. Dla kolejnego- tym razem dla klienta branży fitness –projektujemy mobilny program treningowy. Na naszej stronie www.mallyapp.pl marki i usługi znajdą wiele powodów żeby się z nami spotkać.
Jak się z Wami kontaktować?
Mally powstała w czerwcu 2013 roku. Mamy stronę internetową
mallyapp.pl, na której każdy może umówić się na spotkanie na którym pokażemy demo aplikacji. Będziemy obecni na Forum Shopinng Center Fall 2013. Z przyjemnością spotkamy się z każdym kogo interesuje Mally.
Tagi: