Jesteśmy otwarci zarówno na lokalnych przedsiębiorców, jak i znane marki, w szczególności te niedostępne dotąd w regionie. Każda firma może zgłosić chęć otwarcia stoiska w centrum handlowym NoVa Park. Po otrzymaniu zgłoszenia weryfikujemy daną organizację pod kątem posiadania formalnych podstaw do prowadzenia działalności, spełniania wymogów przewidzianych prawem. Jeśli przedsiębiorca spełnia te kryteria, przystępujemy do procesu negocjowania umowy.
Czas negocjowania umowy jest kwestią indywidualną, jednakże średnio cały proces negocjacyjny udaje nam się zamknąć nawet w ciągu kilku dni. Najczęściej podpisujemy umowy na okres miesięczny lub 2-3 dniowy, typowo weekendowy, a minimalny okres czasu obowiązywania umowy to nawet 1 dzień.
Wysokość czynszu za najem powierzchni na pasażu zależy od przebiegu negocjacji z najemcą. Nie ma z góry określonego taryfikatora, czynsz zależy od wielu czynników, między innymi: wielkości stoiska, rodzaju prowadzonej działalności, czasu na jaki została zawarta umowa najmu. Z reguły opłaty eksploatacyjne ustalane są na jednym poziomie, ewentualne zmiany w tym względzie mogą się odnosić do długości trwania umowy.
W przypadku naszego centrum handlowego nie obowiązuje jeden projekt stoiska, do którego najemcy mają obowiązek się dostosować. Z doświadczenia wiemy, że tego typu rozwiązania nie sprawdzają się w praktyce – dla przykładu: inną formę ekspozycji stosuje się w przypadku kosmetyków, inną w przypadku prezentacji nakryć głowy, jeszcze inną – biżuterii. Wprowadzamy natomiast standaryzację w zakresie wymiarów stoiska, co podyktowane jest ograniczeniami, jakie występują ze względu na szerokości pasaży, a także wymogami w zakresie ewakuacji osób. Staramy się również, aby wysokość stoiska nie była wyższa niż 1,50 – 1,60 m. Co się tyczy projektów stoisk – najemcy w trakcie procesu negacyjnego przedstawiają Dyrekcji Centrum do akceptacji wizualizację stoiska, z uwzględnieniem zastosowanych w projekcie materiałów, wymiarów. Ważne znaczenie ma również kolorystyka stoiska. Akceptując projekt dbamy o to, aby nawiązywał on do architektury centrum i stanowił spójną całość.
Jesteśmy otwarci na wszystkie branże, jednakże z naszych doświadczeń wynika, że najczęściej na stoiska decydują się przedsiębiorstwa oferujące sprzedaż kosmetyków, akcesoriów, a także świadczące różnego rodzaju usługi. Nasza polityka najmu powierzchni handlowej na pasażu zakłada zapewnienie jak największej różnorodności ofert i usług, co w efekcie przekłada się na zapewnienie klientom kompleksowej obsługi w centrum.
Stoiska lokalizujemy najczęściej w najszerszych ciągach komunikacyjnych na terenie galerii tak, aby klienci mogli swobodnie poruszać się po obiekcie. Z reguły wyznacznikiem lokalizacji jest również dostępność do mediów. Staramy się również tak umieszczać stoiska, aby stanowiły uzupełnienie oferty dostępnej w sklepach na galerii, jednoczenie nie stanowiąc konkurencji.
Sądzę, że forma współpracy oparta na pomyśle amerykańskiego obiektu, w którym można wynająć stoisko na 1 dzień, również sprawdziłaby się w Polsce. Co więcej – już teraz zdarzają się zapytania od oferentów o podobnej treści. Wszystko zależy od przyjętej polityki najmu, elastyczności Zarządcy/Właściciela galerii w tym względzie. W naszym przypadku – jesteśmy otwarci również na takie rozwiązania. Jeśli tylko najemca jest w stanie spełnić nasze wymogi pod względem formalnym i organizacyjnym – nie widzimy przeciwwskazań w tym względzie.
Tagi: