Jestem zwolennikiem modelu hybrydowego

2022-10-31 | 08:00

Jestem zwolennikiem hybrydowego modelu. Otwierając się na nowości i korzystając np. z uczących się chatbotów, czy różnego rodzaju asystentów np. doboru rozmiaru, należy nadal oferować klientowi możliwość zakupów w tradycyjny sposób, z dużą asystą wykwalifikowanego personelu - podkreśla Michał Grochala, Brand Manager Lancerto.


To bardzo ważne, szczególnie biorąc pod uwagę, jak mocno zmienia się obecnie konsument. Chciałbym wspomnieć o dwóch rzeczach, które pomogły nam w Lancerto osiągnać, a nawet znacząco przekroczyć założony cel sprzedażowy. Pierwsze rozwiązanie to wirutalny asystent doboru rozmiaru. Jest to rozwiązanie dedykowane do ecommerce. Idea jest prosta, chodzi o to, aby w bardzo krótkim czasie dobrać najlepszy rozmiar ubrania nawet w przypadku osoby, która pierwszy raz odwiedza stronę i nie ma ani jednej rzeczy Lancerto w swojej szafie. Z punktu widzenia Klienta proces trwa od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund. Użytkownik z poziomu karty produktowej ma możliwość skorzystania z tabeli rozmiarów albo wyboru asystenta rozmiaru. Asystent „prowadzi go za rękę” i po zadaniu kilku pytań o wzrost, wagę, budowę ciała a także nazwy ulubionych marek i rozmiary konkretnych ubrań, które ma w szafie, Klient otrzymuje odpowiedź, który rozmiar będzie do niego pasował najlepiej. To wdrożenie wykorzystuje sztuczną inteligencję i algorytmy machine learning.

Cały sekret tkwi w popularności, asystent jest używamy każdego roku przez ponad 100 milionów kupujących na całym świecie i odpowiada na ponad miliard zapytań o rozmiar miesięcznie. Informacje dostarczone przez każdego użytkownika dotyczące rozmiaru, a także rekordy zakupów i zwrotów, są dodawane do puli sieci danych i określają zalecenia dotyczące rozmiaru. Algorytmy obejmują również dane o zakupach oraz zwrotach od ponad 17 000 marek. Rekomendacje działają na spersonalizowanym poziomie produktów, dopasowując kupujących do przedmiotów zakupionych i przechowywanych przez innych klientów o tym samym typie sylwetki oraz preferencjach. To rozwiązanie niweluje jedną z największych barier zakupowych online czyli niepewność co do wyboru odpowiedniego rozmiaru. Tabele rozmiarów często nie zawierają wystarczających informacji, aby naprawdę pomóc klientowi zdecydować, który rozmiar kupić. Co ważne, asystent jest bezpieczny w użyciu dla klientów, a ich indywidualne dane są poufne. Dla kupujący to wygodna, oszczędność czasu i pieniędzy na zwrot produktów, które nie pasują. Ważny jest też aspekt ekologii. Wiele platform marketplace zachęcało swego czasu do zakupu dwóch granicznych rozmiarów „bo przecież zwrot nic nie kosztuje i możesz to zrobić w ciągu 100 dni”. Otóż to nie do końca prawda, bowiem zwroty kosztują i to bardzo dużo, szczególnie środowisko i generują niepotrzebną emisję CO2 oraz tony kartonowych śmieci po opakowaniach. Zatem rozwój tego typu narzędzi to nie tylko oszczędność czasu i pieniędzy dla konsumenta ale też troska o naszą planetę.

Druga sprawa to automatyzacja procesów zakupowych i budowanie ścieżek, po których poruszają się kupujący. A także to, co się z tym wiąże, czyli segmentacja, włączenie i wyłączenia grup docelowych. Bardzo ważną kwestią w tym przypadku jest monitoring aktywności użytkowników sklepu w czasie rzeczywistym oraz odpowiadanie, a czasem nawet przewidywanie ich potrzeb. Żeby robić to dobrze niezbędne jest zbierania danych, nie tylko kontaktowych, ale też szczegółów związanych z naszą działanością tj. rozmiary, dotychczasowa historia zakupowa, preferencje np. na jaką okazję klient poszukuje ubrań. Automatyzację można stosować na każdym etapie lejka sprzedażowego. Skuteczny marketing automation, to długofalowa praca i pielęgnowanie relacji z klientem ale jej owoce mogą zaskoczyć to m.in. znacząca poprawa współczynnika konwersji, możliwość kierowania spersonalizowanych ofert, mniej porzuconych koszyków i niższe koszty pozyskania klienta.

Tagi: Lancerto Michał Grochala
Oceń artykuł:

Fot: Lancerto Źródło: Lancerto

Jestem zwolennikiem modelu hybrydowego

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.