Jarosław Lehwark, BoConcept: Sukcesem okazał się system sprzedaży

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-09-20 | 09:34
BoConcept, duńska firma posiadająca w swym asortymencie szeroki wybór mebli i artykułów wyposażenia wnętrz, obchodzi w tym roku swoje 60-te urodziny. Z siecią ponad 250 salonów na całym świecie realizuje z sukcesem franczyzowy model sprzedaży, rozwijając się na każdym z rynków. O historii powstania marki, a także przygotowaniach do uruchomienia sprzedaży internetowej, opowiada Jarosław Lehwark, dyrektor zarządzający BoConcept Retail Poland.

Historia marki BoConcept zaczęła się 60-lat temu, kiedy dwaj młodzi rzemieślnicy Jens Aerthoj Jensen i Tage Molholm założyli niewielką fabrykę mebli w duńskim miasteczku Herning. Postanowili produkować funkcjonalne, dobrze zaprojektowane meble i sprzedawać je po przystępnych cenach. Pomysł chwycił i po kilku latach warsztat został zastąpiony przez fabrykę, a firma coraz bardziej się rozwijała.
Pierwszy salon BoConcept został otwarty w 1993 roku w Paryżu, czyli najtrudniejszym z możliwych rynków i od razu zachwycił klientów. To stało się motorem do rozwoju sieci sprzedaży.  Dzisiaj 60 lat od powstania, BoConcept jest jedną z największych duńskich firm. Posiada 340 salonów sprzedaży w ponad 50 krajach na całym świecie i oferuje duńskie wzornictwo milionom konsumentów na całym świecie.
60-cio lecie firmy możemy podsumować na wiele sposobów: w 1952 roku nikt nie myślał, że duńskie wzornictwo może być atrakcyjne dla mieszkańców krajów spoza półwyspu Skandynawskiego – teraz nasz design, nasze produkty i wartości są rozpoznawane na całym świecie. To nasz wielki sukces.
Sukcesem okazał się też system sprzedaży BoConcept, a więc współpraca z naszymi partnerami biznesowymi. System sprzedaży funkcjonuje na zasadach franczyzy, w której BoConcept odpowiada za projektowanie i produkcję, szkolenia, dostarcza platformę marketingową. Nasi partnerzy z kolei mogą skoncentrować się na sprzedaży i obsłudze klienta wykorzystując swoja wiedzę i znajomość rynku lokalnego.  
W Polsce mamy obecnie 6 salonów: 2 w Warszawie, po jednym w Krakowie, Katowicach, Wrocławiu i Gdyni. Wszystkie salony poza warszawskimi są salonami franczyzowymi. Na świecie istnieje ponad 250 salonów.
BoConcept jest obecny na ponad 50 rynkach na wszystkich kontynentach. Rynek polski nie różni się zasadniczo od innych. Asortyment na całym świecie jest identyczny, a klienci są  tak samo wymagający jak w innych krajach.Jedynym wyzwaniem jak w wielu branżach jest zasobność portfela naszych rodaków w zestawieniu z ich rosnąca wrażliwością na urodę przedmiotów codziennego użytku w tym mebli i innych artykułów wyposażenia wnętrz.  
Z naszej perspektywy krokiem milowym było otwarcie pierwszego własnego salonu, które pozwoliło nam poznać naszych klientów, nawiązać z nimi dialog i dostosować do ich potrzeb. Także ścisła współpraca między projektantami a produkcją przyczyniła się do rozwoju firmy, mogliśmy produkować nie tylko funkcjonalne i doskonale wykonane meble, ale też świetnie zaprojektowane. W Danii status „designera” jest bardzo wysoki, więc dla duńskiej firmy taka współpraca była i jest oczywista, jednak nie wszędzie miało to miejsce.
Strategia marketingowa jest wspólna dla całej sieci sprzedaży, gdyż tylko w ten sposób możemy komunikować się w sposób jednorodny i spójny na wszystkich rynkach. W Polsce, podobnie jak w innych krajach adaptujemy materiały do lokalnych potrzeb.
Coraz większe znaczenie ma Internet i szeroko pojęta komunikacja elektroniczna. Jednak widzimy, że klienci nadal lubią nasz tradycyjny „papierowy” katalog i niezmiennie doceniają bezpośredni kontakt z naszymi doradcami klientów.  
Centrala w Danii prowadzi prace nad projektem dotyczącym sklepu internetowego. To w naszym przypadku skomplikowana sprawa. Większość mebli to meble modułowe, które produkuje się pod konkretne zamówienie. Dla przykładu jedna z naszych linii sof - Indivi 2 umożliwia zestawienie  indywidualnego wzoru mebla spośród  14 modułów do siedzenia, 7 wzorów podłokietników, 10 wzorów nóżek i 90 różnych tkanin i skór. Jest w czym wybierać. Jednak indywidualizacja mebli, tak korzystna dla użytkownika, jest trudnym problemem przy planowaniu sklepu internetowego.
Chcielibyśmy otworzyć jeszcze przynajmniej 2 – 3 salony, przede wszystkim w Poznaniu i Łodzi, a więc najbardziej nam zależy na podjęciu współpracy z lokalnym biznesem w tych miastach. Szukamy partnerów, którzy chcieliby  otworzyć swój własny salon BoConcept i wspólnie z nami rozwijać sieć sprzedaży.
Tagi:
Oceń artykuł:

Jarosław Lehwark, BoConcept: Sukcesem okazał się system sprzedaży

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.