Jan Wciślak, BOIG: Centra wyprzedażowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-03-14 | 09:29
W Polsce obecnie funkcjonuje dziesięć obiektów outlet, a na 2013 rok zaplanowane jest otwarcie kolejnego projektu w Białymstoku. Patrząc na mapę Polski widać, że są jeszcze obszary o dużym potencjale. O przyszłości rynku centrów handlowych typu outlet w Polsce i zagranicznych inwestycjach opowiedział Jan Wciślak, leasing manager z firmy BOIG.

Decyzję o realizacji obiektu Outlet Białystok podjęliśmy wspólnie z inwestorem w oparciu o przygotowany przez nas projekt doradczy. Za wyborem formuły outlet stoi kilka czynników m.in. tendencja jaka panuje na rynku, sytuacja gospodarcza i sama lokalizacja projektu. Spowolnienie gospodarcze, które obserwujemy od jakiegoś czasu i spadek nastrojów konsumenckich, przyczyniły się do ostrożniejszego wydawania pieniędzy, a co za tym idzie wzrostu zainteresowania tego typu obiektami. Widzimy to m.in. po wzroście odwiedzalności w sieci obiektów Fashion House Outlet Centre, a także coraz większym zainteresowaniu powierzchniami w tych obiektach ze strony międzynarodowych sieci handlowych.
Obiekt outletowy powinien być zlokalizowany w sporej odległości od regularnych centrów handlowych. Wyobraźmy sobie, że klient ma do wyboru dwa sklepy jednej firmy w odległości kilkuset metrów, w pierwszym może kupić aktualną kolekcję, a w drugim kolekcje z poprzedniego sezonu ale o 50% tańszą. Oczywiście dla części osób istotne jest, aby mieć produkt, który akurat jest objęty kampanią reklamową i jednocześnie jest inspirowany najnowszymi trendami mody, jednak większość konsumentów zdecyduje się na wybór produktów o podobnych parametrach w niższej cenie, jaką mogą zaoferować outlety. Wiedzą o tym największe sieci handlowe i dlatego bardzo szczegółowo analizują lokalizacje pod kątem sklepu outletowego i jeżeli będą miały podjąć decyzję, to wybiorą raczej projekt znajdujący się na obrzeżach dużej aglomeracji. Nasz projekt w Białymstoku spełnia te kryteria, dodatkowym atutem jest brak podobnego obiektu w promieniu 200 km oraz bardzo duża ilość potencjalnych klientów zza wschodniej granicy. Chodzi głównie o Białorusinów, w 2012 roku Białystok odwiedziły 4 mln osób z tego kraju zostawiając w tamtejszych sklepach ok. 1 mld złotych. Rozpoczęliśmy już w związku z tym kampanię marketingową w głównych mediach w Grodnie oraz Mińsku. Planujemy także we współpracy z miejscowym prywatnym przewoźnikiem uruchomić stałe połączenie pomiędzy tymi miastami a naszym centrum handlowym.
Dzięki wiedzy zdobytej podczas komercjalizacji takich obiektów jak Fashion House Outlet Centers oraz Ptak Outlet wiemy co jest gwarantem sukcesu, a także jakich błędów unikać. Propozycję handlową Ouletu Białystok stworzą przede wszystkim znane markowe sieci odzieżowe, sportowe i outdoorowe. Chcąc zdywersyfikować ofertę zapewnimy również klientom możliwość zrobienia zakupów spożywczych w hipermarkecie Carrefour, którego uzupełnienie będzie stanowiła drogeria Rossmann oraz sklep z meblami i dodatkami JYSK. Z uwagi na to, że będzie to pierwszy outlet we wschodniej Polsce, zainteresowanie potencjalnych najemców jest bardzo duże. Jesteśmy w tej chwili na etapie podpisywania kilku dużych umów, którymi będziemy mogli w najbliższym czasie się pochwalić.
Spowolnienie gospodarcze w Polsce, a także postępujące nasycenie rynku regularnych centrów handlowych sprawia, że centra wyprzedażowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem zarówno inwestorów, jak i klientów. W tej chwili w Polsce funkcjonuje dziewięć obiektów tego typu, na 2013 jest zaplanowane otwarcie dwóch kolejnych, jednego w aglomeracji warszawskiej oraz naszego projektu w Białymstoku. Patrząc na mapę Polski widać, że są jeszcze obszary o dużym potencjale, np.: Lublin w kontekście którego już pojawiły się informacje o planowanej inwestycji. Oceniamy, że jest jeszcze miejsce na 3-4 tego typu projekty.
W porównaniu z krajami Europy zachodniej, rynek centrów wyprzedażowych w Polsce nie jest jeszcze bardzo rozwinięty. Najemcami centrów wyprzedażowych w Polsce są głównie firmy odzieżowe i obuwnicze, za granicą natomiast, gdzie rynek ma większe tradycje, spotykane są także sklepy z meblami, akcesoriami wyposażenia wnętrz czy zabawkami.
Tagi:
Oceń artykuł:

Jan Wciślak, BOIG: Centra wyprzedażowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.