Już 22 listopada 2012 roku otwieramy naszą pierwszą galerię handlową w Polsce – Bolesławiec City Center. BCC to wyjątkowy projekt zlokalizowany w 40-tysięcznym Bolesławcu w województwie Dolnośląskim. Całkowita powierzchnia centrum handlowego Bolesławiec City Center to ponad 10 tys. mkw. W ofercie centrum znajdzie się ponad 35 sklepów i punktów usługowych. Galeria w Bolesławcu powstaje przy skrzyżowaniu ulic Asnyka i Polnej w ścisłym centrum miasta.
Sam Bolesławiec to wiekowe miasto z urokliwą starówką, będące perłą turystyczną otaczających je Borów Dolnośląskich. Zależało nam, aby obiekt w subtelny sposób wpisał się w otaczającą architekturę, był nowoczesny, ale jednocześnie nie stracił swojej aktualności przez następne 10-20 lat. Dlatego też jest prosty w formie, regularny i wykonany z wysokiej jakości materiałów. Jednym z nowatorskich rozwiązań, na jakie się zdecydowaliśmy - jest np. zastosowanie pomp ciepła, które znacznie obniżą koszty eksploatacji obiektu. Również z myślą o najemcach, umieściliśmy na elewacji galerii prawie 20-metrowy ekran LCD, który będzie doskonałym nośnikiem reklamowym promującym sklepy znajdujące się w BCC.
Inwestycja ta jest dowodem na istnienie trendu, wedle którego inwestorzy w ciągu kolejnych 2-5 lat będą koncentrować swoje projekty w miastach o populacji poniżej 100 tysięcy mieszkańców. Tendencję tą widać również wśród najemców – jeden z liderów branży firma LPP zlokalizowała w naszym obiekcie sklepy trzech swoich marek – Reserved, Mohito oraz House.
Dwa, trzy lata temu nie byłoby szans na zawarcie takiej umowy w mieście o wielkości Bolesławca. To kolejny dowód na to, iż wizja naszego rozwoju w Polsce jest oparta na rzetelnej analizie i dobrych decyzjach.
W porównaniu z pozostałymi rynkami europejskimi i światowymi, na których działamy, w Polsce obserwujemy popyt na nowe powierzchnie komercyjne – to pozytywnie wpływa na wizję naszego rozwoju w miejscowościach takich, jak Bolesławiec czyli tych, których mieszkańcy nie mieli bezpośredniego dostępu do centrów handlowych.
Proces komercjalizacji centrum na dobrą sprawę jest już na ukończeniu. Wynajęliśmy ponad 80% powierzchni. Obecnie trwają negocjacje z ostatnimi najemcami. Oprócz marek firmy LPP, w Bolesławcu swoje nowe sklepy lokale otworzą między innymi: Rossmann, CCC, POLOmarket, PEPCO, Kolporter, lokalna apteka, bank BNP Paribas oraz sklepy lokalnych przedsiębiorców. Toczą się rozmowy z siecią ogólnopolską siecią RTV-AGD.
Warto podkreślić również wzorową współpracę z samorządem miasta. Magistrat, jak i sam prezydent miasta - Pan Piotr Roman - to partnerzy, którzy dotrzymują zobowiązań, a także stymulują nas do dalszej współpracy i przygotowywania następnych projektów. Doskonałym przykładem dobrej współpracy był moment, w którym okazało się, że na terenie budowy odkryto jedno z największych znalezisk ceramiki liczącej kilkaset lat. Byliśmy przekonani, że opóźni to prace na budowie, jednak dzięki pomocy miasta oraz służb archeologicznych i ochrony zabytków - całość prac zabezpieczających udało się zrealizować szybko, a znalezisko trafiło do Muzeum Ceramiki w Bolesławcu.
Takie dobre relacje to prawdziwy kapitał, ale również zobowiązanie, bowiem mamy świadomość tego, że oczekuje się od nas ponadprzeciętnej jakości, terminowości i realizacji złożonych obietnic. Jeżeli wszystko odbędzie się zgodnie z planami, władze Bolesławca zainwestują w pobliżu tworząc dodatkowy parking, który będzie wykorzystywany również przez klientów naszej galerii.
Mamy również nadzieję, że wkrótce będziemy mogli oficjalnie potwierdzić kolejne projekty i zdradzić więcej szczegółów.
Tagi: