Wybór lokalizacji to wypadkowa kilku czynników. Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek inwestycji badamy rynek i przeprowadzamy gruntowne analizy, których celem jest wskazanie obszarów i lokalizacji
o największym potencjale inwestycyjnym i jak najmniejszym ryzyku.
Istotnym elementem, wpływającym na wybór lokalizacji, jest postawa władz miasta/gminy, w którym daną inwestycję chcemy ulokować. Bez dobrej współpracy i pozytywnego nastawienia lokalnego samorządu nawet najlepiej opracowany projekt może nie dojść do skutku. Jako inwestorowi zależy nam na tym, by inwestycja służyła wszystkim i była postrzegana jako szansa, a nie zagrożenie. Ostatecznie natomiast wybór lokalizacji weryfikowany jest przez naszych partnerów – międzynarodowe sieci handlowe. Bez ich zainteresowania żaden projekt nie miałby racji bytu. To oni muszą widzieć w nim potencjał dla swojego rozwoju, a my – brać pod uwagę ich potrzeby i możliwości. W przypadku Galerii Piastów w Legnicy i Galerii Tęcza w Kaliszu wszystkie te czynniki okazały się sprzyjające, a wybór centrów miast na ich lokalizację – naturalny i korzystny zarówno dla nas, jak
i miasta.
Zlokalizowanie galerii handlowej w centrum miasta przynosi wiele korzyści i daje inwestorowi wiele możliwości. Przede wszystkim, ze względu na układ komunikacyjny, zazwyczaj dogodny w centrach miast, każdy może łatwo do niej dotrzeć z różnych części miasta i okolic. Taka galeria jest też często dla mieszkańców punktem odniesienia, jako jeden z najbardziej rozpoznawalnych obiektów na mapie miasta. Dzięki swej lokalizacji staje się również miejscem często odwiedzanym, do którego można wstąpić „po drodze” – z pracy, ze szkoły, do domu, na spotkanie. To wszystko sprawia, że śródmiejska galeria zyskuje status aktywnego uczestnika i „centrum” życia miasta i jego mieszkańców.
Oczywiście centrum miasta stwarza też pewne ograniczenia dla istniejącej tam galerii. Obiekt, który swym projektem musi wpisywać się w miejscową architekturę i być z nią spójny, rzadko może zostać poddany rozbudowie, co wynika z ograniczonej przestrzeni oddanej do dyspozycji inwestora. To sprawia, że już na etapie projektowania trzeba przewidzieć ewentualne rosnące potrzeby najemców
w zakresie powierzchni najmu.
Każdy projekt dopasowujemy do danej lokalizacji. Oczywiście tworzymy ogólne ramy inwestycji, ale dopiero po zbadaniu potrzeb miasta i jego mieszkańców oraz warunków, jakie zapewnia otoczenie, możemy przystąpić do przygotowania szczegółowego projektu.
Na kształt projektu wpływ mają w znacznej mierze potrzeby i oczekiwania naszych partnerów
– najemców, bez których zainteresowania nie powstanie żadna inwestycja. To oni ostatecznie determinują jej realizację.
Właściwa lokalizacja to dopiero początek i podstawa udanej inwestycji. Sukces galerii gwarantuje splot kilku czynników – powodzeniem cieszą się obiekty przemyślane, dobrze przygotowane, wysokiej jakości, oferujące szerokie portfolio produktów i usług oraz – co najważniejsze – dopasowane do oczekiwań miejscowego rynku i jego klientów. Rank Progress od zawsze wnikliwie analizuje każdy projekt i bada potrzeby mieszkańców danego rynku, które różnią się w zależności od lokalizacji. Dzięki bliskiej i partnerskiej współpracy wiemy również, czego oczekują nasi partnerzy – najemcy
i globalni operatorzy handlowi.
Na sukces centrum w znacznej mierze wpływa mix najemców. Dla naszych centrów szukamy polskich i międzynarodowych marek dobrze rozpoznawalnych przez Polaków. Istotną sprawą jest takie sprofilowanie oferty centrum, by odpowiadała ona na potrzeby określonego rynku i wypełniała lukę w ofercie dostępnej w danym mieście. W galerii handlowej powinny znaleźć się więc nie tylko marki odzieżowe, ale również sieć spożywcza, szeroka paleta usług gastronomicznych, drogeria, apteka, salon prasowy, usługi telekomunikacyjne czy biuro podróży. Portfolio centrum doskonale też uzupełniają: market budowlany, kino oraz atrakcje dla dzieci i rodzin. Jednym słowem – zadaniem właścicieli galerii jest przyciągnięcie konsumentów atrakcyjną ofertą, szeregiem udogodnień oraz ciekawymi akcjami marketingowymi. Działania te mają sprawić, by klient czuł się w obiekcie komfortowo i chciał spędzać w nim czas, nie tylko na zakupach.
Tagi: