Jakub Szych, House: Nowa odsłona salonów House to wnętrze aranżowane na wzór loftu

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-06-22 | 08:00
Od grudnia 2012 r. sklepy House zostają poddane remodelingowi. Nowe wnętrza salonów wychodzą naprzeciw młodzieży, która kończy szkołę średnią lub już studiuje i robi pierwszy krok w stronę samodzielności. Klienci sklepów House mają bowiem, w zamierzeniu autorów konceptu, poczuć się na zakupach jak podczas dobrej imprezy. O szczegółach mówi Jakub Szych, koordynator ds. aranżacji salonów House.

Dlaczego zdecydowali się Państwo wprowadzić nowy koncept sklepów House?
Staramy się podążać za nowymi trendami w modzie, ale także w wystroju wnętrz naszych salonów. Dlatego pojawił się nowy koncept wnętrza salonów House, który podąża za najnowszymi trendami w świecie architektury wnętrz. Naszym celem było stworzenie odpowiedniej atmosfery wnętrza sprzyjającej dobremu samopoczuciu naszych klientów. Podniesienie standardów aranżacyjnych wnętrza jest jednym z naszych priorytetów.
Od kiedy trwa proces?
Wszystkie nowe salony House od grudnia 2012 projektowane i otwierane są w najnowszym koncepcie aranżacyjnym. Salony powstałe przed wprowadzeniem najświeższej odsłony House stopniowo będą remodelingowane. Zależy nam oczywiście na tym by jak największa liczba salonów była dostosowana do nowej aranżacji. Jednak ze względu na skalę przedsięwzięcia nie jest to możliwe w jednym czasie. Jest to proces trwający niekiedy kilka lat.
Gdzie otwarto pierwsze salony w nowej aranżacji?
Jedne z pierwszych salonów, które powstały już w nowej aranżacji to salony jeszcze z grudnia 2012 roku. Są to salony w Warszawie w Galerii Mokotów i CHR Promenada oraz w Poznaniu, w Starym Browarze. Z początkiem roku 2013 wszystkie salony projektowane były już wg nowej aranżacji.
Czy remodeling dotyczy także salonów House zlokalizowanych poza Polską?
Tak, w najnowszym koncepcie aranżacyjnym powstało już lub otworzy się w najbliższym czasie, około 30 salonów w różnych częściach Polski, ale także w Czechach, Bułgarii, Rosji czy Ukrainie.
Gdzie klienci mogą zapoznać się już z nowym wystrojem wnętrz?
W Polsce nowy salon House można już zobaczyć m.in. w Warszawie, w Promenadzie, w  CH Lublin Plaza, w Szczecinie, w Galaxy. W najbliższym czasie otworzą się także salony we Wrocławiu, w SkyTower i Magnolii oraz w Szczecinie, w Galerii Turzyn i w Gdyni, w Galerii Riviera.
Co uległo zmianie?
Zmianie uległo praktycznie wszystko jednak z poszanowaniem historii marki i poprzednich aranżacji salonów House. Akcentem, który od zawsze towarzyszył marce House to muzyka i dlatego także i w tej odsłonie salonów akcenty muzyczne są elementami wystroju. Nowa odsłona salonów House to wnętrze aranżowane na wzór loftu. Jest to wnętrze skierowane do młodych ludzi i chcieliśmy, aby to właśnie oni utożsamiali się z jego charakterem.
Jakie przesłanie towarzyszy tej koncepcji?
Symbolem odświeżonej marki House, którą od lat tworzą młode pokolenie, są: freedom, fun and music. Te postulaty towarzyszą House`owi od początku i mają wyraźny wydźwięk w kolejnych aranżacjach naszego salonu. Wizerunek marki stopniowo ewoluował i ocieplał się. W najnowszej odsłonie House zaprasza nas na „domówkę”. W ten sposób wychodzimy naprzeciw młodzieży, która kończy szkołę średnią lub już studiuje i robi pierwszy krok w stronę samodzielności. Charakter miejsca tworzą młodzi, kreatywni ludzie urządzający swoje pierwsze mieszkanie. Zamieszkują w poprzemysłowej przestrzeni, którą starają się ocieplić i wprowadzić domowy charakter niskim nakładem środków.
Dlaczego akurat taka grupa docelowa?
Główną ideą konceptu jest młoda kreatywna para muzyk, artysta i projektantka mody. Mieszkają razem w Lofcie, który przekształcony został według ich wyobraźni projektowej. Przyjaciele są zaproszeni na sobotnią imprezę, aby spędzić dobrze czas razem. Gospodarzem jest DJ. Panuje swobodna atmosfera. Goście, znajomi są także zaproszeni, aby przymierzyć nową kolekcję projektowaną przez gospodarzy. Dominuje jasny, przyjazny i przytulny klimat. W tle słychać towarzyszącą głośną muzykę, jako ważny akcent dla marki House.
Jakie elementy tworzą więc nowy koncept?
We wnętrzu mamy kontrasty między elementami zastanej przestrzeni, takimi jak cegły czy stalowe kratownice z elementami wprowadzonymi tam przez młodych mieszkańców. Lekko używane dywany czy różnorodne krzesła, kanapy i stoły nadają domowy charakter wnętrzu. Wykorzystanie starych drzwi zarówno jako stoły jaki i elementy dekoracyjne podwieszone pod sufitem dodają niebanalności wnętrzu. Całość jest uzupełniona surowymi elementami, jak surowe stalowe meble czy elementy ze sklejki. Surowość ich jest udomowiona przez liczne fotografie i luźno rozstawiony sprzęt muzyczny oraz poprzez malowane grafiki na sklejce w obrębie salonu. Dodatkowo wszystkie elementy podkreśla światło o domowym charakterze. Wszystkie te elementy połączone z muzyką sprawią, że młodzi ludzie poczują w salonie wyjątkową atmosferę „domówki”.
Czym odróżniają się sklepy zaprojektowane według nowego konceptu od poprzednich?
Główna różnica w stosunku do poprzednich salonów House to rozjaśnienie wnętrza dbając przy tym o jego przytulność. Dlatego pojawia się biała podłoga drewniana, elementy dekoracyjne w postaci podwieszanych lamp, drzwi, dywanów w klimacie vintage, czy przymierzalnie jako wolno stojący mebel wykonany z lekko bielonej sklejki. Te wszystkie elementy w połączeniu z surowymi ceglanymi ścianami sprawiają wrażenie szczerze oddanego charakteru poprzemysłowej przestrzeni zaadoptowanej na loft. Także witryna została poddana totalnej rewolucji. Wykonana ze stalowych profili, stolarka wraz z czerwoną cegłą przykuwa uwagę kojarząc się z lekko poprzemysłowa elewacją starej fabryki.
Ile czasu zajęło Państwu przygotowanie projektu?
Opracowanie nowego konceptu salonów to bardzo złożony proces trwający około roku czasu. W przypadku salonów House udało się skrócić ten czas do około 8 miesięcy.
Jakie osoby były zaangażowane w projekt?
Udało się to dzięki zaangażowaniu wielu osób z różnych działów i departamentów Lpp. Zespołem odpowiedzialnym za przeprowadzenie procesu był Departament Inwestycji – dział aranżacji salonów House. Jednak, aby nowy koncept spełniał wszelkie oczekiwania klientów na kolejnych etapach tworzenia konceptu zaangażowane były również działy handlowe/VM oraz dział marketingu. Oczywiście kluczowe i ostateczne decyzje dotyczące finalnego wyglądu salonów podejmował Zarząd Firmy LPP.
Czy korzystali Państwo z usług firmy zewnętrznej?
Do opracowania nowej koncepcji aranżacyjnej została zaproszona zewnętrzna firma projektowa Schwitzke. Współpraca z tą firmą układała się bardzo dobrze i dzięki wzajemnemu zrozumieniu i spełnieniu naszych oczekiwań, a także dużego doświadczenia projektantów ze Schwitzke udało się stworzyć świeży i idący w zgodzie z dzisiejszymi trendami architektury wnętrz, nowy koncept salonów House, w tak krótkim czasie. Wprowadzenie nowej odsłony aranżacyjnej poprzedzone było stworzeniem salonu wzorcowego w skali 1-1 aby rzetelnie przeprowadzić wszelkie testy materiałowe ale także funkcyjne nowych salonów House. Dopiero po ich przeprowadzeniu i wprowadzeniu odpowiednich korekt nowy koncept wszedł w życie i został przedstawiony naszym klientom w grudniu 2012 roku.

Tagi:
Oceń artykuł:

Jakub Szych, House: Nowa odsłona salonów House to wnętrze aranżowane na wzór loftu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.