Jakub Barański, Bose Polska: Dziś konieczna jest dywersyfikacja działań

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-04-29 | 09:04
Sztuka sprzedaży polega nie tylko na sugestywnym przekonaniu klienta do zakupu, ale również na odpowiedniej prezentacji produktu. Na ten element położono szczególny nacisk w salonach firmy Bose, dostawcy wysokiej jakości systemów kina domowego, systemów muzycznych i głośników. Bose jest wszędzie tam, gdzie potrzebny jest dobry dźwięk. O strategii rozwoju firmy mówi Jakub Barański, ekspert firmy Bose Polska.

Bose posiada dwa sklepy firmowe w warszawskich galeriach handlowych. Czy planują Państwo już kolejne otwarcia?
Zawsze uważnie przyglądamy się rynkowi pod kątem tego, gdzie i kiedy pojawią się okazje na otwarcie kolejnego salonu. Chcę przy tym podkreślić, że wybieramy miejsca reprezentacyjne, które podkreślają najwyższą jakość i dbałość z jaką zaprojektowano i urządzono wnętrza naszych salonów.
Kiedy więc można spodziewać się uruchomienia Państwa nowych punktów sprzedaży?
Odnośnie konkretnych planów nie chcę się wypowiadać. Mogę jedynie zdradzić, że rozwój jest dla nas rzeczą naturalną, szczególnie na rynkach, gdzie sprzęt Bose cieszy się stale rosnącą popularnością, a tak jest w Polsce.
Czy często biorą Państwo pod uwagę lokalizacje w centrach i galeriach handlowych?
Jak już mówiłem, nasza obecność w dwóch warszawskich galeriach handlowych, nie jest przypadkowa - salony Bose pojawiły się w miejscach, które przyciągają dużą liczbę nie tylko potencjalnych klientów, ale i osób, które zaciekawione wyglądem salonu – ale również prestiżem marki - mogą do niego wejść i poznać nasze produkty.
To część Państwa strategii?
Nasza strategia zakłada udostępnienie klientom przestrzeni przyciągających wzrok - zachęcających do ich odwiedzania. Nie ogranicza się ona jednak do obecności jedynie w galeriach handlowych.
Gdzie zatem poza stolicą można zakupić produkty marki Bose w Polsce?
Oprócz dwóch salonów stacjonarnych w Warszawie, posiadamy rozbudowaną sieć autoryzowanych dealerów, u których nie tylko można nabyć nasze produkty, ale i zasięgnąć informacji u ekspertów, zajmujących się sprzętem audio. Sprzęt Bose można także wygodnie zamówić poprzez internet.
Salony Bose to jednak międzynarodowy koncept. W jakim stopniu przystosowano ich aranżację do polskich warunków handlowych?
Projekt samego salonu powstał w centrali Bose jako globalny standard dla wszystkich krajów, w których mamy swoje oddziały. Polska była przy tym jednym z pierwszych europejskich krajów, w których powstał salon według tego projektu. Za dostosowanie wszystkiego do lokalnych przepisów i wymogów odpowiadało biuro projektowe, którego zadaniem było nadanie salonowi dynamiki oraz zajęcie się takimi detalami jak witryna salonu przypominająca ogromny głośnik, czy ściany pokryte laminatem Formica. Jesteśmy dumni z tego, jak wyglądają nasze salony, a klienci oraz dziennikarze bardzo często z uznaniem komentują wygląd salonu. Można śmiało powiedzieć, że wyznaczamy standardy nie tylko w dziedzinie sprzętu audio, ale również jego prezentacji.
Czym więc wyróżnia się Państwa koncept sprzedaży na tle konkurencji w branży audio?
Wierzymy, że wyróżniają nas nie tylko kultowe produkty najwyższej jakości, ale też dbałość o każdy, najmniejszy detal – od rewelacyjnie prezentujących się salonów poprzez pracowników, którzy są nie tylko ekspertami, ale także po prostu wielbicielami muzyki.
To wystarczy? Dziś chyba nie można skupiać się na jednym elemencie?
W dzisiejszych czasach konieczna jest dywersyfikacja działań - obecność w różnych kanałach komunikacji. Nie chodzi zresztą o samą komunikację, ale o widoczność i dostępność produktów.
Jak zatem realizują Państwo tę maksymę?
Jesteśmy również obecni w świecie sportu, od amerykańskiej ligi futbolu (NFL), przez zespół F1 Mercedesa, aż do wspierania rodzimych sportowców. Z naszych produktów korzysta między innymi Ewa Chodakowska. Przy okazji nie mogę nie wspomnieć o naszej obecności w mediach społecznościowych - elektronicznych kanałach komunikacji. Nie poprzestajemy tutaj na prostych działaniach promocyjnych. Przedstawiciele Bose zrealizowali chociażby szereg krótkich dokumentów, w których przedstawialiśmy mniej znane oblicza światowej muzyki. Mówiliśmy między innymi o scenie dancehall w Japonii czy muzyce elektronicznej w Indiach. Pokazujemy przez to, że nasza firma to nie tylko najwyższa jakość produktów. My muzyką po prostu żyjemy i ją kochamy.

Tagi:
Oceń artykuł:

Jakub Barański, Bose Polska: Dziś konieczna jest dywersyfikacja działań

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.