Jak zwiększyć footfall i sprzedaż w centrach handlowych?

2020-04-23 | 09:00

Performance marketing, niesłusznie kojarzony wyłącznie z branżą e-commerce i sklepami internetowymi, może z powodzeniem służyć do generowania sprzedaży w branży retail. Nowoczesne technologie i narzędzia komunikacji związane z marketingiem efektywnościowym doskonale sprawdzą się, gdy zależy nam na zwiększeniu ruchu i konwersji w sklepach stacjonarnych i centrach handlowych. Jak tego dokonać? Katarzyna Olender, Business Development Manager w agencji Admetrics.pl wymienia pięć sprawdzonych sposobów wpisujących się w trendy digital marketingu 2020 roku.

1. SMS lub MMS dynamicznie geotargetowany

Pozwala na skierowanie reklamy do użytkowników przebywających w konkretnej geolokalizacji, a co za tym idzie zwiększa szansę na konwersje, bo komunikat wyświetla się w kluczowym momencie procesu zakupowego – podczas obecności klienta w sklepie. Targetowanie jest bardzo precyzyjne, oparte m.in. na BTS’ach (dane o lokalizacji pobierane są ze stacji przekaźnikowych operatora telefonii komórkowej). SMS i MMS dynamicznie geotargetowany jest dziś narzędziem, które stanowi doskonałe uzupełnienie in-store marketingu, a mówi się wręcz o tym, że działa skuteczniej niż klasyczna reklama POS. Zakładając, że 70 proc. naszych decyzji zakupowych podejmowanych jest w sklepie w momencie zakupu, warto testować to rozwiązanie. Za pomocą SMS/MMS można dystrybuować kody rabatowe i promocyjne, personalizować przekaz oraz informować o evencie, zachęcając do odwiedzenia konkretnego sklepu czy stoiska.

2. Geo Push Mobile Notification

To rozwiązanie dla firm, które nie posiadają własnej aplikacji mobilnej (o korzyściach z posiadania aplikacji mobilnej w zwiększaniu konwersji w sklepach stacjonarnych patrz pkt. 5). Mechanizm targetowania jest bardzo podobny do kampanii SMS/MMS, ponieważ reklama pojawi się w miejscu, w którym aktualnie znajduje się użytkownik telefonu. Komunikat nie wyświetla się w samej aplikacji, ale na ekranie głównym użytkownika w postaci powiadomienia, dzięki czemu odbiorca ma maksymalnie ułatwiony dostęp do przekazywanych informacji. Oprócz geolokalizacji reklamę push można targetować pod różne kategorie aplikacji: handel, podróże, wiadomości i rozrywka, finanse, kupony, zdrowie, uroda itd., jak również model telefonu. Potencjał tzw. geo pushy zależy oczywiście od lokalizacji.

3. Kampania na Facebooku z dystrybucją kodu

Warto wykorzystać potencjał zgromadzonej na Facebooku społeczności ze względu na bardzo precyzyjne informacje o target grupie. Tutaj nie tylko dobrze da się targetować kampanię ze względu na lokalizację, ale również wiek i preferencje, a to nieocenione narzędzie, jeśli chodzi o komunikację zachęcającą do odwiedzenia konkretnego sklepu stacjonarnego. Można połączyć taką akcję z dystrybucją kodu rabatowego. Ustawia się wtedy targetowanie, np. w promilu 1 km od placówki, dodając do tego na przykład zainteresowania. Następnie do kreacji wgrywa się kody w formacie csv i każdy użytkownik ma możliwość odebrania indywidualnego kodu, a następnie „odebrania” go w stacjonarnym punkcie. 

4. Technologia Geo Mobile Metrics

To autorskie rozwiązanie umożliwiające zaplanowanie kampanii na witrynach mobile do użytkowników, którzy odwiedzają daną lokalizację w określonej częstotliwości. Dzięki precyzyjnemu targetowaniu można zaplanować kampanię do stałych bywalców danego centrum handlowego, jak również skierować komunikat do klientów konkurencyjnych marek i placówek. Narzędzie bardzo dobrze sprawdzi się w kampaniach, w których zależy nam na zasięgu i precyzyjnym targetowaniu. Geo Mobile Metrics można porównać do rozdawanych kiedyś gazetek promocyjnych czy ulotek zachęcających do odwiedzenia danego miejsca. Z tą jednak zasadniczą różnicą, że klient płaci wyłącznie za użytkownika, który kliknął w baner i przeszedł na stronę. Warto podkreślić, że dostępne są już narzędzia Google’owe, które pozwalają mierzyć ilość odwiedzin w sklepie stacjonarnym choćby z tego typu działań.

5. Aplikacja mobilna

Aplikacja nie jest wyłącznie narzędziem wspierającym sprzedaż online. Dobrze zaprojektowana i użyteczna aplikacja wpływa na wzrost sprzedaży we wszystkich kanałach. Jednym z rynkowych trendów jest wykorzystanie aplikacji w branży retail do zwiększenia zakupów w sklepach stacjonarnych. Podstawowe funkcjonalności aplikacji, których zadaniem jest ułatwienie zakupów offline z poziomu aplikacji online, to np.: przepisy, lista zakupów, podpowiedzi, asystent zakupów czy też łączenie użytkowników z punktami sprzedaży. Wszystkie aplikacje, które pozwalają na wykorzystanie modułu lojalnościowego: wyświetlenie karty, nagród, kuponów. Aplikacja daje szerokie możliwości zarówno, jeśli chodzi o personalizację, jak i wyświetlanie powiadomień push.

Aplikacja to także popularne rozwiązanie click&collect, dające możliwość zamówienia towaru online i odbioru go w placówce stacjonarnej. Klient, który przychodzi po odbiór swojej opłaconej już przesyłki, może otrzymać na przykład dodatkowy rabat na produkty w sklepie stacjonarnym. Jeśli dane centrum handlowe prowadzi program lojalnościowy dla swoich klientów, warto przemyśleć w strategii na ten rok stworzenie aplikacji. Głównym celem takiej aplikacji powinno być uczynienie zakupów w galerii jeszcze bardziej atrakcyjnym, poprzez na przykład moduł ułatwiający parkowanie i opłatę za parking, ekspozycję atrakcyjnych zniżek i produktów w promocji, dystrybucję kuponów rabatowych, zniżki do punktów gastronomicznych i możliwość zamówienia na przykład jedzenia z poziomu aplikacji, inteligentną nawigację, podpowiadającą jak znaleźć dany sklep.

Tagi: Admetrics Katarzyna Olender
Oceń artykuł:

Źródło: Admetrics.pl

Jak zwiększyć footfall i sprzedaż w centrach handlowych?

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.