Programy zrównoważonego rozwoju wprowadzają już niemal wszystkie duże firmy, ale niektóre przykładają do nich szczególną wagę z uwagi na charakter prowadzonego biznesu. Taką firmą jest obecny w Polsce już od 30 lat BAT wraz należącą do firmy siecią sprzedaży eSmoking World. Nowoczesny design i szereg udoskonaleń punktów sieci, które są sukcesywnie wprowadzane, ma – co oczywiste - zapewnić konsumentom możliwie najlepsze doświadczenia zakupowe, ale także, co warto podkreślić, poprawić komfort pracy zatrudnionych Doradów Klienta.
Inspiracja pomaga w wyborze
Aktualna strategia BAT nosząca nazwę A Better Tomorrow (Lepsze Jutro) kładzie szczególny nacisk na ograniczenie szkodliwości działalności firmy na zdrowie i otoczenie. Firma dąży do tego, by przewidywać i spełniać zmieniające się oczekiwania konsumentów, oferować im satysfakcjonujące możliwości wyboru, a zarazem ograniczać ryzyka zdrowotne. W ramach swojej sieci sprzedaży BAT oferuje aktualnie najszersze portfolio alternatywnych wyrobów nikotynowych, a są to artykuły do wapowania, (Vuse ), podgrzewania tytoniu (glo new heating technology) oraz najmłodsza na polskim rynku kategoria - doustne saszetki nikotynowe VELO. I właśnie ta mnogość opcji wyboru stała się powodem poszukiwania takiego określenia, które najdobitniej ten wybór by eksponowało.
- Inspiracja jest początkiem poszukiwania nowych możliwości, pogłębiania wiedzy o nich, a wreszcie – w pełni świadomego sięgania po konkretny produkt. Tak właśnie narodziła się nazwa Inspiration Store, którą noszą najbardziej prestiżowe punkty sieci eSmoking World – mówi Rafał Mastalerz.
Siła w technologii i solidarnym działaniu
Jak to robić w praktyce? We wspomnianych Inspiration Stores używa się wyłącznie oświetlenia LED, informacje dla konsumentów zostały przeniesione na ekrany i są aktualizowane centralnie, dzięki czemu nie wykorzystuje się już w niej papieru, co z kolei, w związku z barkiem fizycznej dystrybucji takich materiałów, ogranicza zużycia paliwa.
Należące do sieci punkty sprzedaży (nawet te, których powierzchnia w myśl prawa tego nie wymaga), zostały wyposażone w pojemniki do zbierania zużytych papierosów elektronicznych i podgrzewaczy tytoniu. Oprócz celu recyklingowego, mają one także docelowo służyć również składowaniu zużytych przez konsumentów kartridży, które są wyrobem jednorazowym. Same pojemniki są wykonane w całości z materiałów pochodzących z recyklingu. W produktach BAT usunięte zostały silikonowe nakładki z wkładów zawierających płyny do e-papierosów, a do 2025 roku planowane jest wyeliminowanie jednorazowych opakowań i zamiana plastikowych opakowań na opakowania z materiałów odnawialnych.
BAT zawarł umowę z jedną z największych spółek w zakresie przetwarzania zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych baterii i akumulatorów na 95-proc. poziom recyklingu z urządzeń zwracanych przez konsumentów. Pojemniki do ich zbierania są zlokalizowane w ponad 300 punktach na terenie całego kraju. Bardzo duże znaczenie ma tu też odpowiedzialne zachowanie konsumentów sieci, którzy mogą wyrzucić zużyte opakowanie po produkcie do specjalnego pojemnika i włączyć się w realizację celu, jakim jest ochrona planety.
- Apetytu sieci eSmoking World na to, by inspirować dowodzą plany, by w pierwszej połowie bieżącego roku aż 100 punktów przeszło transformację w prestiżowe Inspiration Stores – mówi Rafał Mastalerz.