Choć ubiegły rok nie był łatwy dla handlu, Pasaż Świętokrzyski dzięki wypracowanemu własnemu modelowi polityki marketingowej wspartej działaniami PR może zaliczyć rok 2012 do udanych. Duża częstotliwość działań marketingowych spowodowała, że walka dwóch gigantów na rynku Kieleckim co prawda trwa, ale Pasaż Świętokrzyski pozostaje niezmiennie cenionym i lubianym miejscem zakupów. O szczegółach zakrojonych działań promocyjnych i planach na przyszłość opowiedział Jacek Żmudziński, dyrektor Pasażu Świętokrzyskiego.
W 2012 roku w naszym centrum odbyło się najwięcej kampanii prosprzedażowych charakteryzujących się przede wszystkim korzyścią, którą odnosi klient po dokonaniu zakupów w tym, a nie innym centrum handlowym. W przypadku kampanii zrealizowanych w ubiegłym roku tę korzyść stanowił otrzymywany prezent lub bon na kolejne zakupy. Muszę przyznać, że tego typu akcje cieszą się dużym powodzeniem wśród klientów Kielcach. Dodatkowo dają szansę zrealizowania bardzo ważnego z punktu widzenia obecnej sytuacji ekonomicznej celu – klienci przychodzą do centrum i dokonują zakupów, a zatem realizujemy ideę maksymalizowania sprzedaży, a nie generowania tłumów.
Ubiegły rok nie był generalnie dla handlu łatwy, a Kielce odczuły to w sposób szczególny. Musimy pamiętać, ze od wiosny 2012 Aglomeracja Kielecka ze wskaźnikiem 421 metrów kwadratowych powierzchni centrów handlowych na 1000 mieszkańców (dla porównania w aglomeracji Radomia wskaźnik ten wynosi 343, w aglomeracji Częstochowy 364,) uplasowała się na drugim po Toruniu miejscu wśród miast o liczbie mieszkańców pomiędzy 200,000 a 400,000 mieszkańców. Dwaj główni gracze na rynku kieleckim prezentują pełną ofertę handlową i rozrywkową. Pomimo to Pasaż Świętokrzyski, dzięki wypracowanemu własnemu modelowi polityki marketingowej wspartej działaniami PR może zaliczyć rok 2012 do udanych. Duża częstotliwość działań marketingowych spowodowała, że walka dwóch gigantów na rynku Kieleckim co prawda trwa, ale Pasaż Świętokrzyski pozostaje niezmiennie cenionym i lubianym miejscem zakupów. Szeroka oferta zarówno hipermarketu, jak i sklepów modowych w połączeniu z wygodą i czytelnym układem architektonicznym powoduje, że Klienci często nad długotrwałe, męczące wizyty w bardzo dużych obiektach przedkładają zakupy w mniejszym, ale wygodniejszym i bardziej przyjaznym Pasażu Świętokrzyskim.
W roku 2013 planujemy jeszcze bardziej zaktywizować działania marketingowe, które w połączeniu z prowadzonymi pracami rekomercjalizacyjnymi powinny przynieść bardzo dobry efekt. Prowadzimy również intensywne prace zmierzające do realizacji rozbudowy Pasażu Świętokrzyskiego i uzupełnienia dotychczasowej oferty o obiekt typu DIY, co samo w sobie podniesie atrakcyjność tej lokalizacji. Co do polityki marketingowej planujemy zarówno bardzo lubiane w Kielcach kampanie prosprzedażowe, jak i wydarzenia kiermaszowe, a także cykl wydarzeń dla dzieci. Dodatkowo kontynuujemy strategię lokalnego zaangażowania, aktywizacji Najemców i partnerów lokalnych w celu pełnego zaspokojenia potrzeb Klientów - stąd wydarzenia o charakterze pro-zdrowotnym, edukacyjnym, społecznym skierowane do dorosłych i dzieci. Dodatkowo chcemy wzmocnić proaktywne postawy wśród pracowników sklepów, dlatego w tym roku zrealizujemy program skierowany specjalnie do nich.
Tagi: