Sieć salonów Twoje Soczewki, która powstała w 2005 roku, była odpowiedzią na rosnące potrzeby fachowej opieki nad pacjentami kontaktologicznymi. Typowe salony optyczne nie odważyły się wówczas podjąć wyzwania rozpowszechniania wiedzy z tej nowej, rozwijającej się dziedziny. Aktualnie ta specjalistyczna branża rozwija się na tyle dobrze, że spółka AVENIR MEDICAL Sp. z o.o S.K.A. utworzyła swój drugi format optyczny - sieć DE’LUX OPTICA. O podsumowaniu dotychczasowej działalności oraz planach na 2013 r. mówi Jacek Szkólski, CEO oraz sales&sarketing director spółki AVENIR MEDICAL Sp. z o.o S.K.A.
Przychody spółki AVENIR MEDICAL Sp. z o.o S.K.A. wzrosły o około 30% w stosunku do roku ubiegłego (2011/2012). W roku 2012 sieć Twoje Soczewki powiększyła się o 5 salonów. Obecnie pod logotypem Twoje Soczewki działa 45 salonów, będących drugą siłą na polskim rynku optycznym.
Na rok 2013 spółka posiada podpisane 10 umów na nowe lokalizacje, wszystkie w nowo komercjalizowanych galeriach handlowych.
Strategia na rok 2013 przewiduje otwieranie salonów w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, od marca również w atrakcyjnym systemie franczyzowym. Najbliższe otwarcie salonu Twoje Soczewki planowane jest na połowę marca w Factory Outlet Annopol. To już 4. salon sieci Twoje Soczewki działający w systemie outletowym.
Sprzedaż internetowa jest wyłącznie dodatkiem do „core biznesu”, czyli do sprzedaży detalicznej. Nigdy nie wpisywała się w główny nurt strategii spółki.
Dodatkowo spółka AVENIR MEDICAL Sp. z o.o S.K.A. zaczęła rozwijać swój drugi detaliczny format optyczny DE’LUX OPTICA, którego celem jest zagospodarowanie niszy - sieciowych butikowych salonów optycznych. Obecnie działają 3 salony pod brandem DE’LUX OPTICA w Warszawie, Wrocławiu oraz Łodzi.
Rok 2013 będzie przebiegał pod znakiem rozwoju organicznego sieci, oraz repozycjonowanie produktowego. Kilka marek (głównie okularowych), które nie spełniły naszych oczekiwań zniknie z naszych półek, a w ich miejsce pojawią się nowe, bardziej dopasowane do lokalnego rynku. Nasza półka wzbogaci się również o kosmetyki przeznaczone do pielęgnacji okolic oczu z przeznaczeniem dla osób używających soczewki kontaktowe. Rozszerzymy również ofertę kontaktologiczną o produkty innowacyjne, do tej pory nieobecne na polskim rynku. Wyłączność na sprzedaż poszczególnych marek w Polsce (soczewki marki MonoVision, okulary marki ICON), gwarantuje na unikatowość oferty, oraz swobodę kształtowania polityki cenowej.
Tagi: