55 tys. m kw. powierzchni użytkowej, 54 butiki i sklepy średnio powierzchniowe, bogaty kalendarz marketingowy oraz ekologiczne rozwiązania. Ponadto obiekt jest przyjazny rodzinom oraz osobom niepełnosprawnym. Tych pozytywnych aspektów Centrum Korony można wymieniać jeszcze wiele, ale co najważniejsze... 15-letnie centrum dzięki sukcesywnym pracą nie ustępuje w niczym obecnym na rynku centrom handlowym. O szczegółach opowiedziała Izabela Turkiewicz, dyrektor centrum handlowego Korona.
W tym roku mija 15 lat od otwarcia Centrum Korona. Jaki to był czas dla obiektu?
Korona od 1999 roku nieprzerwanie cieszy się dużą frekwencją i dobrą renomą. Pomimo naszych 15 lat utrzymujemy się w czołówce centrów handlowych. Podobnie jeśli chodzi o ofertę handlową, staramy się ją różnicować i dostosowywać do potrzeb klienta.
Co Państwo uważają za największy sukces?
Naszym największym sukcesem jest fakt, iż wnętrza Centrum Korona w niczym nie ustępują obecnym na rynku centrom handlowym. Przytulne aranżacje i dobrze utrzymany obiekt przyciąga rzesze klientów. Od stycznia do września frekwencja w naszym centrum jest na poziomie +6% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. To bardzo dobry wynik, chociażby z uwagi na fakt, że według indeksu Ecperian Footfall, który przedstawia dane z całego rynku skumulowana frekwencja w centrach handlowych wyniosła -5%.
Czym charakteryzuje się tenant mix Centrum Korona?
Dążymy do poznania zachowań zakupowych naszej grupy docelowej, oceny potencjału ich siły nabywczej oraz właściwego zdefiniowania profilu potencjalnych odbiorców oferty handlowej naszego obiektu.
W jaki sposób dobierają Państwo najemców?
Najemców dobieramy kierując się chęcią poszerzania oferty oraz wprowadzania marek znanych i mocnych operatorów na polskim rynku. Oferta galerii jest szeroka i dopasowana optymalnie do profilu klienta. Staramy się dbać o odpowiednie rozmieszczenie poszczególnych najemców tzw. tenant mix, co ma pozytywny wpływ na stale wzrastające obroty oraz odwiedzalność galerii. Wprowadzenie w zeszłym roku do centrum marek Mohito, Sinsay oraz Rossmann spowodowało, że oferta Korony stała się kompleksowa, co w dużym stopniu przyczyniło się do wzrostu frekwencji i obrotów najemców. W strukturze najemców naszego obiektu dominują najemcy z branży sportowej, rekreacyjnej, modowej i usługowej.
Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat i w którym kierunku podąża?
Rynek centrów handlowych w dużych miastach nasycił się, choć wiemy, że wielu deweloperów wciąż szuka atrakcyjnych miejsc pod inwestycje z uwagi na zmiany infrastruktury drogowej i powstanie nowych węzłów komunikacyjnych. Niemniej jednak od kilku lat powstaje coraz więcej centrów handlowych/retail parków w mniejszych miejscowościach. Istniejące centra handlowe są modernizowane i rozbudowywane, tak aby zapewnić klientom bogatszą ofertę i większy komfort zakupów.
Jakie innowacyjne działania, w ciągu ostatnich 15-stu lat działalności centrum udało się wdrożyć? Z jakim rezultatem?
Do innowacyjnych działań można zaliczyć działania centrum, które wpisują się w politykę zrównoważonego rozwoju firmy, czyli zorientowanie na stałe zwiększanie wartości zarządzanego przez nas obiektu w sposób zrównoważony, gwarantujący poszanowanie społecznej odpowiedzialności, jak również najwyższą dbałość o środowisko naturalne. W ciągu ostatnich lat przeprowadziliśmy szereg modernizacji mających na celu oszczędność energii elektrycznej (modernizacja urządzeń klimatyzacyjnych, wymiana opraw oświetleniowych na LED-owe, instalacja nowego systemu BMS). Dodatkowo, od zeszłego roku w Centrum Korona znajduje się stacja do ładowania pojazdów elektrycznych.
W jaki sposób klienci mogą spędzić wolny czas w galerii?
W Koronie mieści się multipleks Cinema City, a w nim 9 klimatyzowanych sal mieszczących prawie 2 000 widzów, wyposażonych w najwyższej klasy systemy dźwiękowe, najwygodniejsze fotele kinowe i najnowocześniejszą dostępną technologię projekcji filmów. Naszym dużym atutem jest również kompleks restauracyjny z 8 restauracjami/barami i czteroma kawiarniami, a w nim specjalnie zaaranżowany kącik telewizyjny dla dzieci. Od 2011 nasi klienci mogą korzystać także z profesjonalnego klubu Fitness Academy na powierzchni 1600 m kw.
Staramy się, żeby nasz klient podczas pobytu w Centrum Korona zaspakajał potrzeby zarówno zakupowe, jak i rozrywkowe.
Czym charakteryzują się eventy organizowane na terenie galerii? Jakiego typu wydarzenia dominują i dlaczego?
W tym roku skupiliśmy się na organizowaniu 2-3 tygodniowych loterii, w trakcie których klienci wygrywali nagrody pieniężne w postaci kart podarunkowych bądź technologiczne gadżety np. tablety. Te akcje cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. Klienci do nas wracają, ponieważ chcą zwiększyć swoje szanse na wygraną. Loterie są przeplatane akcjami rabatowymi, podczas których klienci w określonym kilkudniowym terminie otrzymują atrakcyjne rabaty w wybranych sklepach. Ponadto, kilka razy w roku organizujemy eventy o charakterze edukacyjno-sportowym. Przykładem może być wystawa zorganizowana przy współpracy z Centrum Nauki Kopernik czy konkurs z F1, gdzie do wygrania dla najlepszych zawodników był wyjazd na Grand Prix Włoch na torze Monza.
Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?
Z pewnością wyróżnia nas fakt, iż w jednym obiekcie posiadamy duży hipermarket spożywczy, bogatą ofertę sportową (Decathlon, Go Sport), rekreacyjną (multipleks Cinema City oraz klub Fitness) oraz dużą i pięknie zaaranżowaną strefę „food court”. Wraz z sąsiadującym Parkiem Handlowym Młyn, Centrum Korona tworzy podmiejską destynację zakupową weekendowych zakupów.
Jakie plany mają Państwo na kolejny rok?
Swoich planów nie chcemy w tym momencie zdradzać. Mamy nadzieję, że wpłyną one na dalszy wzrost frekwencji i obrotów, a klienci będą zadowoleni.
Tagi: