Ekskluzywne sieci salonów, takie jak Marino Fabiani, odczuwają pogorszenie koniunktury gospodarczej. Mimo wszystko starają się jednak wyjść naprzeciw nie najlepszej sytuacji w kraju, oferując klientom zawsze najwyższą jakość produktów. O szczegółach mówi Izabela Lew, właściciel sieci salonów Marino Fabiani.
Rok 2012 to delikatny spadek obrotów w granicy 10%, co ciekawe nie zauważyliśmy tendencji spadkowej w naszych najlepszych miesiącach, w których sprzedajemy nowe kolekcje, wtedy utargi są podobne jak w latach ubiegłych. Natomiast niepokojącą rzeczą jaką odnotowaliśmy jest spadek obrotów w okresie wyprzedaży styczeń-luty i lipiec-sierpień. Można to interpretować tak, że ludzie zamożni nadal mają pieniądze i chętnie je wydają na dobra luksusowe, takie jak włoskie buty z nowej kolekcji, natomiast klienci robiący zakupy na wyprzedażach przestali kupować.
Największą popularnością wśród naszej oferty cieszy się marka butów męskich Dino Bigioni, tegoroczny laureat nagrody przyznawanej przez magazyn Gentlemen. Buty Dino Bigioni wykonane są z najwyższej jakości skór, w całości wyprodukowane we Włoszech. Panowie coraz większą uwagę przywiązują do dobrej jakości butów, kupują sprawdzone włoskie modele, a nie tanią produkcję z Chin. Kolejną marką cieszącą się ogromnym zainteresowaniem klientów jest marka Iceberg. Znajdziemy tutaj wiele ciekawych i oryginalnych modeli zarówno damskich, jak i męskich. W 2012 sprzedawały się bardzo dobrze sportowe męskie ocieplane botki oraz klasyczne damskie oficerki.
Jeśli będziemy wprowadzać do naszej oferty nowe marki, będą to tylko buty z najwyższej światowej półki. Najważniejszym kryterium wyboru jest dla nas jakość wykonania oraz fasony i wzory nawiązujące do najnowszych światowych trendów.
Nasz sklep internetowy jest jedynie dodatkowym kanałem dystrybucji obok sieci naszych tradycyjnych salonów, które znajdują się w największych miastach Polski. Trudno jest nam określić jaki procent przychodów generuje e-shop, ponieważ strategia oraz struktura naszej działalności opiera się na płynnym łączeniu sklepów stacjonarnych ze sklepem internetowym. Klient ma możliwość zamówienia butów zarówno do domu jak i do salonu, gdzie często zdarza się, że wybiera inny model niż początkowo zamierzał.
Nadal korzystamy z tradycyjnych rozwiązań takich jak reklama w magazynie modowym np. Harper Bazaar, czy magazynie finansowym jak Forbes, coraz większą uwagę przywiązujemy jednak do działań w Internecie a także w sferze social mediów, nasz fan page na Facebooku, gdzie z dnia na dzień mamy coraz większą liczbę aktywnych fanów.
W chwili obecnej przeżywamy trudny czas, staramy się działać ostrożnie i rozważnie. Niestety odczuwamy kryzys, początek roku to znaczny spadek sprzedaży, pogłębiony dodatkowo niefortunną pogodą, długi czas zimy spowodował że letnie kolekcje nie sprzedawały się tak dobrze jak w poprzednich latach.
W związku z trudnym rokiem 2013 kolejne otwarcia naszych salonów zostały przesunięte na rok 2014-2015. Planowane nowe lokalizacje to Gdańsk oraz poszerzenie działalności w Warszawie.
Tagi: