Izabela Lew, Marino Fabiani: Staramy się działać ostrożnie i rozważnie

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-05-02 | 08:00
Ekskluzywne sieci salonów, takie jak Marino Fabiani, odczuwają pogorszenie koniunktury gospodarczej. Mimo wszystko starają się jednak wyjść naprzeciw nie najlepszej sytuacji w kraju, oferując klientom zawsze najwyższą jakość produktów. O szczegółach mówi Izabela Lew, właściciel sieci salonów Marino Fabiani.

Rok 2012 to delikatny spadek obrotów w granicy 10%, co ciekawe nie zauważyliśmy tendencji spadkowej w naszych najlepszych miesiącach, w których sprzedajemy nowe kolekcje, wtedy utargi są podobne jak w latach ubiegłych. Natomiast niepokojącą rzeczą jaką odnotowaliśmy jest spadek obrotów w okresie wyprzedaży styczeń-luty i lipiec-sierpień. Można to interpretować tak, że ludzie zamożni nadal mają pieniądze i chętnie je wydają na dobra luksusowe, takie jak włoskie buty z nowej kolekcji, natomiast klienci robiący zakupy na wyprzedażach przestali kupować.
Największą popularnością wśród naszej oferty cieszy się marka butów męskich Dino Bigioni, tegoroczny laureat nagrody przyznawanej przez magazyn Gentlemen. Buty Dino Bigioni wykonane są z najwyższej jakości skór, w całości wyprodukowane we Włoszech. Panowie coraz większą uwagę przywiązują do dobrej jakości butów, kupują sprawdzone włoskie modele, a nie tanią produkcję z Chin. Kolejną marką cieszącą się ogromnym zainteresowaniem klientów jest marka Iceberg. Znajdziemy tutaj wiele ciekawych i oryginalnych modeli zarówno damskich, jak i męskich. W 2012 sprzedawały się bardzo dobrze sportowe męskie ocieplane botki oraz klasyczne damskie oficerki.
Jeśli będziemy wprowadzać do naszej oferty nowe marki, będą to tylko buty z najwyższej światowej półki. Najważniejszym kryterium wyboru jest dla nas jakość wykonania oraz fasony i wzory nawiązujące do najnowszych światowych trendów.
Nasz sklep internetowy jest jedynie dodatkowym kanałem dystrybucji obok sieci naszych tradycyjnych salonów, które znajdują się w największych miastach Polski. Trudno jest nam określić jaki procent przychodów generuje e-shop, ponieważ strategia oraz struktura naszej działalności opiera się na płynnym łączeniu sklepów stacjonarnych ze sklepem internetowym. Klient ma możliwość zamówienia butów zarówno do domu jak i do salonu, gdzie często zdarza się, że wybiera inny model niż początkowo zamierzał.
Nadal korzystamy z tradycyjnych rozwiązań takich jak reklama w magazynie modowym np. Harper Bazaar, czy magazynie finansowym jak Forbes, coraz większą uwagę przywiązujemy jednak do działań w Internecie a także w sferze social mediów, nasz fan page na Facebooku, gdzie z dnia na dzień mamy coraz większą liczbę aktywnych fanów.
W chwili obecnej przeżywamy trudny czas, staramy się działać ostrożnie i rozważnie. Niestety odczuwamy kryzys, początek roku to znaczny spadek sprzedaży, pogłębiony dodatkowo niefortunną pogodą, długi czas zimy spowodował że letnie kolekcje nie sprzedawały się tak dobrze jak w poprzednich latach.
W związku z trudnym rokiem 2013 kolejne otwarcia naszych salonów zostały przesunięte na rok 2014-2015. Planowane nowe lokalizacje to Gdańsk oraz poszerzenie działalności w Warszawie.
Tagi:
Oceń artykuł:

Izabela Lew, Marino Fabiani: Staramy się działać ostrożnie i rozważnie

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.