Mając na uwadze doświadczenia pierwszej nocy zakupów, zdecydowaliśmy się na cykliczne przeprowadzanie tego typu akcji, dwa razy do roku. W 2011 roku pierwsza Noc Zakupów odbyła się w styczniu pod hasłem „Noc Zakupów z gwiazdami”, a „Letnia noc zakupów”, druga zaplanowana na ten rok, miała miejsce 1 lipca.
Akcja za każdym razem budzi duże zainteresowanie klientów z Opola i innych miast województwa opolskiego. Przyciągają zarówno obniżki oferowane przez sklepy jak i atrakcje przygotowane przez centrum, m.in. obecność popularnych wykonawców i celebrytów, możliwość spotkania się z nimi w kącikach autorskich – wykonania zdjęcia z gwiazdą i otrzymania autografu, pokazy sztuk walki, pokazy barmańskie i wiele innych.
Powodzenie akcji w dużej mierze zależy od zaangażowania najemców. Im większa ilość sklepów angażuje się w akcję i im większe oferują one obniżki, tym większy przynosi ona efekt zarówno krótko- jak i długofalowy. Większość najemców zdecydowała się na przygotowanie specjalnych ofert
wyłącznie na Noc Zakupów. Oferta była bardzo urozmaicona – oprócz
obniżek cen kolekcji letniej, w ramach rozpoczynających się wyprzedaży,
najemcy oferowali także dodatkowe upusty na towary nieprzecenione i nowe
kolekcje, a także rabaty na drugi zakupiony artykuł oraz prezenty przy
zakupie powyżej minimalnej kwoty.
Patrząc na wyniki odwiedzalności, możemy zaryzykować stwierdzenie, że noce zakupów w Centrum Handlowym Karolinka zyskały już swego rodzaju renomę wśród naszych klientów. Tak więc pomimo ogromu pracy, jakiej wymaga przygotowanie nocy zakupów, uważamy, że warto organizować tego typu akcje. Porównując ilość klientów odwiedzających CH Karolinka w dniu „Nocy Zakupów” do podobnych dni stwierdzamy, że w dniu akcji ilość odwiedzających centrum jest większa o około 70%.
Ponadto dodatkowe atrakcje podczas nocy zakupów umilają czas klientom. W przypadku Karolinki np. podczas „Letniej nocy zakupów” towarzyszyły występy kubańskiej grupy muzycznej, pokaz capoeiry, pokaz barmański oraz pokaz strojów kąpielowych. Atmosferę umilała muzyka na żywo, wykonywana przez saksofonistę oraz DJ’a.
Z kolei podczas styczniowych „Nocnych zakupach z gwiazdami” gościliśmy w centrum m.in. aktora Tomasza Ciachorowskiego, stylistę Tomasza Jacykowa oraz finalistki konkursu TOP Model – Paulinę Papierską oraz Annę Piszczałkę. Dodatkową atrakcją wieczoru był recital Mateusza Ziółko.
W trakcie nocy zakupów odbywały się ponadto konkursy dla klientów, w których nagrodami były bony na zakupy na kwoty 100 i 500 złotych.
Kampania reklamowa akcji obejmowała różnorodne formy reklamy. „Letnią noc zakupów” promowaliśmy m.in. w prasie regionalnej, w tym także w wydaniach internetowych, oraz stacjach radiowych. Korzystaliśmy także z billboardów i plakatów. Z okazji akcji przygotowaliśmy ponadto ulotkę, informującą o ofercie promocyjnej najemców, która była dostępna na stronie internetowej CH Karolinka i w internetowym wydaniu Gazety Wyborczej. Ulotki w formie drukowanej były natomiast rozdawane klientom przez hostessy podczas trwania akcji.
Ponadto wybór piątku nie był przypadkowy. Zdecydowaliśmy się na zorganizowanie akcji właśnie w piątek ze względu na to, że tuż przed weekendem nasi klienci dysponują większą ilością czasu, nie muszą spieszyć się do domów, aby przygotować się do pracy i mogą swobodnie spędzić kilka chwil w centrum handlowym, bez pośpiechu sprawdzając oferowane przez sklepy rabaty.
W dniu akcji "Noc Zakupów" Centrum Handlowe Karolinka jest otwarta dłużej niż w powszedni dzień. Aby żaden z naszych gości nie musiał martwić się o powrót do domu specjalnie na tę okazję, dla naszych klientów, zostały przygotowane bezpłatne autobusy, którymi można było dojechać do Karolinki i wrócić po dokonaniu zakupów.
Tagi: