Iwona Kossmann: Wierzę, że marka Kossmann może z sukcesem zaistnieć na rynkach międzynarodowych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-10-31 | 08:37
Zarządzała już m.in. takimi spółkami jak Deni Cler i Orange, ale po 20-stu latach pracy w innych firmach postanowiła zaryzykować i stworzyć własną markę. Kossmann Fashion od dwóch lat oferuje ubrania biznesowe, skierowane do aktywnych zawodowo i przedsiębiorczych kobiet. O pomyśle na biznes i planach rozwoju rozmawiamy z założycielką firmy - Iwoną Kossmann.

Przez 3 lata pełniła Pani funkcję prezes Deni Cler. W jaki sposób wykorzystała Pani to doświadczenie podczas budowania własnej marki?
Było ono kluczowe. Zrozumiałam, że moda jest mi bardzo bliska i wiele rzeczy przychodzi z naturalną łatwością. Czuję trendy, wiem z czego powinna składać się dobra kolekcja, rozumiem potrzeby klientek. Poza tym mam ponad dwudziestoletnie przygotowanie biznesowe i wiem, jak kierować firmą. Wyprowadziłam Deni Cler ze straty, którą miała w 2008, na pokaźny zysk w 2010. To byłoby niemożliwe bez doświadczenia biznesowego.
Który aspekt tworzenia marki najbardziej Panią interesuje? Czy jest to raczej obszar biznesowy, związany z zarządzaniem, czy też chętniej angażuje się Pani w kreatywne działania – współpracę przy projektach etc.?
Przede wszystkim zarządzam firmą. Jednocześnie angażuję się w tworzenie i produkcję kolekcji, bo jakość i design są dla mnie niezwykle ważne. Wszystkie działania w firmie mnie fascynują. Jestem we własnej spółce operacyjnym prezesem, dyrektorem zarządzającym i dyrektorem kreatywnym w jednym.
Z pewnością marka ma już stałe klientki?
Tak, stałymi klientkami jest już około 300 pań, ale ciągle rośniemy. W czerwcu tego roku wprowadziłam program lojalnościowy Klub Kossmann Concierge, którego najważniejszym celem jest pomoc w obszarze kreowania pozytywnego wizerunku. Wiele kobiet aktywnych zawodowo nie ma czasu szukać stylistek czy miejsca, gdzie można zrobić profesjonalny makijaż. Członkinie Klubu będą mogły korzystać ze wsparcia ekspertów na preferencyjnych warunkach. Do współpracy zaprosiłam również psychologów biznesu, trenerów osobistych, dietetyków i coachów. To wszystko po to, by dać mojej klientce kompleksową obsługę, by pomóc odzyskać balans wewnętrzny i sprawić, że jest szczęśliwa.
Czy Polki, Pani zdaniem, chętnie kupują ubrania w Internecie, czy też może wolą tradycyjne zakupy?
Powiem tylko, że ten kanał sprzedaży to przyszłość, również u mnie. Statystyki pokazują pozytywny trend rosnący, aczkolwiek kobiety chcą ubrań dotknąć i przymierzyć, dlatego trzeba mieć też sklepy stacjonarne.
Czy istnieje zagraniczna firma, którą mogłaby Pani porównać do swojej marki?
Tak, taka firma istnieje. To Boss, ale Kossmann kosztuje o połowę mniej. Przy tworzeniu mojej marki inspirowałam się natomiast Jil Sander. Uwielbiam jej minimalizm, którego była królową. Czystość formy i jakość wykonania – to wszystko mnie urzekło.
Czy myśli Pani również o ekspansji za granicę?
Tak, myślę, że może uda się to zrobić już w przyszłym roku. W kręgu moich zainteresowań znajdują się Szwajcaria, Niemcy i Belgia. To kraje, gdzie jest duża społeczność zamożnych, aktywnych zawodowo kobiet, które lubią minimalistyczną modę, a jednocześnie nie chcą wydawać na sukienkę 500 euro. U mnie sukienka kosztuje maksymalnie połowę tej kwoty. Patrzę również na Moskwę. Wystawiałam tam swoją markę na targach CPM Premium, a ostatnio zaproszono mnie do wejścia do GUM-u. Zastanawiam się nad tą propozycją. Wierzę głęboko, że marka Kossmann może z sukcesem zaistnieć na rynkach międzynarodowych, bo ma uniwersalną, dobrej jakości ofertę produktową dla kobiet aktywnych zawodowo z całego praktycznie świata.
Tagi:
Oceń artykuł:

Iwona Kossmann: Wierzę, że marka Kossmann może z sukcesem zaistnieć na rynkach międzynarodowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.