Skąd pomysł na stworzenie marki kierowanej dla kobiet biznesu?
Od ponad 20 lat aktywnie funkcjonuję w świecie biznesu i było wiele takich momentów, szczególnie rano, w których myślałam sobie, że wiele bym dała gdyby ktoś zdjął ze mnie ciężar wyboru odpowiedniego ubrania. Oceniając aktualną sytuację w branży odzieżowej widzę rosnące zapotrzebowanie na modę biznesową. Bazując na swoim doświadczeniu postanowiłam odpowiedzieć na popyt na ubrania eleganckie, wygodne i kobiece, ale przy tym zgodne z zasadami dress code.
Czy utożsamia się Pani ze swoją grupą klientek?
Poczułam, że w moim życiu nadszedł moment aby zrobić krok w stronę kobiet. Wyjść z kolekcją dla kobiet aktywnych zawodowo i tworzyć dla nich rzeczy, które dają im szansę eleganckiego wyglądu przez cały dzień. Marka Kossmann ma taką właśnie filozofię. Pragnę dać kobietom komfort ubrania się od stóp do głów, ale także możliwość zmiany w ciągu dnia lub na wieczór przy minimalnym nakładzie pracy. Mam świadomość, że marka Kossmann jest w tej chwili jedyną na krajowym rynku, która oferuje kobietom aktywnym zawodowo komplementarny wygląd. Doskonale rozumiem potrzeby kobiet przedsiębiorczych, bo jestem jedną z nich.
Czym wyróżnia się Pani marka?
Marka Kossmann jest pierwszą w Polsce, która posiada ofertę ubrań biznesowych skierowanych do aktywnych, przedsiębiorczych kobiet. Na krajowym rynku nie ma firmy, która skupiłaby swoją ofertę tylko na tym segmencie odbiorczyń. W związku ze zmianą mentalną i zwiększeniem liczby kobiet na stanowiskach zarządczych i w gronie Top managerów, powstała potrzeba na odzież elegancką, wygodną i kobiecą. W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku powstała marka Kossmann, oferująca odzież dla kobiet biznesu, w stylistyce klasycznej, pozycjonowanej jako "biznesowa elegancja".
A jak kształtuje się jakość do ceny?
Koncepcja marki Kossmann zakłada najlepszą relację jakości oferowanych produktów w stosunku do ceny. Wszystkie kolekcje są szyte i wykonywane z najlepszej jakości materiałów. Nadzór nad procesem produkcyjnym, a w efekcie utrzymywanie najwyższych standardów wykończenia kolekcji gwarantuje fakt, że cały asortyment produkowany jest w Polsce.
Jakie narzędzia promocji wykorzystuje Pani do promocji swojej marki?
Na stałe współpracuję z wieloma mediami, które wykazują duże zainteresowanie marki. Komunikujemy się z odbiorcami także za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej i mediów społecznościowych. Najaktywniejszych klientów nagradzamy spotkaniami czy warsztatami rozwojowymi organizowanymi m.in. w butiku Kossmann w warszawskiej Galerii Mokotów.
Kogo uważa Pani aktualnie za swoją największą konkurencję?
Marka Kossman nie posiada stricte konkurencji. Jest to pierwsza linia produktów, która uzupełnia niszę na rynku mody kobiecej. Cechą charakterystyczną marki jest fakt, że wszystkie stroje stworzone zostały z myślą o kobietach aktywnych zawodowo w zgodzie z etykietą biznesu.
Od kiedy funkcjonuje Pani butik w Galerii Mokotów i dlaczego zdecydowała się Pani na jego otwarcie akurat w tej galerii?
Przyjęta przeze mnie strategia rozwoju od początku zakładała otwarcie pięciu sklepów własnych w perspektywie 5 lat, w tym butiku w Warszawie w pierwszym roku działalności. Dlatego szukałam miejsca przyjaznego klientowi i doszłam do wniosku, że Galeria Mokotów spełnia oczekiwania moje i moich klientek. W marcu 2013 udało mi się zaaranżować w butiku przestrzeń, w której każda klientka otrzyma fachowe wsparcie podczas zakupów, a także doradztwo wizerunkowe i stylistyczne.
Co zadecydowało o przewadze tego obiektu?
Jak każdy przedsiębiorca w pierwszej kolejności myślę o sprzedaży, dlatego wybór miejsca spowodowany był m.in. dogodną lokalizacją dla moich klientek, możliwością swobodnego zaparkowania auta oraz tym, żeby odwiedzając butik Kossmann mogły jeszcze coś załatwić.
Czy wiąże Pani przyszłość z rozwojem sieci właśnie w centrach i galeriach handlowych?
Nie będę teraz deklarować, że kolejne punkty również będą otwarte w galeriach handlowych. Każde miasto, jego specyfikę i preferencje mieszkańców będę rozpatrywać indywidualnie i na tej podstawie tworzyć koncepcję sprzedaży.
Od niedawna prowadzi Pani również sprzedaż online.
Internet jest oknem na świat i nie wyobrażam sobie w dzisiejszym świecie funkcjonowania marki modowej bez możliwości kupowania online. Dlatego w maju 2013 uruchomiłam e-sklep, za pośrednictwem którego można nabyć całą kolekcję, sprawdzić rozmiary i zasięgnąć porad odnośnie łączenia poszczególnych elementów kolekcji.
Czym jeszcze zaskoczy Pani swoje klientki w tym roku?
W 2013 roku skupiam się na wprowadzeniu dwóch kolekcji na rynek oraz otwarciu sklepu stacjonarnego i internetowego. W kolejnych latach będę otwierała po jednym sklepie w danym roku, w miastach, które skupiają najwięcej biznesów, bo kobiety aktywne zawodowo są głównymi klientkami marki Kossmann.
Tagi: