Szereg restrykcyjnych wymogów. takich jak np. zapewnienie wyższych mocy stacji ładowania powiązanych z liczbą zarejestrowanych samochodów z napędem elektrycznym, rozbudowa ultraszybkich ładowarek dla elektrycznych samochodów ciężarowych wzdłuż sieci TEN-T, wymóg wyposażania wszystkich stacji ładowania w terminale płatnicze, czy jeszcze kilka innych warunków powoduje, że czas wdrożenia założeń rozporządzenia AFIR będzie dużym wyzwaniem dla krajów członkowskich UE, w tym Polski.
Jeśli chodzi o wyzwania jakie, stoją przed sektorem handlu i nieruchomości handlowych w kontekście rozwoju elektromobilności w Polsce, to przede wszystkim dostosowanie infrastruktury obiektów do montażu stacji ładowania zgodnej z normami i sfinansowania jej.
Jako pierwsze centrum handlowe w Rzeszowie otworzyliśmy stację szybkiego ładowania na terenie galerii. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów - właścicieli aut elektrycznych, których jest i będzie coraz więcej, cały czas monitorujemy rozwój technologii i firm zajmujących się tym tematem, by móc podejmować najlepsze decyzje i wdrażać rozwiązania co do ulepszenia już istniejącej stacji, by zapewnić jak największy komfort korzystania ze stacji podczas zakupów.