Istnieje potrzeba repozycjonowania centrów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-10-15 | 08:28

Jakie zmiany w ostatnich latach pojawiły się na rynku centrów handlowych i co tak naprawdę wpłynęło na ich przebieg? Przed jakimi wyzwaniami i oczekiwaniami stoi ten rynek i gdzie powinnien upatrywać szans dalszego rozwoju? Odpowiedzi na te pytania szukaliśmy u dr Joanna Żukowska, adiunkta w Szkole Głównej Handlowej w Instytucie Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu.

Jak Pani postrzega polski rynek centrów handlowych?
Polska branża centrów handlowych jest coraz bardziej nasycona. Wymagania klientów permanentnie wzrastają. Poza tradycyjna ofertą usługowo handlową oczekują oni od galerii coraz większej wygody, komfortu, nowoczesności. Ponadto konkurencja na tym rynku także jest coraz większa.

To ona wymusza zmiany na tym rynku?
Tak. Istnieje zatem potrzeba repozycjonowania i modernizacji centrów handlowych. Już można zaobserwować, iż wybrane z nich rozpoczęły ten proces, a należy zaznaczyć, iż zintensyfikuje się on w najbliższym czasie. Centra będą musiały prześcigać się wartością dodaną, stąd zwiększone działania w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu zmierzające do tworzenia społeczności, która jest bardziej lojalna i przywiązaną do danej marki detalicznej. Są to m.in. edukacja studentów w formie wykładów prowadzonych przez menedżerów sieci handlowych na uczelniach wyższych, jak również zajęcia dla uczniów w szkołach.

Kolejnym obszarem, który dynamicznie będzie się musiał rozwijać to usługi sprzedaży internetowej oferowane przez centra handlowe i sieci detaliczne. W szczególności będzie dotyczyło sieci wielkopowierzchniowych sklepów dla domu i ogrodu, czy też sieci drogeryjnych, które dotychczas nie rozwijały takiego kanału dystrybucji. Receptą będzie więc bycie jeszcze bliżej klienta i realizacja usług jeszcze lepiej dla klienta.

Gdzie zatem szukać możliwości rozwoju?
Szans rozwoju można upatrywać w internetowych kanałach komunikacyjnych, które odchodzą już tylko od tekstu w kierunku obrazu, ciekawych, krótkich filmów promocyjnych, ale nie tradycyjnej reklamy, lecz opowieści, serialu, zaskoczenia, niespodzianki. Ważną rolę odgrywa tu humor. Facebook nadal jeszcze może być popularnym kanałem, podobnie Twitter czy Google Plus, jednakże coraz bardziej zyskiwać będą Pinterest czy Snapchat.

Tagi:
Oceń artykuł:

Istnieje potrzeba repozycjonowania centrów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.