Istnieje bariera w postaci mentalności zachodnich konsumentów

2018-12-24 | 09:00

Marcin Olesiak, Właściciel Sweet Gallery Sp. z o.o. sp. k., Dyrektor ds. Rozwoju Sieci Sprzedaży, obserwuje rosnące zaufanie do polskich produktów, które już od jakiegoś czasu bez kompleksów rywalizują z produktami zachodnimi. W przypadku swoich brand’ów działających pod międzynarodową marką Ice and Roll (Lodolandia) i Cake and Roll (Kołacz na Okrągło) poza jakością ma niepodważalny atut w postaci unikalnego produktu. Właśnie w obszarach nowości rynkowych widzi szansę na ekspansję dla polskiego biznesu. Produkt dobry, smaczny, ładnie podany, w dobrej cenie, a zwłaszcza będący nowością na rynku zawsze się obroni - twierdzi.

Oczywiście cały czas istnieje bariera w postaci mentalności zachodnich konsumentów, którzy patrzą na wschodnioeuropejskie firmy i ich ofertę z rezerwą. Na tym polu dobrze działa prezentowanie produktu pod marką o międzynarodowym brzmieniu. Korzystnie działa również wzrost znaczenia Polski jako kraju rozwiniętego gospodarczo. Stopniowo produkt „polski” zrównuje się w oczach klientów z produktem „zachodnim”. Niemniej jednak najważniejsza jest cena i jakość oferowanego produktu. Elegancki punkt Ice and Roll stojący pod niemiecką galerią obok starej, białej budki z niemieckimi kiełbaskami zdecydowanie wygrywa walkę o klienta. Gdy patrzymy na polskie marki w skali makro i w relacji do zachodnich partnerów biznesowych, sprawa jest prostsza. Zachodnie przedsiębiorstwa już od wielu lat wiedzą, że „polskie” może zarabiać i należy traktować je poważnie. Z naszej perspektywy relacje na poziomie przedsiębiorstw są już na bardzo dobrym poziomie. Ale o powodzeniu naszego biznesu decydują klienci kupujący lody i kołacze. Dlatego na relacji z nimi i ofercie dla nich skupiamy naszą uwagę.

Choć wejście na nowy rynek może wydawać się rewolucją dla polskiej firmy, to z naszej perspektywy ścieżka rozwoju biznesu jest podobna. Polska jest już krajem rozwiniętym o podobnej do światowej strukturze gospodarki, a zwłaszcza konsumpcji. Dlatego sprawdzony u nas model biznesu i ścieżka rozwoju mogą zostać zaadoptowane na nowe rynki. Zachęceni sukcesem Lodolandii i Kołacza na Okrągło w Polsce, z dużym optymizmem patrzymy na nowe rynki. Oczywiście istnieją bariery do pokonania i trudności, których w kraju nie odczuwamy. Mam tu na myśli prowadzenie i przygotowanie dokumentacji, a zwłaszcza wyzwania logistyczne. Dlatego od początku naszej ekspansji pracowaliśmy nad tym, aby wszystko dobrze poukładać.

Zważywszy, że nasze koncepcje są niezwykle proste i łatwe w powieleniu, postrzegamy wszystkie rynki europejskie jako atrakcyjne dla nas. Ponadto unikalny, ciekawy produkt, jak np. nieznane poza polską lody świderki, zachęcają potencjalnych klientów z dalszych zakątków świata, np. Australii czy państw Zatoki Perskiej. Oczywistym kierunkiem rozwoju dla polskich firm jest strefa Unii Europejskiej – wspólne przepisy i brak barier gospodarczych tworzą naturalne podłoże pod rozwój biznesu. Wyróżnić tutaj należy dwie grupy państw. Pierwsza grupa to kraje ościenne, które mają niepodważalny atut logistyczny i często konsumenci wielokrotnie odwiedzając Polskę dobrze orientują się w naszych markach. Druga grupa to kraje ze znaczącym odsetkiem Polonii, która w naturalny sposób tworzy grunt dla rozpędzenia biznesu. Nasi rodacy, można powiedzieć, że z automatu są pozytywnie nastawieni do polskiej marki i stanowią potężną bazę klientów. Naturalnie silna pozycja wśród Polonii pozwala na płynną ekspansję w całym społeczeństwie danego kraju. Podsumowując, trzeba zaznaczyć, że dobry produkt i atrakcyjna koncepcja bronią się same i na każdym zagranicznym rynku mogą odnieść sukces przy odpowiednim zaangażowaniu sił.

Tagi: Lodolandia Marcin Olesiak
Oceń artykuł:

Źródło: Lodolandia

Istnieje bariera w postaci mentalności zachodnich konsumentów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.