Ireneusz Zygmunt, Media Markt: Spowolnienie gospodarcze przyczynia się do rozwoju rynku marek własnych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2013-10-14 | 09:59
Rośnie rynek produktów marek własnych oferowanych w polskich sieciach handlowych. Trend ten najbardziej widoczny jest w sektorze spożywczym i kosmetycznym, jednak obserwujemy, że również inne branże otwierają się na artykuły typu private label. Jak to wygląda na rynku elektroniki użytkowej? O szczegółach mówi Ireneusz Zygmunt, dyrektor Działu Zakupu Media Saturn Holding Polska, odpowiedzialnego za markę Media Markt.

Rynek elektroniki użytkowej oferowanej pod markami własnymi rozwija się dynamicznie. Co jest głównym motorem napędowym w tym segmencie?
Do rozwoju rynku marek własnych przyczynia się wciąż odczuwalne spowolnienie gospodarcze – klienci szukają oszczędności w domowym budżecie i coraz częściej sięgają po tańsze produkty. Na rynku elektroniki użytkowej marka ma niezaprzeczalne znaczenie, ale cena jest również bardzo ważnym czynnikiem branym pod uwagę przy dokonywaniu wyboru. Z tego powodu produkty marek własnych z reguły bardziej atrakcyjne cenowo od urządzeń markowych, wpisują się w potrzebę bardziej racjonalnych wydatków.
Sklepy Media Markt i Saturn również oferują marki własne?
Tak. Wzrost popularności marek własnych oraz analiza potrzeb konsumentów w branży elektroniki użytkowej spowodowały, że również w holdingu Media Saturn powstała idea oferowania produktów we wszystkich segmentach cenowych. Proponujemy urządzenia w cenie niższej niż ich rynkowe odpowiedniki, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości. Sprzęty te są dostępne w marketach Media Markt i Saturn.
Na rynku jest olbrzymi wybór sprzętu znanych i cenionych producentów zarówno krajowych, jak i zagranicznych. Dlaczego Państwa marki własne miałyby być atrakcyjne dla klientów?
Podstawową cechą marek własnych Media Markt i Saturn jest gwarancja „More for Less”, czyli „Więcej za mniej”. Oznacza to, że klient kupując produkt naszej marki własnej nabywa sprzęt o atrakcyjnym, nowoczesnym wzornictwie w cenie niższej niż popularne rynkowe odpowiedniki, nie tracąc przy tym na jakości. Nasze marki własne są zatem doskonałą ofertą dla klientów dysponujących mniejszym budżetem, ale stawiających duże wymagania względem niezawodności sprzętu oraz jego wyglądu.
Czy klienci dostrzegają już te produkty w sklepach Media Markt i Saturn i czy decydują się na ich zakup?
Początki nigdy nie są łatwe, ponieważ zawsze łatwiej zdecydować się na zakup czegoś, co już znamy. Polscy konsumenci są jednak otwarci na nowe doświadczenia. W przypadku marek Media Markt i Saturn, atutem jest cena oraz gwarancja jakości. Z każdym miesiącem obserwujemy wzrost akceptacji i zaufania do proponowanych przez nas produktów marek własnych.
Od kiedy w takim razie Media-Saturn jest obecny na rynku z markami własnymi?
Wprowadzenie czterech marek własnych Media-Saturn ogłosiliśmy jesienią 2010 roku. Produkty były wprowadzane sukcesywnie, a ich oferta jest stale poszerzana. Obecnie na polskim rynku proponujemy łącznie kilkaset urządzeń marek własnych.
Dlaczego Media-Saturn zdecydował się na wprowadzenie marek własnych?
Oferujemy klientom unikatowy asortyment – znajdą wyłącznie w marketach Media Markt i Saturn – aby jeszcze lepiej wyróżniać się na tle konkurencji. Dysponujemy bardzo dużym potencjałem budowania marek. Dzięki naszej sieci wielu producentów jest teraz lepiej rozpoznawalnych na rynku. Dlatego uważamy, że warto wykorzystać ten potencjał również dla własnych marek.
Czy klienci muszą się obawiać, że obsługa w sklepie będzie ich w przyszłości raczej nakłaniała do produktów marek własnych kosztem produktów renomowanych producentów?
Klient oczekuje jak największego wyboru oraz doradztwa dostosowanego do jego potrzeb i naszym celem jest obie te rzeczy dostarczyć. Szeroki asortyment jest podstawą naszej strategii. Stawiamy na różnorodność, więc oczywiście zawsze będziemy idealnym miejscem dla klientów pragnących nabyć markę renomowanego producenta. Jeśli jednak konsument szuka na przykład znacznie tańszego produktu o porównywalnej jakości, a nazwa marki odgrywa dla niego drugorzędną rolę, chętnie i z całym przekonaniem polecimy mu produkt marki Koenic, Peaq, ok., czy Isy.
Gdzie można kupić wspomniane marki?
Nasze produkty marek własnych są dostępne wyłącznie sklepach sieci Media Markt i Saturn – zarówno w  stacjonarnych, jak i internetowych.
 
Dlaczego oferują Państwo aż cztery marki zamiast jednej?
Cztery marki różniące się pod względem cen i produktów umożliwiają nam dotarcie do różnych grup docelowych. Koncepcja marek została opracowana na podstawie przeprowadzonej analizy rynku. Chcemy w ten sposób zadowolić wszystkich naszych klientów. Zapraszam do sprawdzenia jakości naszych marek własnych.
Tagi:
Oceń artykuł:

Ireneusz Zygmunt, Media Markt: Spowolnienie gospodarcze przyczynia się do rozwoju rynku marek własnych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.