Interesujący mógłby być Dzień Wsparcia w każdym miesiącu

2022-04-19 | 09:00

Bardzo niepokojące jest nasilenie się liczby samobójstw w galeriach handlowych w ostatnim czasie. Galerie niezwłocznie powinny wyciągać wnioski z zaistniałych wydarzeń i sprawnie przeciwdziałać podobnym sytuacjom w przyszłości, które bez wątpienia wpływają negatywnie na wizerunek obiektów - mówi Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR, Recman.


Aby uniknąć podobnych incydentów w przyszłości galerie powinny rozpocząć działania prewencyjne poprzez zwiększenie środków bezpieczeństwa – m.in. odpowiedni monitoring pozwalający na dokładną obserwację potencjalnie niebezpiecznych lokalizacji, np. ruchome schody. Dodatkowo warto byłoby przeszkolić pracowników technicznych oraz wszystkie osoby pracujące na terenie centrum na temat postępowania w przypadku próby samobójczej oraz innych niebezpiecznych sytuacji. Ważną rolę może również odegrać zrealizowana przez centrum kampania społeczna edukująca klientów, gdzie szukać pomocy i w jaki sposób postępować w przypadku zaobserwowania niepokojących symptomów.

W przyszłości warto byłoby, galerie pomyślały również o innych rozwiązaniach technicznych, które w odpowiedni sposób zabezpieczą najbardziej wrażliwe miejsca. Najważniejszymi działaniami, jakie może podjąć branża handlu i nieruchomości handlowych, są działania prewencyjne i edukacyjne, m.in. poprzez przeprowadzanie kampanii społecznych skierowanych do określonej grupy osób, cierpiących na depresję oraz bliskich z ich otoczenia, a także klientów, którzy powinni mieć świadomość jak należy postąpić na wypadek pojawienia się takich sytuacji. Szczególnie to ostatnie działanie może okazać się kluczowe. Każdy z nas powinien wiedzieć jak reagować i do kogo zwrócić się, gdy zauważymy coś niepokojącego – niezależnie czy w galerii handlowej czy w innych obiekcie lub przestrzeni publicznej. Dodatkowo w wielu miejscach powinny znaleźć się informacje ze spisem telefonów zaufania dla osób, które potrzebują wsparcia, a jednocześnie plansze edukujące klientów centrum handlowego, aby wiedzieli jak reagować.

Wsparciem dla galerii handlowych powinny być tutaj fundacje, które mogłyby brać udział we wspólnie organizowanych akcjach. Interesujący mógłby być Dzień Wsparcia w każdym miesiącu, kiedy na terenie obiektu byłyby dostępne konsultacje z psychologiem.

Tagi: centra handlowe CSR Recman Wojciech Tulwin
Oceń artykuł:

Fot: Recman Źródło: Recman

Interesujący mógłby być Dzień Wsparcia w każdym miesiącu

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.