4-letnia działalność NoVa Park pokazała jej właścicielom, że konsekwentnie realizowana strategia przyczyniła się do wysokiej pozycji jaką obecnie obiekt zajmuje w świadomości Gorzowianin. Wpływ na to za pewne miał również bogaty kalendarz marketingowy oraz tenant mix, który stara się sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów. O szczegółach działalności oraz planach na przyszłość opowiedział Maciej Tatała, dyrektor NoVa Park.
Minęły 4 lata od otwarcia NoVa Park. Jaki to był czas dla obiektu?
Ostatnie cztery lata to czas budowania i umacniania pozycji NoVa Park na rynku lokalnym. Konsekwentnie realizowana strategia spowodowała, że NoVa Park jest teraz centrum pierwszego wyboru spośród gorzowskich obiektów według badań rynkowych przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia. To czas otrzymywania licznych nagród – nagrody w konkursie 2012 CEE Construction & Investment Journal Awards Poland w kategorii „Shopping Center Development of the Year”, wyróżnienia w konkursie „Lubuski Mister Budowy 2012” oraz Nagrody II stopnia w XXIII ogólnopolskim konkursie Budowa Roku 2012. Byliśmy także finalistą konkursu Solal Marketing Awards w kategorii „Footfall activation” w 2015 roku, a NoVa Park otrzymał podwójną ocenę Excellent w certyfikacji ekologicznej BREEAM In-Use 2014.
Co Państwo uważają za największy sukces?
Za sukces możemy uznać również systematyczne wzrosty obrotów najemców w każdym miesiącu działalności od momentu otwarcia, a także pojawienie się w NoVa Park marek nieobecnych dotąd na rynku lokalnym np. Tchibo, W.Kruk, Pull&Bear czy Bershka.
W jaki sposób dobierają Państwo najemców?
Stawiamy na marki nieobecne dotąd na rynku lokalnym takie jak: H&M, Intersport, Lindex, KiK, KFC, Jatomi Fitness, Home&You, Super–Pharm, Cubus, Calzedonia, Intimissimi, Kubenz, Tchibo, Smyk, Sephora, W.KRUK, Pull&Bear czy Bershka. NoVa Park to także centrum rodzinne z atrakcyjną ofertą dla rodzin z dziećmi. W obiekcie znajdują się wszystkie cenione na rynku lokalnym marki m.in. Smyk, Re-kids, Coccodrillo, Sala Zabaw Acapulco, Party Shop. Najemcy gastronomiczni NoVa Park reprezentują najsilniejszy foodcourt w regionie. Na klientów NoVa Park czeka 11 punktów gastronomicznych m.in. Berlin Doner Kebab, Cukiernia Kandulski, pizzeria Biesiadowo, kawiarnia Castellari, KFC, restauracje Kuchnia Polska i Sphinx, North Fish czy sklep Tchibo. NoVa Park może się również pochwalić bogatą ofertą sportową z blisko 10 sklepami z asortymentem sportowym. Wielbiciele sportu i rekreacji mogą robić zakupy m.in. w sklepach City Sport, Intersport, New Balance, PUMA, Sizeer czy 4F.
Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat i w którym kierunku podąża?
W ciągu ostatnich lat centra handlowe stały się nie tylko miejscem robienia zakupów, ale także spędzania czasu wolnego. Obiekty handlowe zaczęły inwestować w liczne wydarzenia, które mają stanowić wartość dodaną do codziennych zakupów dokonywanych przez klientów. Galerie handlowe zaczęły odpowiadać na potrzeby klientów poprzez wprowadzanie różnego rodzaju udogodnień np. bezpłatnego Wi-Fi, wzbogacając ofertę food-court czy inwestując w media społecznościowe. Jesteśmy zdania, że tego typu kierunek prokliencki będzie kontynuowany w kolejnych latach.
Jakie innowacyjne działania, w ciągu ostatnich 4 latach działalności centrum udało się wdrożyć? Z jakim rezultatem?
Innowacyjność to jedna z najważniejszych wytycznych w naszej strategii biznesowej. W ciągu ostatnich czterech lat postawiliśmy na inwestycje w nowe technologie. Jako pierwsi w Gorzowie zdecydowaliśmy się na implementację w NoVa Park innowacyjnego rozwiązania opartego na technologii BLE (bluetooth low energy) i wspierającego sprzedaż – beaconów. Dzięki rozmieszczeniu na terenie NoVa Park dwudziestu dwóch sensorów Q-Beacon, nasi klienci, którzy posiadają telefon z systemem Android (wersja powyżej 4.3) z zainstalowaną aplikacją Qpony oraz włączonym bluetooth mogą otrzymywać spersonalizowane informacje na swojego smartfona.
Najmłodsi klienci NoVa Park – jako jedyni w województwie lubuskim – mogą także korzystać z interaktywnej strefy zabaw dla dzieci wykorzystującej najnowocześniejsze technologie, w tym rozszerzoną rzeczywistość (Augmented Reality) oraz wielofunkcyjnej ściany Kinetic Wall, która – dzięki wyposażeniu w czujniki ruchu i głębi – pozwala dzieciom i młodzieży grać w 8 różnych gier kinetycznych, sterowanych całym ciałem.
W jaki sposób klienci mogą spędzić wolny czas w galerii?
Praktycznie w każdy weekend zapewniamy naszym klientom atrakcje w postaci eventów, spotkań ze znanymi postaciami, animacji rodzinnych. Inwestujemy w wydarzenia o różnej tematyce – ekologicznej, kulturalnej, rozrywkowej, sportowej. Wspólnym mianownikiem weekendowych atrakcji jest idea „edutainment”, czyli łączenia zabawy z edukacją. Nasi najmłodsi klienci mogą spędzić czas w NoVa Park również na bezpłatnych interaktywnych atrakcjach – kinetic wall oraz interaktywnym placu zabaw.
Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?
Nasza strategia marketingowa zakłada skupianie się na jak najsilniejszej więzi ze społecznością całego regionu. Chętnie współpracujemy z lokalnymi partnerami, angażujemy się w projekty ważne dla mieszkańców Gorzowa i okolic. W ciągu ostatnich 4 lat nawiązaliśmy współpracę z klubem sportowym Stal Gorzów, którego jesteśmy sponsorem. Regularnie wspieramy projekty realizowane przez Miasto Gorzów np. plażę miejską czy Miejskie Centrum Kultury np. Dni Gorzowa. Stałym punktem w naszym kalendarzu marketingowym jest coroczny finał WOŚP oraz targi turystyczne Lubuskie Tour, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców regionu i przyciągają tłumy do NoVa Park.
Jakie plany mają Państwo na drugą połowę 2016 roku? Czym zaskoczą Państwo swoich klientów?
Będziemy dalej konsekwentnie realizować założoną strategię marketingową, wypełnioną wydarzeniami dla rodzin z dziećmi, akcjami o charakterze społecznym oraz projektami skierowanymi do społeczności lokalnej. Nadal będziemy rozwijać działania marketingowe oparte o nowoczesne narzędzia, w tym media społecznościowe.