Innowacyjność to jedna z wytycznych w naszej strategii biznesowej

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2016-07-12 | 08:37

4-letnia działalność NoVa Park pokazała jej właścicielom, że konsekwentnie realizowana strategia przyczyniła się do wysokiej pozycji jaką obecnie obiekt zajmuje w świadomości Gorzowianin. Wpływ na to za pewne miał również bogaty kalendarz marketingowy oraz tenant mix, który stara się sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów. O szczegółach działalności oraz planach na przyszłość opowiedział Maciej Tatała, dyrektor NoVa Park.

Minęły 4 lata od otwarcia  NoVa Park. Jaki to był czas dla obiektu?
Ostatnie cztery lata to czas budowania i umacniania pozycji NoVa Park na rynku lokalnym. Konsekwentnie realizowana strategia spowodowała, że NoVa Park jest teraz centrum pierwszego wyboru spośród gorzowskich obiektów według badań rynkowych przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia. To czas otrzymywania licznych nagród – nagrody w konkursie 2012 CEE Construction & Investment Journal Awards Poland w kategorii „Shopping Center Development of the Year”, wyróżnienia w konkursie „Lubuski Mister Budowy 2012” oraz Nagrody II stopnia w XXIII ogólnopolskim konkursie Budowa Roku 2012. Byliśmy także finalistą konkursu Solal Marketing Awards w kategorii „Footfall activation” w 2015 roku, a NoVa Park otrzymał podwójną ocenę Excellent w certyfikacji ekologicznej BREEAM In-Use 2014.

Co Państwo uważają za największy sukces?
Za sukces możemy uznać również systematyczne wzrosty obrotów najemców w każdym miesiącu działalności od momentu otwarcia, a także pojawienie się w NoVa Park marek nieobecnych dotąd na rynku lokalnym np. Tchibo, W.Kruk, Pull&Bear czy Bershka.

W jaki sposób dobierają Państwo najemców?
Stawiamy na marki nieobecne dotąd na rynku lokalnym takie jak: H&M, Intersport, Lindex, KiK, KFC, Jatomi Fitness, Home&You, Super–Pharm, Cubus, Calzedonia, Intimissimi, Kubenz, Tchibo, Smyk, Sephora, W.KRUK, Pull&Bear czy Bershka. NoVa Park to także centrum rodzinne z atrakcyjną ofertą dla rodzin z dziećmi. W obiekcie znajdują się wszystkie cenione na rynku lokalnym marki m.in. Smyk, Re-kids, Coccodrillo, Sala Zabaw Acapulco, Party Shop. Najemcy gastronomiczni NoVa Park reprezentują najsilniejszy foodcourt w regionie. Na klientów NoVa Park czeka 11 punktów gastronomicznych m.in. Berlin Doner Kebab, Cukiernia Kandulski, pizzeria Biesiadowo, kawiarnia Castellari, KFC, restauracje Kuchnia Polska i Sphinx, North Fish czy sklep Tchibo. NoVa Park może się również pochwalić bogatą ofertą sportową z blisko 10 sklepami z asortymentem sportowym. Wielbiciele sportu i rekreacji mogą robić zakupy m.in. w sklepach City Sport, Intersport, New Balance, PUMA, Sizeer czy 4F.

Jak Państwa zdaniem rynek centrów i galerii handlowych zmieniał się na przestrzeni ostatnich 5 lat i w którym kierunku podąża?
W ciągu ostatnich lat centra handlowe stały się nie tylko miejscem robienia zakupów, ale także spędzania czasu wolnego. Obiekty handlowe zaczęły inwestować w liczne wydarzenia, które mają stanowić wartość dodaną do codziennych zakupów dokonywanych przez klientów. Galerie handlowe zaczęły odpowiadać na potrzeby klientów poprzez wprowadzanie różnego rodzaju udogodnień np. bezpłatnego Wi-Fi, wzbogacając ofertę food-court czy inwestując w media społecznościowe. Jesteśmy zdania, że tego typu kierunek prokliencki  będzie kontynuowany w kolejnych latach.  

Jakie innowacyjne działania, w ciągu ostatnich 4 latach działalności centrum udało się wdrożyć? Z jakim rezultatem?
Innowacyjność to jedna z najważniejszych wytycznych w naszej strategii biznesowej. W ciągu ostatnich czterech lat postawiliśmy na inwestycje w nowe technologie. Jako pierwsi w Gorzowie zdecydowaliśmy się na implementację w NoVa Park innowacyjnego rozwiązania opartego na technologii BLE (bluetooth low energy) i wspierającego sprzedaż – beaconów. Dzięki rozmieszczeniu na terenie NoVa Park dwudziestu dwóch sensorów Q-Beacon, nasi klienci, którzy posiadają telefon z systemem Android (wersja powyżej 4.3) z zainstalowaną aplikacją Qpony oraz włączonym bluetooth mogą otrzymywać spersonalizowane informacje na swojego smartfona.
Najmłodsi klienci NoVa Park – jako jedyni w województwie lubuskim – mogą także korzystać z interaktywnej strefy zabaw dla dzieci wykorzystującej najnowocześniejsze technologie, w tym rozszerzoną rzeczywistość (Augmented Reality) oraz wielofunkcyjnej ściany Kinetic Wall, która – dzięki wyposażeniu w czujniki ruchu i głębi – pozwala dzieciom i młodzieży grać w 8 różnych gier kinetycznych, sterowanych całym ciałem.

W jaki sposób klienci mogą spędzić wolny czas w galerii?
Praktycznie w każdy weekend zapewniamy naszym klientom atrakcje w postaci eventów, spotkań ze znanymi postaciami, animacji rodzinnych. Inwestujemy w wydarzenia o różnej tematyce – ekologicznej, kulturalnej, rozrywkowej, sportowej. Wspólnym mianownikiem weekendowych atrakcji jest idea „edutainment”, czyli łączenia zabawy z edukacją. Nasi najmłodsi klienci mogą spędzić czas w NoVa Park również na bezpłatnych interaktywnych atrakcjach – kinetic wall oraz interaktywnym placu zabaw.

Jaka strategia marketingowa/PR/filozofia zarządzania/elementy działalności centrum pozwalają na wyróżnienie Państwa galerii na tle lokalnej konkurencji?
Nasza strategia marketingowa zakłada skupianie się na jak najsilniejszej więzi ze społecznością całego regionu. Chętnie współpracujemy z lokalnymi partnerami, angażujemy się w projekty ważne dla mieszkańców Gorzowa i okolic. W ciągu ostatnich 4 lat nawiązaliśmy współpracę z klubem sportowym Stal Gorzów, którego jesteśmy sponsorem. Regularnie wspieramy projekty realizowane przez Miasto Gorzów np. plażę miejską czy Miejskie Centrum Kultury np. Dni Gorzowa. Stałym punktem w naszym kalendarzu marketingowym jest coroczny finał WOŚP oraz targi turystyczne Lubuskie Tour, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców regionu i przyciągają tłumy do NoVa Park.

Jakie plany mają Państwo na drugą połowę 2016 roku? Czym zaskoczą Państwo swoich klientów?
Będziemy dalej konsekwentnie realizować założoną strategię marketingową, wypełnioną wydarzeniami dla rodzin z dziećmi, akcjami o charakterze społecznym oraz projektami skierowanymi do społeczności lokalnej. Nadal będziemy rozwijać działania marketingowe oparte o nowoczesne narzędzia, w tym media społecznościowe.

Tagi:
Oceń artykuł:

Innowacyjność to jedna z wytycznych w naszej strategii biznesowej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.