Inga Wawrzyniak-Gacek, 4F: W strategii marki 4F stawiamy na współpracę ze sportowcami

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2012-07-24 | 08:00
Marka 4F podjęła współpracę z Polskim Komitetem Olimpijskim, zostając tegorocznym Sponsorem Kolekcji Olimpijskiej. O wyzwaniach związanych z pełnioną funkcją, a także korzyściach wynikających z przyjętej roli, w specjalnej wypowiedzi dla portalu Galeriehandlowe.pl, mówi Inga Wawrzyniak-Gacek, dyrektor ds. marketingu OTCF Sp. z o.o.

OTCF, właściciel marki 4F, współpracuje z Polskim Komitetem Olimpijskim już po raz drugi. Firma z powodzeniem zadebiutowała w podobnej roli podczas XXI Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Vancouver 2010, gdzie dostarczyła zimową kolekcję dla Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej. W roku bieżącym PKOl po raz drugi powierzył jej zaprojektowanie i wyprodukowanie Kolekcji Olimpijskiej na tegoroczne Igrzyska XXX Olimpiady w Londynie.
W strategii marki 4F stawiamy przede wszystkim na sport, współpracę ze sportowcami oraz organizacjami sportowymi. Dzięki temu jesteśmy wiarygodni w tym co robimy i możemy nieustannie się rozwijać oraz ulepszać nasze produkty. Ta współpraca jest bowiem obustronna – sportowcy otrzymują wysokiej jakości odzież i akcesoria, dopasowane do ich potrzeb, a my zyskujemy doświadczenie i wskazówki w postaci informacji zwrotnej odnośnie produktów. Z wielką uwagą ich słuchamy i wdrażamy nowe rozwiązania, materiały, technologie. Projektowanie i produkcja Kolekcji Olimpijskiej to nie tylko kolejne doświadczenie, to przywilej i zaszczyt, spełnienie marzeń firmy produkującej odzież sportową. To także szansa na to, żeby polskie 4F stanęło obok wielkich światowych marek jak Adidas, Nike czy Asics. A zupełnie z innej strony - to powinno być ważne dla nas wszystkich, by polscy sportowcy nosili odzież polskiej marki.
Dostarczenie Kolekcji Olimpijskiej to przede wszystkim wielkie wyróżnienie i zaszczyt, ale również olbrzymia odpowiedzialność dostarczenia wszystkiego w odpowiednim rozmiarze i na czas. Oficjalna informacja o ostatecznej ilości członków reprezentacji przychodzi stosunkowo późno, a cała kolekcja przygotowywana jest „na miarę”. Na przykładzie butów: od rozmiaru 35 do 52. Musimy być gotowi na każde wyzwanie.
Oczywiście wiąże się to z pewnymi przywilejami i korzyściami. Zaufanie, jakim obdarzył nas Polski Komitet Olimpijski podkreśla naszą wiarygodność jako partnera biznesowego. Oficjalny komunikat o treści „4F Sponsor Kolekcji Olimpijskiej Londyn 2012” towarzyszy nam od wielu miesięcy. Jednak korzystanie z tego komunikatu jest ograniczone wieloma warunkami. Zasady ze strony Polskiego oraz Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego, są tu bardzo ściśle sformułowane i przestrzegane. Każdy partner ma swoje prawa, ale także warunki i ograniczenia. Sposób korzystania z „komunikacji olimpijskiej” jest każdorazowo akceptowany przez władze PKOl i szczegółowo omawiany.
Najważniejszą korzyścią, a zarazem satysfakcją jest logo na piersi sportowców.  Wzmacnia to pozycję i świadomość marki 4F wśród szerokiej grupy odbiorców, wśród których są nasi klienci, również Ci, których mamy nadzieję w ten sposób pozyskać.
Potencjalnych korzyści z takiej współpracy jest wiele, ale trzeba umieć je znaleźć i z nich czerpać. My mamy poczucie, że tę szansę w pełni wykorzystujemy.Przygotowaliśmy szereg działań – zarówno na poziomie sklepów, jak i mediów. W salonach aktualna aranżacja witryn nawiązuje do tematu Igrzysk, dostępne są również katalogi wizerunkowe, przedstawiające kolekcję. W mediach postawiliśmy na sponsoring relacji telewizyjnych z Igrzysk – 8-sekundowe billboardy sponsorskie pojawią się na antenie TVP1 i TVP2 podczas transmisji z zawodów oraz przy Wiadomościach Sport.  W modelach z kolekcji 4F wystąpią również reporterzy TVP Sport. We współpracy z portalem Onet utworzyliśmy sekcję specjalną 4F, będącą elementem serwisu dotyczącego Igrzysk w Londynie 2012. W części 4F znaleźć można wszystkie informacje na temat Kolekcji Olimpijskiej Londyn 2012, aktualności sportowe, wywiady ze sportowcami oraz inne materiały dotyczące 4F i współpracy ze sportowcami (Kamil Stoch, Paula Gorycka wraz z 4F e-Vive Racing Team, Polski Związek Narciarski, Polski Związek Biathlonu). Główne miejsce zajmuje konkurs, w którym główną wygraną jest wyjazd dla 2 osób do Londynu na Igrzyska Olimpijskie z biletami na zawody, który obecnie jest już w fazie typowania zwycięzców. W kolejnej edycji jako nagrody pojawią się ubrania z Kolekcji Olimpijskiej.W Warszawie, oraz w mniejszym stopniu we Wrocławiu i Krakowie, pojawią się także reklamy wielkoformatowe. W koszulce z Kolekcji Olimpijskiej Londyn 2012 wystąpił także Paweł Korzeniowski na okładce czasopisma LOGO.
Kolekcja Olimpijska pod marką 4F służyć będzie Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej podczas całego wyjazdu do Londynu. Naszych sportowców zobaczymy aż w trzech różnych kompletach strojów: defiladowym, sportowym oraz casualowym. W skład Kolekcji wchodzi prawie 80 modeli ubrań i akcesoriów, w które zostanie wyposażony każdy członek Reprezentacji.Pierwszym kompletem, w którym zobaczymy naszych sportowców na stadionie olimpijskim podczas uroczystości otwarcia Igrzysk będzie odsłona defiladowa. Elegancki, jasny garnitur oraz modna sukienka w maki sprawią, że nasi sportowcy będą czuć się w nich komfortowo i na czasie, jednocześnie wyróżniając się na tle pozostałych reprezentacji. Podczas rywalizacji, która rozpocznie się 28 lipca, Polacy uroczyste stroje zastąpią bardziej funkcjonalnymi strojami sportowymi. Firma 4F zadbała o wszystko i przygotowała szeroką gamę odzieży sportowej do korzystania na co dzień, podczas treningów oraz niektórych startów - począwszy od kilku rodzajów t-shirtów i koszulek polo przez krótkie spodenki, dresy i spodnie aż po kurtki softshellowe i przeciwdeszczowe. 4F zadbało również o to, aby sportowcy jednolicie prezentowali się w Wiosce Olimpijskiej w strojach codziennych. Do elegancji i prostoty, dodano sportowy szyk. Kolekcja casual utrzymana jest dalej w narodowej, czerwono-białej kolorystyce, do której włączony został elegancki i ponadczasowy granat oraz modne motywy pasków. Kobiety mogą wybierać spośród spodni, spodenek oraz spódniczek, panowie natomiast wśród spodni i spodenek, które można swobodnie łączyć z t-shirtem, koszulką polo, elegancką koszulą lub swetrem.Firma 4F przygotowała repliki niektórych modeli, które dostępne są w najlepszych salonach 4F oraz sklepie on-line 4fsklep.pl.
Prowadzimy sklep internetowy od lipca 2009 roku. Jest on odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy są fanami zakupów on-line lub też nie mają możliwości skorzystania z punktów stacjonarnych 4F. Wyniki sklepu są bardzo zadowalające, notujemy stałe, dynamiczne wzrosty. Co prawda koncentrujemy się jednak na sprzedaży stacjonarnej, ale w planach mamy rozwój sprzedaży on-line i  doskonalenie oferty w internecie. Współpracujemy także z istniejącymi sklepami internetowymi multibrandowymi, np. presto.pl.
Plany na kolejne lata to rozwój, rozwój i jeszcze raz rozwój. Na wszystkich płaszczyznach. Będziemy otwierać nowe punkty sprzedaży – zarówno w dużych miastach w prestiżowych lokalizacjach, jak również w mniejszych miejscowościach przy wsparciu partnerów franczyzowych. Kontynuować będziemy współpracę z dotychczasowymi partnerami sportowymi - Polskim Związkiem Narciarskim, Polskim Związkiem Biathlonu oraz Polskim Komitetem Olimpijskim, a także sportowcami – Kamilem Stochem, Paulą Gorycką oraz Andrzejem Piątkiem. Przygotowujemy już kolejną Kolekcją Olimpijską – tym razem zimową, na Soczi 2014.
W kolejnym roku zamierzamy skupić się na naszym teamie kolarskim pod przewodnictwem trenera Andrzeja Piątka, z Mistrzynią Polski i Wicemistrzynią Europy na czele – Paulą Gorycką. Planujemy również rozszerzenie współpracy z kolejnymi związkami sportowymi oraz sportowcami, a o tym będzie głośno już wkrótce.
Tagi:
Oceń artykuł:

Inga Wawrzyniak-Gacek, 4F: W strategii marki 4F stawiamy na współpracę ze sportowcami

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.